Robbansvenske Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Både intel og Amd kommer nog att se till att de två overlever. De fattar nog att de tjener på konkurransen dem imellan. Har skedd førr att man ivaratagit "konkurrenten" før att de gynna utveckling av produkter/tjenester i egna ledd, ansatte behøver noen att tävla mot. Uansett så är väl det amerikanska føretag? De ser nog helst att vi benytter oss av deras produkter så ingen annan finner på att ta førtjensten ur landet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Både intel og Amd kommer nog att se till att de två overlever. De fattar nog att de tjener på konkurransen dem imellan. Har skedd førr att man ivaratagit "konkurrenten" før att de gynna utveckling av produkter/tjenester i egna ledd, ansatte behøver noen att tävla mot. Uansett så är väl det amerikanska føretag? De ser nog helst att vi benytter oss av deras produkter så ingen annan finner på att ta førtjensten ur landet. 8441194[/snapback] Nå har jeg alrig vært en av de som har innbilt meg at den ene av disse var ute etter å fjærne den andre Det er ikke det som bekymrer meg,jeg er heller mer bekymret for hvilke reaksjoner som kan komme fra aksjonærene i selskapet og hvor lenge de er villig til å tilføre ny kapital Lenke til kommentar
sgc Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Villt Då har du ein FSB på 300mhz? Er det mange hovudkort som greier det, eller ytterst få? 8438335[/snapback] 295mhz. Har problemer med å få den høyere, men tror det ville gått greit med en bedre kjøler, for den medfølgende kjøleren er elendig. Skal ikke uttale meg bombastisk når det gjelder hovedkort, men trenger absolutt ikke et dyrt hovedkort for å få opp fsb'en på denne prosessoren. Du kan søke litt rundt på forum og se hva folk har brukt for å overklokke. Så blandt annet noen som hadde fått sin 3600+ opp i 3ghz på et low budget gigabyte am2 kort. @sgc:Du skriver "SuperiPi16m-stabil", stabil som i single eller dual SuperPi16M? For det er nemlig en veldig stor forskjell. Har selv en X2 4200+ 65w (90Nm) som greit klarer 2.8Ghz i tilsvarende bench, men det er for meg totalt uinteressant da X2 er en dual CPU og må klare en klokk på begge kjerner (full last). Og der butter det ved ca. 2.65 (VCore vs. temp). Dette er med vannkjøling. AMD dual er mer effektive (kjølige) ved idle, men ikke mye effektive ved full last i forhold til COre 2 Duo, inkludert laveffekt-utgavene. Det kan se ut som de etterlengtede 65Nm utgavene fra AMD klokker bedre og ved mindre VCore. Positivt. 8440184[/snapback] Stabil dual core super_pi... Har ikke giddet å teste så mye, men du har et poeng. Ser en del rapporter som sier at overklokk av denne prosessoren på luft vil forventes å ende på mellom 2,8-3,1 Ghz. Boxed kjøleren er som sagt pinglete. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Eg har tenkt å gå for Abit KN9 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324996 Også klokke med boxed kjøler, gidder rett og slett ikkje å bruke meir penger men får eg 25% overklokk så er eg egentleg rimeleg fornøyd. Lenke til kommentar
sgc Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Eg har tenkt å gå for Abit KN9 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324996Også klokke med boxed kjøler, gidder rett og slett ikkje å bruke meir penger men får eg 25% overklokk så er eg egentleg rimeleg fornøyd. 8442143[/snapback] Ser ut som et bra valg. GL Hadde vært interessant å se noen resultater når du har fått tynet prosessoren Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Bra at de dropper prisene litt Sitter selv med en Amd Sempron 2800+ og betalte vel nærmere 1800 kroner for den for snart 3 år siden. 8440985[/snapback] Selvsagt er det bra for oss forbrukere,men det som bekymrer meg er om vi skulle miste en av disse aktørene for så å oppleve et monopol,noe som neppe vil gi oss så lave priser uansett hvem som satt igjen , i tillegg mister vi da valgfriheten og tempoet i utviklingen av nye cpuer vil neppe holde samme tempo lengre 8441040[/snapback] Jeg ser det nesten som uvirkelig/umulig at AMD/ATi skulle forsvinne totalt fra markedet. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Bestilte nå en 939 Amt Athlon 64 X2 (2.2ghz) dualcore tross prisnedsettingene på AM2. Meg skal de ikke flå for nytt hovedkort og ram i tilleg! Endret 23. april 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå