paali Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 hei ! Dreit meg litt ut her i forrige uke, eller dvs når jeg bestilte tv'n min.. Trodde jeg hadde hdmi- utgang på skjermkortet Gainward Geforce 7800 gtx .... Men, nei.. Så spørsmålet mitt er har f.eks Geforce 8800 gts eller Geforce 8800 gtx hdmi utgang? Dvs sånn at jeg kan koble den direkte over til lcd-tv'n med vanlig hdmi-- kabel? Er litt nybegynner her men.. Ser at på Pinoeer anlegget som jeg kjøpte samtidig... Står det noe om en optisk- utgang? Noen som vet hva type kabler de mener? kan poste bilde hvis det er uklart... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg bruker en DVI til HDMI overgang for mitt tv. Funker fint det og koster ikke mye. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Finnes også ferdige kabler med DVI i ene enden og HDMI i den andre. Lenke til kommentar
paali Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 hm... Så dere sier at med en overgang på mitt geforce 7800 gtx kort, kan jeg få tilsvarende hdmi? Eller blir det endel dårligere kvalitet? Ønsker best mulig bilde-overføring fra pc- til lcd-tv. Dvs, så kjøper gjerne nytt skjermkort (Geforce 8800 gtx eller gts) Så , hvis jeg ønsker best mulig kvalitet. Har da de nye Geforce kortene bedre gjengivelse av film- bilde via hdmi- til tv'n? Mot det kortet jeg har nå med f.eks en overgang sånn at jeg kan bruke hdmi? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 HDMI er i praksis digitallyd og bilete ført i same kabel og har vel same kvalitet som DVI? Ser ingen grunn for at du skulle få dårlegare kvalitet ved å bruke DVI-HDMI enn HDMI-HDMI. Sjølv har eg DVI-HDMI frå PC til projektor og det fungerer finfint. Trur ikkje du vil merke noko forskjell på DVI-HDMI og HDMI-HDMI-Adapter-DVI, men det blir ein ekstra skøyt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) HDMI & DVI er akkurat det samme, men HDMI har i tillegg støtte for lyd. Det er kun det fysiske interfacet som er forskjellig så kvaliteten er nøyaktig den samme ved DVI->HDMI som ved HDMI->HDMI. Og som sagt, man trenger ikke noe eget adapter dersom man kjøper en DVI->HDMI kabel. Adapter trenger du kun dersom du ønsker å bruke en HDMI->HDMI kabel. Ofte koster dog et slik adapter like mye som en DVI->HDMI kabel, så man kan like gjerne kjøpe en kabel med en gang. Endret 10. april 2007 av Vice Lenke til kommentar
paali Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 ok.. Da har jeg misforstått litt.. For jeg klarte og kjøpe meg hdmi- hdmi kabel... Men dersom jeg kjøper meg en dvi- overgang... vil det gå og koble sammen pc- (geforce 7800 gtx ) mot lcd-tv hdmi uttak.? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 ok.. Da har jeg misforstått litt.. For jeg klarte og kjøpe meg hdmi- hdmi kabel... Men dersom jeg kjøper meg en dvi- overgang... vil det gå og koble sammen pc- (geforce 7800 gtx ) mot lcd-tv hdmi uttak.? 8348075[/snapback] Stemmer det. Du kjøper ein overgang med HDMI-hunn til DVI-hann. HDMI-kabel -> HDMI-DVI adapter -> PC. Lenke til kommentar
paali Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 ok. Kjempefint. Hvor mye koster en sånn overgang ca? Så dvs jeg kjøper en sånn til pc'n kobler hdmi gjennom den og kabelen går videre til lcd-tv'n.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå