Tdnoz Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har et Linksys WMP54G kort, og har testa med noen drivere, men ikke firmware. Problemet er At det varrierer på lagspikes eller dårlig ping.Har prøvd windos sin styre ting og den som følgt med kortet. Å laste ned driver og sånt kan jeg faktiskt maxe ut linjen vi har men å spille spill over nett eller bruke ts ,ventrilo og slikt kan være et mareritt. Har hatt i grunn samma problemet på 3 routere nå, en litt gammal 3com,en netgear(brukes der jeg bor nå) og i påsken prøvde jeg å koble meg opp på en linksys. Syignal styrken kan ligge på max og duppe neddom 3 strek i noen sec men har laggspikes eller timeouts på spill uavhengig av det. Noen tips eller guider til å fikse dette? Eller bare kjøpe et annent kort. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 kortet er bra i seg selv. Hva får du i ping til routeren? Hva får du i ping til resten av verden? (start-kjør-"cmd"-trykk enter) - (ping "putt inn ip her") Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Husker ikke esakt men det ligger normalt på 30-50 mot vg.no men noen ganger kan det bli 1000-1200 med mellomrom. Kan legge ut en logg senere Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hva har du mot ruteren din? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Normalt ligger den på 30-40ms til trådløs routeren, men lot pingen gå litt og fikk alt mellom -27ms til 1200ms. Husker og fant ikke kommandoen for å lagre infoen til text fil(noen som kan den?) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Normalt ligger den på 30-40ms til trådløs routeren, men lot pingen gå litt og fikk alt mellom -27ms til 1200ms. Husker og fant ikke kommandoen for å lagre infoen til text fil(noen som kan den?) 8353554[/snapback] Du kan sjekke tips i signaturen min. Tror det vil hjelpe å stoppe WZC tjenesten. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har samma Wlan kort som deg, har aldri opplevd det du sier her. kan også si at jeg har deaktivert Windows zero configuration. I tillegg bruker jeg en Linksysn WRT54G router med hyper WRT programvare, og det funker bra. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Har samma Wlan kort som deg, har aldri opplevd det du sier her. kan også si at jeg har deaktivert Windows zero configuration.I tillegg bruker jeg en Linksysn WRT54G router med hyper WRT programvare, og det funker bra. 8355812[/snapback] Så du bruker linksys sin for å koble deg på nettverket? Da får jeg størst lagspikes og stabilt nett ellers. Kunne tru det var routeren men når den ikke virka mot lignene router du også bruker blir jeg skeptisk.Men hvorfor sinalet dropper ned mend gjenve mellomrom er litt mystisk,spilte på nett i går og det gikk dritt.Men er sikker på noen lasta masse Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 altså, om du får 27ms til ruteren din så er det noe galt... Det er altfor mye. Da kan du tenke deg hvor galt det blir når du får 1200ms senere..... Prøv tipsene i siggen til han over. Prøv dernest å bruk KUN windows sin (avinstaller alt annet) til slutt bruker du KUN linksys sin. Hva gir best resultat? Fungerte noe av det tilfredsstillende? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 27ms til router er alt for mye. Normalt skal dette ligge på 1-3ms. Du kan prøve å bytte kanal. Det hjelper hvis du har interferens og kan også hjelpe på signalstyrke i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Kanalen er sjekket mot naboenes nett og er ikke i konflikt. Mmen kan kansje sette den til 1 visst det er bedre. Nå bruker jeg bare windows sin... Når jeg brukte lynksysn da fikk jeg mye lavere ping men syke spikes Endret 12. april 2007 av Tdnoz Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 fjern alt av gamle drivere, legg inn alt på nytt. Prøv igjen - Oppstår problemet kun med dette kortet, eller har andre medlemmer av husstanden også problemer? Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Er ikke sikker om de andre er like plaget som meg, men den var like syk når jeg testa mot en linksys router. Skal reinstallere win igjen snart så skal alt legges inn. Da vil det verke super i en uke før d går tilbake til det samma gamle Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 det blir ikke galt av seg selv. Har du trafikk på linjen din? Høres ut som om du kanskje kan ha en trojaner eller noe.. Kartlegg hvilken applikasjon som forårsaker at det går tregt.. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Trojaner tviler jeg har, men man vet ikke.(bruker nod32)Til tider er det masse trafikk, selv om jeg sier at nedlasting skal foregå på natten. Er ganske rart, men en ting jeg har glemt å si Er at Anntenne pluggen på wifi kortet et knekt, men kortet var like ille FØR dette.MEn det er fullkontakt og signalet er bra,Noe jeg kan tro er at det kan være mere støy som kommer inn. Den dann av da jeg tok kortet fra en pc og til en annen, og hvordan den løsnet er jeg usikker på da jeg var veldig forsiktig og har ikke giddet å å ringe netshop.Men Håper jeg kan få et nytt. Endret 12. april 2007 av Tdnoz Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Ser ut til at du kun har endel variabel ping nå, ikke de store spikene på 1000ms. Det behøver ikke å være wlan som forstyrrer. Det kan like gjerne være en trådløs telefon eller annet. Prøv å bytt kanal noen ganger og se om resultatet endrer seg. Pass også på at du ikke kjører mye trafikk når du pinger routeren. Jeg har en mistanke om at du har dårlig signalstyrke og at det sammen med interferens gir deg dårlig forbindelse... Lenke til kommentar
mungo Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Husk at du bør ha minst 3 kanaler unna neste opptatte kanal. Hvis naboen kjører på kanal 6 bør du da velge kanal 2 eller 10. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Ser ut til at du kun har endel variabel ping nå, ikke de store spikene på 1000ms.Det behøver ikke å være wlan som forstyrrer. Det kan like gjerne være en trådløs telefon eller annet. Prøv å bytt kanal noen ganger og se om resultatet endrer seg. Pass også på at du ikke kjører mye trafikk når du pinger routeren. Jeg har en mistanke om at du har dårlig signalstyrke og at det sammen med interferens gir deg dårlig forbindelse... 8372146[/snapback] Husk at du bør ha minst 3 kanaler unna neste opptatte kanal. Hvis naboen kjører på kanal 6 bør du da velge kanal 2 eller 10. 8372247[/snapback] Ok skal prøve å bytte kanal,Men signalstyrken er på mellom (5 (max) og 3 og 4 i i ca 1 sec) Så vidt jeg vet er det bare det som er trådløst i huset, er det mulig at mobilene forstyrrer? eller elementer i nabolaget? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 alt som sender radiosignaler e.l kan forstyrre signalene. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Finnes det gratis programmer som kan sjekke hva den enkelte bruker av linjen? enten på ip eller mac nummer. Wifi routeren gir ikke noe spessifikt BTW: Noen ting jeg kan slå av eller på på routeren eller i driveren til wifi kortet mitt for å øke stabilitet? Endret 13. april 2007 av Tdnoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå