Stonewyck Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Min kjæreste har funnet sin fremtidige bærbare PC i den ROSA Sony Vaio C series Pink. Nå er bare spørsmålet hvordan i hute heite hun kan bestille denne til Norge! Her ser du maskinen, som vist på Sonys svenske internetside... http://shop.sonystyle-europe.com/SonyStyle...=LEC-ODWSSEC207 - Har noen erfaring med kjøp av Sony Vaio? - Er det noen måte å unngå norsk moms på et slikt kjøp? - Er det mulig å bytte tastatur (til norsk æøå)på Vaio pc`er? - Hvordan er det med garantiordningen: Kan man kjøpe en Vaio fra England, for så å sende den inn til reperasjon (garantisak) på det svenske verkstedet, slik at man spares for mye tid og portokronasje? Setter pris på tips og triks! Lenke til kommentar
jlite Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 - Er det mulig å bytte tastatur (til norsk æøå)på Vaio pc`er? Den svenske laytouten er den samme, bare å byte input språk. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 ang mva så tviler jeg på at du får til dette med mindre du drar til england og tar den med inn selv. hvis den skal sendes så ønsker både du og sony at rett verdi står på tollpapirene da det er denne summen pakken er forsikret for, og skulle laptopen kommer vekk så er det kjipern å kun få erstattet 200 spenn. vaio repareres såvidt jeg vet av infocare i sverige, men om de tar inn laptoper som er kjøpt i england må du nesten spørre sony sverige om. har de europeisk garanti så er det godt mulig at den kan repareres i sverige. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Dra over grensen til Sverige, og kjøp den der. Vaio finnes ikke i Norge i den forstand det er mulig å kjøpe den over disk. Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er vanskelig å komme unna momsen dersom du bestiller den og får den tilsendt. Da må du nok ta turen til Sverige eller et annet land hvor du får kjøpt den. Om du får den reparert på garanti i Sverige hvis den er kjøpt i England er nok heller tvilsomt. Du kan også risikere at den må sendes via forhandleren du kjøpte den av, men dette varierer fra land til land. Husk også på at det er garanti og reklamasjonslovgivning i landet du kjøper den fra som gjelder. Som et eksempel litt på siden, i USA har man 90 dagers reklamasjon, men denne opphører i det du tar maskinen ut av landet. Norsk tastatur må du nok også se langt etter. Nå er ikke forskjellen på norsk og svensk så stor, enkelte produsenter sender samme tastatur til Norge, Sverige og Danmark. Ellers finnes det enkelte som selger klistremerker slik at man kan få endret hva som står på tastene. Å bytte tastatur er i tillegg dyrt hvis du ønsker å beholde garantien, da dette krever at du åpner maskinen. Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Ja da har jeg bestilt en Sony VAIO C series Pink fra svensk netshop. Da jeg ikke har postkasse i Sverige, bestilte jeg den poste restante til nærmeste svenske postkontor (Åre). Dette sa den svenske telefonsupport damen til svenska postverket skulle gå greit Men da alt så lysende ut, Sony hadde til og med trukket pengene mine fra konto, fikk jeg mail om at kredittkortet mitt ikke stemte overens med de opplysningene jeg hadde oppgitt på shopen. Hvordan kan de trekke pengene når de sier at de ikke tror jeg er den jeg er? Tåpelig Sony opplyste på bestillingsmailen at leveringstiden var positive 3-4 arbeidsdager, noe jeg syns er raskt. Om alt går i boks henter jeg Vaioen på fredag Såg ett bilde på den svenske shoppen av C serien, og der var det ganske ulikt tastaturoppsett enn hva vi er vant med i Norge. Regner med det er ett slikt som jeg får Gleder meg ! Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Fortell oss hvordan det går da! Vurderer dette jeg og. Er det ingen billige butikker ved svinesund? Endret 17. april 2007 av kvork Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå