Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Diskusjonstråd om meditatsjon og hypnose

Ustedalen

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg vært interessert i ting som omhandler meditatsjon og hypnose. Jeg har veldig lyst til å lære meg måter for å komme meg inn i en meditatsjonstrance eller hypnotisere andre/meg selv i noe lignende.

Er det noen som har prøvd dette og vil dele noen erfaringer? Hvordan kan du komme i gang med enkel meditatsjon?

Og vet dere om noen måter for å meditetere slik at du øker adrenalininnholdet i blodet ditt? Det ville vært genialt å kunne gjort noe slikt før et friidrettsstevne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

:hmm:

Har prøvd selv hypnose, og når jeg hørte mannen forklare hva jeg skulle gjøre så funket det litt til slutt.

Kjente en penetrering av varme i armene, og at hårene reiste seg. Var ikke sol elns der jeg var, og var romtemp.

Meditasjon i seg selv, er veldig bra for psyken, og kan gjøre at du blir mer avslappet visst du er stresset osv.

En ting til, meditasjon og hypnose, er ikke sånn hokuspokus opplegg.

Det er mer at du lærer kroppen til og slappe av.

"Du føler hva du tenker."

Tenk gode tanker, og du vil føle deg glad.

Tenk triste tanker, og du vil føle at du blir tung og trist i kroppen.

Hypnose er også noe. Man går under og inn i underbevisstheten, og kan fjerne ting som ikke bør ligge der.

F.eks trigger til personer som er avhengig av røyk, alkohol, stoff, sukker og søtsaker, og slike ting. Kan altså reversere, sånn at man f.eks synest at det som før var godt blir ekkelt, og at det som man aldri kanskje har likt før (gulerøtter?) blir godt.

Hypnose derimot, ville jeg anbefalt å gå til en proffesjonell for og utføre.

Å bruke selvhypnose er ganske vanskelig, krever MYE energi, og mange tanker.

Tipper at hypnose hos en proffesjonell koster rundt 750 elns per gang.

Kan da ta bort ting man er avhengig av osv. Og evt. forbedre psyken, ta bort angst osv.

Har ikke gått til hypnose selv, men har hørt at det kan gjøre underverk.

Og det skal man ikke se så langt bort ifra, i og med at det psykiske og det fysiske er to ting, man kan fikse.

Håper det her hjalp deg litt igang :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Slettet+6132
;) Du vil neppe bjeffe som en kylling eller springe naken gjennom byen etter å ha sett den videoen. Men det kan hende du blir litt mer avslappet.
Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Du burde sjekke ut NLP, spesielt i forhold til idrett.

Når det gjelder å øke adrenalininnholdet:

Du kan over tid lære deg å få kontakt med og å sterkt aktivere "the adrenal glands" og bruke det til å få en sterk boost som vel er hva du er ute etter. Du kan også bruke spesielle meditasjonsteknikker som går på det man i yoga kaller manipura chakra og som ligger i navleområdet og er sterkt forbundet med selvhevdelse, drive, ambisjon etc. og å skur aktiviteten her kraftig op før konkuranse.

Jeg vil alikevel annbefalle deg å i hovedsak ikke gjøre dette. I hvert fall ikke på egenhånd. Sjansen for at du roter ting til i nervesystemet ditt er ganske stor. Det er en veldig god grunn til at en rekke av de mere avanserte teknikkene har vært holdt hemmelig og at mange fortsatt blir det. De er potensielt veldig skadelige om du ikke har bygget opp til dem på riktig måte ved å gjøre andre ting først og du har lært øvelsene nøye fra en god lærer. Nettet er fult av kjipe historier om folk som har dritt seg uten gjennom slike forsøk på egenhånd.

Det du derimot kan gjøre er å ta kontakt med folka som driver Umaa Tantra. Til tross for cheesy markedsføring er de ekstremt flinke og seriøse folk som har mere peiling på hva de driver med enn de aller fleste. De er også erfarne utøvere av kampsport og vet hvilke meditative teknikker som kan brukes for å øke yteevnen maksimalt på en trygg måte og hva du må mestre og i hvilken rekkefølge for at det skal være trygt.

Du kan også gå til thetaobums.com hvor det er en god blanding av folk som har drevet med diverse kinesiske kampsorter hvor meditasjon og ulike former for energiarbeid har en sentral plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...