Demon84 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvilken Intel prossesor er denne sammenlignbar med? Intel Core Duo? Er den noe å anbefale? Vurdere å gå til anskaffelse av en Dell maskin med denne prossesoren. Resten av spesifikasjonene er som følger: PROSESSOR AMD® Turion 64 X2 Mobile Technology TL50 OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Basic - norsk KUNDESTØTTETJENESTER Hente og bringe tilbake, bare 90 dagers service LCD 14.1- Wide Screen WXGA (1200 X 800) TFT display MINNE 2048 MB 533 MHz tokanals DDR2 SDRAM (2x1024) HARDDISK 80 GB (5 400 rpm) harddisk OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare GRAFIKKORT ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™ PRIMÆRBATTERI 9-cellers, 85 W/t litiumionbatteri - primærbatteri Tilbehør TRÅDLØS TILKOBLING Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps trådløst minikort 18 BÆREVESKER Ingen bæreveske Også inkludert i ditt system TASTATUR Innebygd tastatur - (QWERTY) - norsk Gedis Bundle 1501 Multimedia N04155 Bestillingsinformation Bestilling av Inspiron - Norge Fraktdokumenter System Documentation with Eur Power Cord Modem 56.6k V.92-kompatibelt modem og adapter Standard Garanti Hente og bringe tilbake, bare 90 dagers service Dell Internet Order Dells Internett-bestilling. Strømkabel 65 W AC-adapter: SYSTEMMEDIA Inspiron ressurs-DVD - Vista (feilsøkingsprogrammer og drivere) Prisen blir på 8300,-. Ser dette ok ut? En annen ting jeg lurer på som jeg ikke har tålmodighet til å vente til i morgen med å finne ut. Det koster ca 2000kr å oppgradere fra 512MB ram til 2048. de samme 2048 ram'ene koster cirka 1200kr hos komplett. Kan jeg da heller bestille med 512mb ram, bestille ram fra komplett, selge de 512 ram'ene og sette inn 2x1gb ram fra komplett uten at dette går ut over garantien? får jo samme pcen 800 kr billigere om jeg gjør det sånn. Tenkte da å gå opp til TL-52 og fremdeles spare 400kr. Lenke til kommentar
seidon Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 du kan definitivt ikke sammenligne den med Core2Duo. Men du kan sammenligne den med Centrino Duo, som er litt dårligere en core2duo. AMD turion er litt bedre en centrino duo, men de kan sammenliknes. Jeg har TL52 på min maskin og den yter bra. Det er en konge cpu, med unntak av HP's kjølesystem på den laptopen min, BARE 1 SYSTEMVIFTE OG EN UTGANG FOR LUFT!! FOR EN MÅTE OG LAGE PC'ER PÅ! Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 amd's cpuer (x2) på s1 platformen må vell kunne sammenlignes med core 2 duo? (s1 er den helt nyeste amd platformen for bærbare) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Med take på cpuer på samme klokkefrekvens, vil X2 Mobile være litt bedre enn Core Duo, mens nyeste X2 Mobile(S1) vil nok ligge litt under Core 2 Duo, muligens ikke merkbart en gang. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå