Gå til innhold

Stumble! Kvalitets tidsfordriv.

andesam

Anbefalte innlegg

Heisann.

Gjorde et raskt søk på forumet og det ser ikke ut til at Stumble har blitt nevnt en eneste gang. Regner riktignok at mange bruker stumble, men for se som ikke er frelst ønsker jeg å informere kort.

Hva er stumble?

Stumble er en plug-in man installerer i nettleseren, noe som gir deg en ekstra verktøylinje med blandt annet den fantastiske knappen "Stumble!". Når du registrerer deg hos stumble oppgir du, fra en lang liste, hva du intresserer deg for. Alt fra kjeledyr til overklokking er med på listen. Når du nå trykker på Stumble-knappen blir du sendt til en side som omhandler en av dine oppgitte interesser. Du kan også gi sidene tommel-opp eller tommel-ned, og systemet vil kryssreferere dette med andre brukere som har samme interesser som deg (er ikke helt sikker på hvordan dette fungerer, men poenget er at du oftere kommer på sider du liker).

Tingen, eller kluet, med stumble er at man aldri kommer til en slutt, det tar ikke slutt på nettsider og interessante ting å lese om. Dette kan riktgnok føre til narkotiske tilstander, men man kan få mye igjen for det. Det gikk fort opp for meg at jeg har undervurdert WWW'en kraftig..

Det er mye mer til det, men det finner dere nok ut "as you go" (tips: video.stumbleupon.com).

Stumbleupon.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Anbefaler på det sterkeste at dette testes! Kan legge til en liten ting på beskrivelsen:

Hele poenget er at det er brukerne selv som legger til sider, alt styres i teorien av brukerne (ta den web 2.0 freaks :p).

Men altså, stumble er mer enn et veldig bra tidfordriv, det får nettet til å åpne seg ordentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...