morra Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg trodde tyggiser gikk i blindtarmen, jeg Har hørt det fra mange opp gjennom årene Var iallefall derfor en på ungdomsskolen måtte operere den vekk... Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jeg trodde tyggiser gikk i blindtarmen, jeg Har hørt det fra mange opp gjennom årene Var iallefall derfor en på ungdomsskolen måtte operere den vekk... 8350832[/snapback] operere bort blindtarmen pga tyggis? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det kan da godt hende at du merker det om noen år... 8350749[/snapback] Sikkert spist tyggis siden jeg var 4 elns, og nå er jeg snart 17. Lenke til kommentar
morra Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg trodde tyggiser gikk i blindtarmen, jeg Har hørt det fra mange opp gjennom årene Var iallefall derfor en på ungdomsskolen måtte operere den vekk... 8350832[/snapback] operere bort blindtarmen pga tyggis? 8350842[/snapback] Den var vel full eller noe... Er litt på utrygg grunn her, men det er sånn jeg har forstått at det var Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Den var vel full eller noe... Er litt på utrygg grunn her, men det er sånn jeg har forstått at det var 8350900[/snapback] Full av tyggis? Høres ut som en teit vandrehistorie spør du meg. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Jeg trodde tyggiser gikk i blindtarmen, jeg Har hørt det fra mange opp gjennom årene Var iallefall derfor en på ungdomsskolen måtte operere den vekk... 8350832[/snapback] operere bort blindtarmen pga tyggis? 8350842[/snapback] Den var vel full eller noe... Er litt på utrygg grunn her, men det er sånn jeg har forstått at det var 8350900[/snapback] Høres uansett ikke bra ut Tror jeg skal tenke meg litt om før jeg svelger tyggisen fra nå av...Men tenk rikke veor at jeg gjør det, den bare forsvinner Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har lest litt om det nå. Skrevet av en eller annen proffesor. What charming habits kids pick up in their efforts to look cool! Why anyone would choose to swallow chewing gum is a mystery to me, and, although I certainly wouldn't advise swallowing it, I can assure you it isn't actually dangerous. Along with many generations of children, Iwas also warned of the perils of swallowing chewing gum and that it would stay in the stomach for years. My own personal favourite story was that it could find its way out of the digestive system and wrap itself around the different vital organs and cut off the blood supply. Fortunately, this and other old wives tales, are untrue. Chewing gum consists of a fibre that can't be digested by our bodies, so, if it's swallowed, apart from the unpleasant texture, it will pass harmlessly through the body intact along with other waste. There is no way it could get lost and wrap itself around vital organs or lurk in the stomach for untold years. If you can't get your daughter to stop, don't worry. This is almost certainly just a phase she is going through and she'll grow out of it. In the meantime, comfort yourself with the fact that it's not doing her any harm. She will also have lovely fresh breath and the increased saliva from chewing can help protect her teeth from cavities. "Betrygget" ^^ Lenke til kommentar
TheFifthApe Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hehe, da vet jeg det... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det var det jeg sa!! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg kjøper en tygisspakke ca, annenhver dag, og jeg svelger alltid. Det er noe jeg har gjort i alle år. Noen som vet om dette kan være farlig for magen? 8350682[/snapback] Det er bra noen svelger iallefall hehe Tygger ikke tyggis, er sikkert farlig, alt er farlig idag jo.. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er bra noen svelger iallefall 8351792[/snapback] Forventet en slik, når jeg klikka meg inn på tråden. Lenke til kommentar
f0rp Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er vel ikke farlig og tygge masse tyggus men vis du svelger dem så kan det blokere blind tarmen eller hvor det var. så ikke svelg tyggisen bare tygg den Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg har hørt at tyggisen kan legge seg i blindtarmen, og da kan det ende med blindtarmbetennelse Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har hørt at paprikafrø setter seg fast i tarmene, en dude som ikke hadde spist paprika på rundt 10 år tok en tarmskylling og fikk se paprikafrø. (gammel dude)... Myth. Let the mythbusters find out. CORPS digging in the yard. Lenke til kommentar
kalle_klovn_1990 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 En pakke grønn ekstra hver dag siden jeg var 12, spytter dem ut igjen. Jeg merker at det er veldig forskjell på tygissene. Noen lurer magen værre enn andre, så du blir dritsulten på 5min. Men det kan være meg også da. Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Jeg så på House idag hvor han sa at Sorbitol også blir brukt som avføringsmiddel Ser også at både Mannitol og Sorbitol (begge finnes bl.a. i Extra) står nevnt her: Avføringsmiddel på Wikipedia Så det kan se ut som om det kan være litt upraktisk med enormt forbruk av tyggis Endret 11. april 2007 av morra Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg så på House idag hvor han sa at Sorbitol også blir brukt som avføringsmiddel Ser også at både Mannitol og Sorbitol (begge finnes bl.a. i Extra) står nevnt her: Avføringsmiddel på Wikipedia Så det kan se ut som om det kan være litt upraktisk med enormt forbruk av tyggis 8364324[/snapback] Ja det kan jeg bekrefte Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Lakserende effekt fra tyggis er bare et pluss. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Tygger ganske mye selv, men svelger aldri. Men det er sinnsykt godt, så det forekommer jo Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Er du et friskt menneske så er det så å si ufarlig å svelge tyggi. Den største faren her er vel at den setter seg fast i halsen, noe som er meget liten. Har du enkelte magesykdommer så kan det faktisk være livsfarlig å svelge en tyggi. Har du f.eks Pyloric Stenosis så kan en normal hubbahubba stenge hele pasasjen mellom magesekk og tolvfingertarm. Har selv et forbruk på ca. 2 pakker sølvextra per dag (Ikke svelger). Om dette produserer mer magesyre vet jeg ikke. Bruker 20mg nexium hver 24 time så magesyreproduksjonen min er nedsatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå