WiSLE Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei. Fikk nettopp nytt vognkort til en bruktbil jeg kjøpte.. I dette har jeg et punkt under merknader jeg lurer på: der står det nemmelig "KF PAR.1.6" Skjønner ikke hva det betyr, noen som vil hjelpe? Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kjøretøysforskriften paragraf 1.6 § 1-6. Unntak ved ikrafttredelse av nye bestemmelser 1. Kjøretøy - forutsatt at det dreier seg om rimelig antall - som er importert eller produsert har i landet før ikrafttredelsesdatoen for en ny bestemmelse og som ikke tilfredsstiller denne bestemmelse, kan godkjennes (registreres) også etter denne dato når de tilfredsstiller de krav som ble stilt til kjøretøyene før denne dato. 2. Ved godkjenning/registrering skal regionvegkontoret forlange dokumentert at kjøretøyet er importert eller produsert her i landet før vedkommende bestemmelses ikrafttredelsesdato. Som bevis vil kunne godtas den på registreringsmeldingen (blankett nr. 221) påførte fortollingsdato. Når kjøretøyet har stått på transittlager og blitt fortollet først etter nevnte ikrafttredelsesdato, kan f.eks. erklæring fra tollvesenet i form av eget dokument eller anmerkning på registreringsmeldingen godtas. 3. På registerkortet og i vognkortet skal gjøres anmerkning om at kjøretøyet er godkjent etter foranstående dispensasjonsordning og hvilke bestemmelser det gjelder. 4. Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke ved EØF-typegodkjenning av motorkjøretøy og deres tilhenger, jfr. § 3-10. I korte trekk tror jeg det betyr at bilen din ikke tilfredstiller enkelte krav, enten her til lands eller i landet den er importert fra, men pga at den allerede er registrert får du fortsatt ha den på veien?? Forskriftene er skrevet så forp*lt vasnkelig... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Betyr bare at den er godkjent etter unntaksbestemmelsene i§1-6, jfr. § 1-6 nr. 3 Altså er det bare en merknad for byråkratene, og ikke noe man skal bry seg med til vanlig. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 mangler setebelter i baksetet. men fulgte ikke med.. Ble importert i 97... men regner med det går greit... Fikk litt lyst til å modde bilen min... å si den var godkjent i portugal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå