Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

arg! Maskinen driver å slår seg av!

Anbefalte innlegg

Begynnte i går. Restartet og artifacts kom opp på boot. Sjekket biosinstillingene og skjermkort\kabler og prøvde på nytt. Startet greit opp og var på i en halv time. Sto bare idle og plutselig slo den seg av igjen. Nå har det skjedd med kortere og kortere mellomrom. Skjønner ingenting jeg. Hva kan være galt foruten om å bytte skjermkort ram psu osv osv. Har nettopp byttet for 1 måned siden til mitt trofaste abit nfs2 kort , celeron 2800 cpu stock med kjøler og gf6800gt kort som jeg brukte på min forrige spillpc son nå er oppgradert med pcie kort. grafikkkortet kjøles av en zalman vf900 cu og alle tempraturer ser bra ut. alle vifter fungerer og alle harddisk og minnesjekker ser helt ok ut. i bios ser alle volt og strømforsyning bra ut. er ikke helt sikker på hvor store avvik fra referansene det bør være men ser veldig likt ut men den andre pc min. Noen som har forslag?

Haster siden jeg har alt som heter bilder, musikk og film på denne pcn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv CoreTemp eller SpeedFan for å se temperatur på CPU, se om noe er galt med denne (selv om det tvilsomt er temperatur som gir feil under idling). Forsikr deg om at kjølepasta sitter godt på om temperatur er et problem.

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet. Alt er som det skal. har sjekket alle vifter og at alt sitter skikkelig. pcn har gått i over en måned uten noe tull , å så plutselig får jeg dette. lurer på om minnet på skjermkortet har gått heden siden flere har meldt om artifacts på oppstart med det problemet. maskinen booter men vil ikke inn i windows lengre nå. skjønner ikke bæra jeg.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med de andre her at dette høres ut som et temperaturproblem, men hvis du mener det kanskje er skjermkortet så test maskinen med et annet kort(hvis du har muligheten til det da).

Endret av Windkin
Lenke til kommentar

Da tror jeg at problemet er løst. Prøvde med et gammelt ati kort jeg hadde i en gammel maskin jeg hadde stående og alt fungerte perfekt. Grafikkkort må være sære dyr. 4 kortet som klikker for meg på 3 år nå. for en måned siden fikk jeg nesten samme problemene med et ati 9600 kort jeg hadde i den samme maskina. da byttet jeg til 6800 kortet og like etter sluttet hk å fungere så da måtte jeg bytte det. så fungerte alt i en måned og nå dette? kortet har ligget på rund 45 grader så det kan ikke være varme som tok knekken på det. snodige greier. Takk for alle innspill iallefall folkens!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...