Gå til innhold

Vil det komme en oppfølger til Samsung pro 815?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det sannsynlig at de kommer med en etterfølger?

Ett til spørsmål:

Hva tror dere blir nytt på etterfølgeren til Panasonic Fz50?

Det er to ting Panasonic har fått "pepper" for, dårlig støyhåndtering og lite vidvinkel. Førstnevne må de gjøre noe med for å henge med resten av verden, sistnevnte er i større grad et valg ingeniørene til Panasonic har gjort. Men FZ-50 er såpass ny på markedet, at jeg ikke ville regnet med en etterfølger det kommende halve året, kanskje ikke det kommende året. Det er uansett et utmerket kamera, hvis du kan leve med 35mm som beste vidvinkel uten konverter. Støyen trenger du ikke tenke så mye på, den kommer i hovedsak på ISO1600, og med såpass lyssterk optikk som du har i kombinasjon med bildestabilisator, trenger du ikke det så ofte. Til små utskrifter (A4 og mindre) vil du mest sannsynlig ikke merke noe til det uansett...

Ang. Pro815, det kommer sikkert en etterfølger, men det er ikke sikkert den er "direkte", altså det kan være at Samsung velger å endre målgruppen for kjøperne litt. Jeg ville heller brukt pengene mine på noe nyere, og det er vel derfor du spør også tenker jeg. Jeg synes i hvert fall at FZ-50 er et bedre kjøp, bildekvaliteten er hovedankemomentet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt både Fz30 og Fz50 begge var ubrukelig til å ta nordlysbilder mm/bilder i mørke,nesten med uansett hvilke innstillinnger,kameraene tålte ingen iso før støyen begynte å komme.å ta bilde av ting som bevegde seg i mørket var ikke særlig enkelt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...