Gå til innhold

Registrere kontantkort uten legg?

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man kan registrere kontaktkort abbonement uten å ha legg? I så fall hvilket selskap er dette lettest på? Før jul var det mye snakk om at netcom skulle skjepe inn dette da det var alt for lett å gjøre det.

Erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg var ute etter var å registrere et kontantkort med fake navn. Fortsatt mulig?

8346646[/snapback]

Tviler jeg på. Du må uansett registrere med personnummer, og det sjekkes opp mot folkeregisteret.

Men å registrere i en annens navn burde gå.

Lenke til kommentar
Du må uansett registrere med personnummer, og det sjekkes opp mot folkeregisteret.

8346692[/snapback]

Som betyr at du må benytte falske papirer som er et alvorlig lovbrudd (dokumentforfalskning og identitetstyveri).

Lenke til kommentar
Du må uansett registrere med personnummer, og det sjekkes opp mot folkeregisteret.

8346692[/snapback]

Som betyr at du må benytte falske papirer som er et alvorlig lovbrudd (dokumentforfalskning og identitetstyveri).

8347264[/snapback]

Er jo ikke lov å registrere mobilabbonementer med ikke-eksisternde navn heller.

Lenke til kommentar
Det jeg var ute etter var å registrere et kontantkort med fake navn. Fortsatt mulig?

8346646[/snapback]

Hører vi om et Rimi-ran ala NOKAS iløpet av de neste ukene, så tror jeg at det vil bli en enkel sak å finne gjerningsmannen.. hehe..

Neida.. jeg kødder.. men hvorfor vil du registrere deg med fake navn?.. Tenker du på navn som "FugleBatman" "Supermann" og "Osama Bin Laden" eller?

Lenke til kommentar

Like enkelt nå som før og opprette falske kontantkort. eneste forskjellen i dag er at man ringer operatør eller bestiller fra nett.

Jeg vil ikke nevne fremgangsmåte, men kan bare si at Talkmore er en av fremgangsmåtene til dette.

Lenke til kommentar

1. Det er liten sannsynlighet at politiet gidder å bruke ressurser på å etterforske saken.

2. Det er ikke noe plikt til å vise legitimasjon. Har registrert kontantkort bare ved å sende en sms (NetCom).

3. Det er ikke så vansklig å få opprettet abb/ kontantkort i andres navn som man vil ha det til. Det som derimot er vanskligere er å få hjelp av selskapene når det først har blitt opprettet noe i et annet navn.

En av de værste selskapene var visst Chess, jfr. politiet når jeg leverte anmeldelsen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...