VikinGz Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 alt koster penger, to atskilte nett er egentlig ganske så must i denne sitvasjonen. Gjør ting biligere å vill jeg tro Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Det enkleste og billigste vil nok være i 2 nett over 2 kabler ja. Har også tro på at det vil gi en stabil linje uten uten lag ved streaming feks. Skulle gjerne prøvd ut den løsningen med ruteren mer,noen som vet en måte jeg kan få den til å godta at TV linjen er koblet til på LAN interfacet? Det en Dlink DGL-4300. Endret 12. april 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Fungerer ikke å koble tv ingangen til routeren. En løsning for å ungå at du trenger å dele kabelen du har eller trekke ny er å kjøpe switsjer med vlan støtte, da kan du kjøre tv og internett via sammen kabel ned i kjelleren å ha en switsj der som gir ut til tv og pc. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Fungerer ikke å koble tv ingangen til routeren. En løsning for å ungå at du trenger å dele kabelen du har eller trekke ny er å kjøpe switsjer med vlan støtte, da kan du kjøre tv og internett via sammen kabel ned i kjelleren å ha en switsj der som gir ut til tv og pc. Ja jeg nevnte det tidligere i tråden,men det er ingen billig løsning. Men får jeg noe billig brukt utstyr fra Cisco vil jeg bruke utstyret til andre ting også.Jeg har bestilt en ruter men det tar nok tid før jeg får den fordi det er mange som har bestilt og prisforhandlinger.Det neste ville bli en switch som ikke har bråkete vifter,ser litt på Ebay for tiden. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Fungerer ikke å koble tv ingangen til routeren. En løsning for å ungå at du trenger å dele kabelen du har eller trekke ny er å kjøpe switsjer med vlan støtte, da kan du kjøre tv og internett via sammen kabel ned i kjelleren å ha en switsj der som gir ut til tv og pc. Ja jeg nevnte det tidligere i tråden,men det er ingen billig løsning. Men får jeg noe billig brukt utstyr fra Cisco vil jeg bruke utstyret til andre ting også.Jeg har bestilt en ruter men det tar nok tid før jeg får den fordi det er mange som har bestilt og prisforhandlinger.Det neste ville bli en switch som ikke har bråkete vifter,ser litt på Ebay for tiden. 8367959[/snapback] Jeg har en switch med vlan støtte stående på hylla 16porter 10/100mbit med vlan og trunck eller hva det heter pris = 350kr med frakt xD Merke = Cnet Driftsikker og kan drives i 20 minusgrader og opp til 70 pluss O.o Dessvere bytta Cnet ut disse med en "oppgradert utgave" i annen farge Da ble støtten for VLAN og Trunk borte Men jeg fikk tak i den på bruktmarkedet, etter jeg hadde denne da vi drev med datapartyes før i tiden. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Takk for tilbudet men jeg skal ha en Cisco Trenger Cisco i forbindelse med opplæring. Men jeg har lyst til å trekke Gb kabel også,to stykker,urk omlegge nå igjenn Lenke til kommentar
perium Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Det aller enkleste du kan gjøre er å sette på en splitter i hver ende av kabelen (a la det du finner her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575). Da kan du kjøre to helt separate nettverk over en og samme kabel uten noe mekking. Maks hastighet er 100 Mbit, Gbit vil ikke gå da Gbit-nett bruker alle 8 trådene i kabelen (100 Mbit bruker kun 4). Jeg kjører med en slik konfigurasjon selv (TV-boks fra NTE/Lyse og MediaCenter med internett-tilgang som deler samme Cat 6 kabel), og det fungerer utmerket. Jeg har splitta kabelen ved å bruke to slike bokser: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304251, to trådpar går til det ene uttaket og de to andre trådparene går til det andre uttaket (ps: for å bruke slike bokser så må du ha et krone-verktøy). Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Takk for tips. Ser ut som en fin løsning men jeg har Gb kabel,plugger og tang klart. Har funnet ut at det burde være enkelt å trekke ut den gamle Cat5 kabelen og TV coaxen ut av 20mm røret på ca 3 m og legge inn 2 Cat 6 i stedet.Da har jeg en fremtidsrettet løsning selv om løsningen med cat5 sikkert holder lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå