Gå til innhold

Brukt pris på Canon EOS 1D Mark IIn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor mye bruktprisen på Canon EOS 1D Mark II kommer til å synke utover året i og med at flere kommer til å kjøpe Mark III. Noen som har noen tanker om dette? Hva ligger den på nå? Til høsten? Til nyåret?

Selvfølgelig vanskelig spørsmål, men noen har kanskje noen tanker om det.

Endret av Snodre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruktpris på en 1DII ligger på vel 15-16.000 for et eksemplar i bra stand. Skal du ha en helt strøken kan du kanskje legge på en tusenlapp til. 1DIIn bør en vel få for rundt 18-19.000. Vil ikke falle noe drastisk ned med det første selv om Mark III nå kommer. Den koster tross alt over 20.000,- mer enn det en kan få tak i en pen Mark II for - som burde være meeer enn en håndfull for de aller fleste. Tipper mange av yrkesfotografene beholder sine Mark II som backup.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen?

1D Mark IIn er vel bare en mindre oppgradering av 1D Mark II, med litt større skjerm. Dessuten ser den ut til å være spesifisert litt ned, har bl.a. mindre ISO-range (men flere intervaller), og "bare" 8.2 b/s mot Mark II sine 8.5. Bufferet er også litt større på etterfølgeren, og jeg tipper de har gjort litt forandringer i signalbehandlingen, slik at den siste utgaven har bedre støyegenskaper...

Edit: Her er det link til sammenlikning av spesifikasjonene...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Selv håper jeg på et slepp av brukte MkII, siden det faktisk er en radikal oppgradering. Live View er en uvurderlig hjelp for pressefotografer som svært ofte tar bilder over hodene på de som står foran dem. Det er klart de kommer til å beholde sine gamle MkIIn'er som back-up, men da selger de vel sine gamle MkII'er uten "n", som de har brukt som backup etter at de kjøpte sitt (nå gamle) hus med "n". Med andre ord rykker nr1 ned på andreplass, og det gamle nr2-huset selges rimelig til fattige kunstnere som meg. Er ikke det bare rettferdig, da? Alle vet jo at verden er rettferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...