mESA Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Tenkte det var på tide for opprydding, pcen var ganske treig. Så jeg formaterte. Installerte alle driverene (trur jeg), og noen spill. Men jeg har problemer. Pcen går ikke direkte treigt, men når jeg surfer feks med opera og skifter til et annet vindu, så stopper pcen opp i et lite sekund. Når jeg ser film stopper bildet opp helt opp til 10sec. Føler også at PES6 ikke går så glatt som det burde, det er småhakking. CS har jeg 100FPS, men får "drops" ofte ned til 30-40fps. Og ja, det er ganske irriterende. Det hender også at pcen bare stopper opp HELT og jeg må restarte. Filmer stopper, lyden stopper, musen stopper. Lurer på om det er HD'en, skjermkortet eller cpuen som er gale med. Jeg går i oppgavebehandlingen og CPUen bruker av og til mye på en prosess, men det er ikke det som skaper problemene. Men det burde ikke være noen komponenter som er noe gale med. Jeg har ikke gjort noe med komponentene og de er relativt nye. Skjermkort, CPU og HK ble byttet bare for noen mnd'er siden. HD'ene er litt eldre, men ikke gamle nok til å bli byttet ut. Noen som vet noe jeg kan prøve for å bli kvitt problemet? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Noen ideer? 14-tegn Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Kan tenke meg du ikke har husket å installere chipset drivere til hovedkortet ditt etter du reinstallerte windows f.eks. Det vil gi blandt annet slike problemer. -Stigma Lenke til kommentar
Lasso_WH Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 minne brikkene kan være feil, hvis du har 2, og 1 av dem er ødelagt, kan det ødelagte være grunn nok. hvis det fortsatt ikke funker da (at minne brikkene er O.K.), kan det hende at du må reformatere pc'en. (feil i operativ systemet pga. virus) Husk alltid å installere antivirus først. virus er ganske pågående. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Virus har jeg ikke... chipsetdriver? Jeg har nForce 3 250gb. For å si det slik, finner ikke så veldig lett frem på nvidia sine hjemmesider, prøvde i går. Kan jo også teste minnebrikkene, men da ikke før i morgen. Var jo sikker på at jeg hadde lastet ned alle driverene. Får prøve på nytt da:) Endret 10. april 2007 av MeSa Lenke til kommentar
mESA Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Jeg installerte chipsetdriver, det var ikke problemet. Angående minnebrikkene, jeg har ikke gjort noe med de siden formateringen. Starten av filmen hang seg ikke opp før jeg formaterte, så det burde ikke være problemet. Men hva foreslår du? Ta ut 1 brikke, slå på maskinen, se om problemet er fortsatt der. Bytte brikke å gjøre det samme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå