Gå til innhold

Elektroingeniør: Hio eller HiB

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har bestemt meg for å bli elektroingeniør/elektronikkingeniør og gå 3 år på høgskole, deretter evt. 2 år på NTNU.

Hvilken skole bør jeg velge? Har ikke hørt så mye "skryt" om HiOslo, og Siemens ansetter folk rett fra skolebenken ved HiBergen, så da begynte jeg å lure på om HiO egentlig har et så godt studietilbud..

Samt. at det ser ut til at HiO har et mer "generelt opplegg" med alt mulig forskjellig mens HiB går veldig mye inn på elektronikk..

Valget står egentlig mellom hib og hio.

Noen som har gått på disse skolene/linjene?

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig litt partisk i denne saken {les- Bergenser}, men Bergen er en fin by.

Har selv gått elektronikk på NTNU, men kjenner folk som startet med ingeniør for så å hoppe over på siv.ing. etter tre år.

Hadde jeg kunnet velge i dag hadde jeg nok gjort dette. Har følelsen av at ingeniør var mer praktisk rettet. Uansett må du regne med mye elektronikk dersom du velger å bli elektronikkingeniør :roll:

Alternativet må være sterkstrømsingeniør som jeg forbinder med "elektro", i trondheim havner dette under energi og miljø linjen.

Lenke til kommentar

har forstått det slik av kompiser som skulle gjøre det samme at det er best å komme fra hist dersom du skal søke 2-årig master på ntnu. ved de andre høyskolene mangler du altfor mye basisfag som kreves for å ta masteren på ntnu.

Lenke til kommentar
har forstått det slik av kompiser som skulle gjøre det samme at det er best å komme fra hist dersom du skal søke 2-årig master på ntnu. ved de andre høyskolene mangler du altfor mye basisfag som kreves for å ta masteren på ntnu.

8348181[/snapback]

For noe tøv, kan ikke se at dette gjenspeiler virkeligheten i det hele tatt. Er selv siv.ing fra annen høgskole og kjenner folk som har gått til ntnu etter tre år.

For å ta opp trådstarters problem, HiB og HiO er sikkert fine steder. Den viktigste faktoren om å studiet blir bra er uansett deg selv og din egen innstatsvilje så jeg ville fokusert mer på de sosiale sidene. Oslo tror jeg kan være en stor og dyrere by å studere i enn Bergen samt at det kan være litt lettere å forsvinne i Oslo-gryta. Innbiller meg at det ville hvert bedre i Bergen sånn sett.

Lenke til kommentar

er ganske enig til sberg43, oslo kan du henge deg litt opp i hop med miljøet, aka mye uteliv, bergen er av og til. Men ikke så mye osm oslo, jeg selv kommer fra trondheim og det innebærte ike så mye uteliv som jeg har nå. Savner rolige livet i trondheim egentlig. Så hvis du velger så velg HiB, mer koslig og mer konsentrert innen skole =) er livet ditt det står for =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...