Gå til innhold

The Zombie Outbreak Thread

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yzDjfSSl

Forberedelse

Ville lånt maksimal sum på alle kredittkort i huset, siden du ikke kan stjele mye av det jeg skaffer. Samlet en gjeng på ca. 10 personer, alle med våpenerfaring, og generell overlevelses-erfaring.

Også de hadde lånt maksimalt med penger.

Hus / Barrikader

Ville skaffet ei gravemaskin og laget en dyp vollgrav rundt huset. Veldig dyp.

Fyllt denne med piggtråd og annet faenskap.

Helt bensin nedi og tent på hvis det det blir for fullt.

Hadde hatt lydtett rom for å sove på, slik at zombienes stønning ikke hadde blitt hørt.

Aggregat hadde stått for strømmen, og satelittelefon hadde blitt brukt for kommunikasjon.

Skaffet store mengder vann og hermetikk, og hadde brukt et rom innendørs som kunstig hage for frukt grønnsaker.

Hadde gravd opp i hagen, siden vi har en bekk rennende under huset.

Der hadde jeg også fått vann.

Hogget ned store deler av skogen ved siden av oss.

Hadde har ei bro som kan heises ned for å komme over vollgraven.

Hadde hatt et stort lager med bensin, ammo, mat, vann og slikt.

Nok til flere år.

Kjøretøy

Skurtreske med myepigtråd på hadde stått utryddelsen av zombier i flokker rundt huset, mens et par Hummere og Buggyer kledd med piggtråd hadde vært fremkomstmidlene.

Hadde hatt en stor båt, siden vi bor nære havet.

Muligens en husbåt.

Våpen

Snipere og flammekastere hadde vært basevåpnene.

Samt noenautomatvåpen.

Utenfor "fortet" hadde det vært miner for å skade zombiene.

Sverd hadde vært med på turenr.

Rustninger hadde også blitt brukt.

Orker ikke skrive mer nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et stort problem med ild forresten. Zombier tar ikke skade av å være i full fyr, de bare fortsetter å gå rundt som om ingenting hadde skjedd, og setter fyr på alt de kommer i kontakt med. F.eks. ble en hel by brent ned et sted i sør-amerika på 1800-tallet under et utbrudd, der noen kastet brannbomber på zombiene i den tro at det ville skremme dem. De bare labbet rundt og satte fyr på alt de kom over istedet.

En vollgrav vil ikke hjelpe det spøtt, jo flere som ramler nedi, jo grunnere blir vollgraven, og til slutt bare går de over den uansett.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Litt tau, kniv og et støyløst framkostmiddel som ikke er avhengig av drivstoff. (sykkel, kano, kajakk, ro/seilbåt) synes jeg virker som et bra utgangspunkt for å klare seg. Resten av utstyret kan man jo McGuyvre seg fram til underveis.

Optionals: kart, kompass, trekkoppradio (batterifri), armbrøst, fiskesaker, vannfilter, batterifri lommelykt, plastduk, teleskopbatong (av typen som knekker ben), nødbluss, førstehjelp-ting pluss litt ekstra (antibiotika, smertestillende, "pep-pills"), satelitt-telefon, GPS navigasjon, håndaggregat, ammonium-nitrat bomber e.l.

I tillegg kommer åpenbare ting som klær, feltflaske, ryggsekk, osv.

Vet jo ikke så mye om hvordan disse zombiene fungerer eller hva som er mulig å få til når det gjelder naturlige kontra overnaturlige krefter, så... Gass kunne jo f.eks. vært et bra alternativ hvis det er mulig. Er zombiene avhengige av mat (braaaiiinnss...) så blir strategien helt annerledes ettersom man kun trenger å basere seg på å vente til de sulter ihjel.

I starten av "utbruddet" hadde jeg forsøkt å ringe venner for så å komme meg til en isolert plass så fort som mulig. Gjerne en øy, eller en slags platform.

Hadde benyttet meg mye av snarer og feller, siden Zombies som kjent ikke er særlig smarte. En liten avledningsmanøver, og vips, masse døde zombies.

Hadde tatt meg regelmessige oppdagelsesturer til "sivilisasjonen", men veldig møysomt og forsiktig.

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Fredag den 13. April 2006 kl. 19:48

På en institusjon for vanskligstilt ungdom utføres et bisart ritual. Fem ungdommer bestemt på tilkalle en demon gjør en fatal feil. De åpner en portal for Donn og sønnene av Mil - de levende dødes arme. Det tar ikke lang tid før hele institusjonen er re-animert til biologiske droner på jakt etter hjerne. Som en grusom epidemi uten geografisk begrensning har Donn erobrett Norge og gjort det til et rike for de døde.

Hva gjør du for å overleve?

8345873[/snapback]

Dette har vi planlagt lenge her. Først tar jeg paintballmarkøren og alle knivane mine, løper så opp til bestekompisen min som bor 3 hus ovenfor. Der klatrer vi opp på taket (som er flatt) for så å hogge et hull ned til boden, der vi har mat og skudd. Kompisen min eier en hagle btw :cool:

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg hadde blitt en drifter, som bare driver rundt og prøver å ikke bli spist, og kjempe tilbake når det trengs. Loote det som kan lootes, bli venner med andre mennesker og bruke gruppen som beskyttelse.

Jeg har liten tro på barrikadering. Mennesker er kjent for å ødelegge seg selv i store grupper. Det blir krangling, kjekling, interne intriger osv.

Må jo huske at så lenge zombiene er på utsiden, er alle sammen sperret inne 24/7 med hverandre. Det skal mye til for at folk ikke går hverandre på nervene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Ok, enig med deg der.

Ville kanskje dratt sammen med en annen,

Hatt en lastebil dekket av piggtråd, med den buggy eller Hummer inni, også dekket av piggtråd.

To madrasser, og resten hadde vært lager.

Har en liten forestilling om at piggtråd er den ultimate beskyttelse på kjøretøy.

Lastebilen skulle vært stor, kanskje med flere vogner.

Våpnene hadde vært sverd, maskingevær, øks, hagler og diverse ting jeg hadde funnet.

Skulle også hatt kapasitet til flere mennesker, med et par ekstramadrasser og slikt.

Hadde blitt en slags frakter.

Kunne vært i en gruppe med +/- 5 biler som kunne kjørt i gruppe, og splittet seg når det trengs.

Da hadde jeg behøvd mange reservedeler til bil da.

Lenke til kommentar
Ok, enig med deg der.

Hatt en lastebil dekket av piggtråd, med den buggy eller Hummer inni, også dekket av piggtråd.

Har en liten forestilling om at piggtråd er den ultimate beskyttelse på kjøretøy.

Våpnene hadde vært sverd, maskingevær, øks, hagler og diverse ting jeg hadde funnet.

Skulle også hatt kapasitet til flere mennesker, med et par ekstramadrasser og slikt.

Kunne vært i en gruppe med +/- 5 biler som kunne kjørt i gruppe, og splittet seg når det trengs.

9407406[/snapback]

Hvem lvl må du være for å kjøre trailer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Hehe.

Glemte at jeg skulle hatt et gjerde rundt taket, dekket av piggtråd på utsiden, men en kant som stikker ut, slik at det er nesten umulig å klatre opp.

Skulle hat ei luke for å komme opp dit, og et fastmontert maskingevær oppå der.

Da hadde jeg følt meg rimelig trygg.

Alle glass skulle vært skuddsikre, ekstra tykke.

Helst doble glass.

I vogna skulle det vært vindu på vær side, som kan skyves til siden får å stikke ut et våpen.

Hadde jeg overlevd hvis jeg hadde hatt alt dette?

Lenke til kommentar

Katana (aka samuraisverd) er det ultimate huggvåpen, og en selvfølge ved forsvar og angrep mot zombier. Siden zombier ikke tar skade av lette skudd mot for eksempel mageregionen er nok det å kappe av hodet, samt andre kroppsdeler, det mest effektive. Ellers er jo hagle/shotgun kjent for å være effektiv i forsvar mot zombier. "Aim at their heads".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Skulle også hatt rustninger liggende, slik at det hadde vært mulig å overleve nærkamp.

Katana og øks er de ultimate zombie-nærkamp-våpnene.

Lenke til kommentar
Katana (aka samuraisverd) er det ultimate huggvåpen, og en selvfølge ved forsvar og angrep mot zombier. Siden zombier ikke tar skade av lette skudd mot for eksempel mageregionen er nok det å kappe av hodet, samt andre kroppsdeler, det mest effektive. Ellers er jo hagle/shotgun kjent for å være effektiv i forsvar mot zombier. "Aim at their heads".

9407525[/snapback]

Hvor skal du spisse sverdet? (alle samuraisverd som blir solgt her til lands fra topsecret o.l. er ikke skarpe) Forøvrig en god idé da det kan kutte igjennom det meste.

Skulle også hatt rustninger liggende, slik at det hadde vært mulig å overleve nærkamp.

9407537[/snapback]

Rustninger veier mye og sakker deg ned, da blir du nok eid da og :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Noen her som har lest boken "How to Survive a Zombie Attack" eller ?:D Satt og leste den her en natt, klarte ikke og legge den fra meg :) Når klokka var rundt 7 om morran så var jeg overtrøtt og overbevist at zombier eksisterte, måtte titte ut av vinduet for og forsikre meg om at de ikke gikk rundt huset før jeg klarte å sove :D

Lenke til kommentar
Ok, enig med deg der.

9407406[/snapback]

Du hadde jo bare tiltrukket zombier med lyden av lastebiler, og hva gjør du når du er tom for drivstoff.

Hehe.

Glemte at jeg skulle hatt et gjerde rundt taket, dekket av piggtråd på utsiden, men en kant som stikker ut, slik at det er nesten umulig å klatre opp.

Skulle hat ei luke for å komme opp dit, og et fastmontert maskingevær oppå der.

Da hadde jeg følt meg rimelig trygg.

Alle glass skulle vært skuddsikre, ekstra tykke.

Helst doble glass.

I vogna skulle det vært vindu på vær side, som kan skyves til siden får å stikke ut et våpen.

Hadde jeg overlevd hvis jeg hadde hatt alt dette?

9407517[/snapback]

Nope, først og fremst zombier kan ikke klatre. Det spiller ingen rolle hvor tykke og sikre glasset ditt er, zombien kommer til og angripe deg uten hvile til de har fått fatt i menneskene inni. Før eller siden så må trucken stoppe og hvis det er fult av zombier utafor, hva gjør du da?

9407537[/snapback]

Har du prøvd og bevege deg i rustning noen gang? Hvis det er ridderrustning du tenker på så hadde du vært død vis du falt, er vanskelig og komme seg opp med 40-50kg metall på seg. Pluss at det er ekstremt slitsomt.

Katana er nok ikke så effektiv som du vil ha det til, den eneste måten du kan drepe en zombie på er og ødelegge hjernen på den. En øks hadde nok vært ganske effektivt da.

Nei, den eneste måten å overleve på er og forsvinne langt inn i ødemarken og bli der til alle zombiene er råtnet bort.

Endret av Floyd88
Lenke til kommentar
Forberedelse

Ville lånt maksimal sum på alle kredittkort i huset, siden du ikke kan stjele mye av det jeg skaffer. Samlet en gjeng på ca. 10 personer, alle med våpenerfaring, og generell overlevelses-erfaring.

Også de hadde lånt maksimalt med penger.

Hus / Barrikader

Ville skaffet ei gravemaskin og laget en dyp vollgrav rundt huset. Veldig dyp.

Fyllt denne med piggtråd og annet faenskap.

Helt bensin nedi og tent på hvis det det blir for fullt.

Hadde hatt lydtett rom for å sove på, slik at zombienes stønning ikke hadde blitt hørt.

Aggregat hadde stått for strømmen, og satelittelefon hadde blitt brukt for kommunikasjon.

Skaffet store mengder vann og hermetikk, og hadde brukt et rom innendørs som kunstig hage for frukt grønnsaker.

Hadde gravd opp i hagen, siden vi har en bekk rennende under huset.

Der hadde jeg også fått vann.

Hogget ned store deler av skogen ved siden av oss.

Hadde har ei bro som kan heises ned for å komme over vollgraven.

Hadde hatt et stort lager med bensin, ammo, mat, vann og slikt.

Nok til flere år.

Kjøretøy

Skurtreske med myepigtråd på hadde stått utryddelsen av zombier i flokker rundt huset, mens et par Hummere og Buggyer kledd med piggtråd hadde vært fremkomstmidlene.

Hadde hatt en stor båt, siden vi bor nære havet.

Muligens en husbåt.

Våpen

Snipere og flammekastere hadde vært basevåpnene.

Samt noenautomatvåpen.

Utenfor "fortet" hadde det vært miner for å skade zombiene.

Sverd hadde vært med på turenr.

Rustninger hadde også blitt brukt.

Orker ikke skrive mer nå.

9405621[/snapback]

Jeg gir dere ett par mnd. Ett halvt år tops. :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...