Aldhissla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det man bør passe på hvis man velger et helautomatvåpen (ala AG3) er at de bør tåle en del juling. Personlig hadde jeg valgt AK-47 siden den har trestokk (hvilket er greit når man skal knuse litt zombie-skaller, pluss at den har muligheter for bajonett). Mange av de moderne våpnene er laget av for mye plastikk (ihvertfall min mening) til å kunne blir brukt som et skikkelig "slagvåpen". Men igjen, jeg hadde nok ikke valgt den type våpen i utgangspunktet, heller en M1 Garand. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) bygge et tårn midt på jorde, med noen som passer på hver sin m72 og nede på bakken vil det være dekket med gamle s-miner fra WW2 ( de spretter opp til skritt høyde og sprenger) jeg ville og så hatt broren min i tårnet siden han er flink på skyting så når han ikke klarer mer vil jeg gå inn med hagle og rambokniv- i kampsort stil!Kutte av bein først så blåse av huet! splintgranater hadde også vært en selvfølge. En annen ting jeg skulle hatt hadde vært eine keine GMG 8578846[/snapback] Miner er ett utmerket forsvar mot bander av overlevere som skal holdes vekke fra området ditt, men mot zombier er de dessverre veldig mangelfulle. Miner er konstruert for å skade. Ett menneske blør ihjel, det gjør ikke en zombie. Eneste som fungerer på dem er ett pent skudd i pannen. Derfor er heller ikke automatvåpen vits, ettersom det kreves presisjonsskyting til for å uskadeliggjøre dem. Du kan kutte en i to ved livet, overdelen vil fremdeles prøve å krabbe mot deg og spise deg.. edit: det samme problemet har egentlig også brannbomber/flammekastere. Du uskadeliggjør ett menneske med dem ja, men en zombie blir bare en vandrene fakkel av det... det tar laang tid for en menneskekropp å brenne opp.. Endret 10. mai 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg sverger fortsatt til miner, mye fordi det er der kompetansen min på våpensystemer ligger Er ikke noe problem å stable flere miner oppå hverandre for å få en kraftigere reaksjon, eller å bruke en personellmine som utløser for en stridsvognmine (både russiske og andre miner (stort sett kopier av russiske modeller) har mulighet for dette "out-of-the-box" Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Fordelene med miner er jo at du får en tidlig advarsel hvis du plasserer dem et stykke unna basen. Lurer på om man kan lage miner av fosfor-bomber. Det er jo ganske effektivt hvis jeg ikke husker feil Spørsmålet blir vel om de klarer å brenne ihjel zombies. Endret 10. mai 2007 av Aldhissla Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Den evige stønningen Zombier utstøter vil til en viss grad gi samme varselen, de er jo ikke intelligente, så å sette ut tripwires med bjeller eller andre ting vil også fungere ca 99.99% Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Den evige stønningen Zombier utstøter vil til en viss grad gi samme varselen, de er jo ikke intelligente, så å sette ut tripwires med bjeller eller andre ting vil også fungere ca 99.99% 8580188[/snapback] Sant nok, men den psykologiske effekten av å se miner som sprenger zombier i to kan jo være en deilig "boost", på samme måte som flammekastere (som nesten er litt erotiske) Pluss at smellet fra eksplosjonene har vel lengre rekkevidde enn stønningen (forutsatt at zombiene er få i antall.) Men jeg er forsåvidt enig at miner ikke er et ideelt zombie-våpen. Endret 10. mai 2007 av Aldhissla Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det psykologiske aspektet kan jeg være enig i Men husk, høye lyder tiltrekker bare flere zombier... Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det psykologiske aspektet kan jeg være enig i Tenk så rått det må være å se hundrevis av zombier som kommer valsende mot deg, dumme som brød, men det ligger flerfoldige miner i veien Bouncing Betty`s som spretter opp av bakken og klipper dem i to. Så kan man bare sprute dem ned med napalm (kjenner jeg nesten for ereksjon) Men husk, høye lyder tiltrekker bare flere zombier... 8580270[/snapback] Jepp, det kan være et problem. Minene burde brukes som en "last resort" når man flykter eller lignende. Å krige med zombier er ikke som å krige med vanlig "dødelige". Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Legger dette til mitt tidligere arsenal. Perfekt til Hit n' Run-slåssing, hvis det blir klamt tar jeg fram storøksa. Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) En 800mm kanon burde stoppe de fleste Men mulig denne hadde gjort samme nytten Endret 10. mai 2007 av Prebo Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Plan: Jeg hadde satset på å barrikadere meg på toppen av en skyskraper. Med nok av mat og drikke, en gjeng kompiser, underholdnings verdier og et telt for søvn og oppbevaring i dårlig vær. Jeg ville prøvd å hatt så få folk som mulig, helst en 6-7 kompiser, så alltid noen sitter på vakt. Våpen: Når det kommer til våpen kan er det mye fint å velge i. Hadde det ikke vært for støyen hadde jeg enten valgt minigun eller AK-47. Jeg tenker MP5 med utvidet mag. (100 skudd) er ideelt. Det hadde vært enkelt å holde dem på avstand, på grunn av lav rekyll, høy treffsikkerhet og skyter ganske kjapt. Granater hadde blitt brukt, om de kom i hopetall et stykke unna. Når de kommer for nært hadde hagle vært fint, men det hadde forutsett at vi hadde hatt tid til å lade om, men en gjeng på 6-7 stykker burde klare det bra. I nærkamp hadde det vært fint med et svært sverd. Helst en av dem svære og lange du kjøper på butikker i syden og sånt. Halberd eller ljå er også meget praktisk, grunnet lengden, men er usikker på om de ville ha satt seg fast etter et hugg, og hadde vært vanskelig å dra ut igjen. Spyd, derimot, er genialt. Se for deg 6-7 spyd står og hugger på zombier som kommer opp en trappeoppgang, på taket til en skyskraper. Motorsag er ute av bildet fordi dealt for lett setter seg fast, men en vikelsliper festet på en lang stang er alltid et alternativ. Bekledning: På armene min ville jeg hatt noe hard, som kevlarhansker, eller rett og slett kun et par simpele ridderstridshansker, av metall. På resten av kroppen ville jeg ha noe lett, og luftig, siden å kjempe mot zombier fort kan bli slitsomt. Med denne bekledningen forutsettes det at vi klarer å holde dem på avstand, derfor har jeg valgt våpen som er lange og sterke. Ved bitt: Ved bitt MÅ såret renses så fort som mulig. Hvis personen merker noe er galt og ikke føler seg helt levende, må den personen ta selvmord før det er for sent. Selvmord vil si hoppe utenfor kanten av bygningen så personen blir dekapisitert. Mat, fritid og underholdning: Næringsrik og sunn mat er viktig. Fisk og hvitt kjøtt, med rikelig av grønnsaker, og ikke minst melk, må vi ha hatt. Vi hadde tilbredt det på en primus, og vi hadde tatt med en ekstra tønne med propan, eller rødsprit eller hva enn de bruker, i tilfelle zombiene skulle bli litt mage. Når vi ikke kjemper mot zombier, rådes det til mye hvile og trening. Onani og desperat motvillig homsesex er ikke tilatt. Jeg trenger gutta så energiske og frustrerte som mulig. Vi vil også ha muligheten til å spille kort, brettspill og prate oppå taket. Batterier til CD-spillere er viktig, man må ha musikk. Vaktordning: Vi hadde hatt 6-timers skift på å speide etter zombier, med nattsyn-kikkerter om natten. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Omg BBQ, jeg er faktisk forbredt på en zombie invasjon. Brb, skal finne meg et liv. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Bra formulert svar! Edit: Det med spyd, hva med å gjøre som i 300? Endret 10. mai 2007 av lago Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Bra formulert svar! 8583476[/snapback] Tusen takk. Edit: Det med spyd, hva med å gjøre som i 300? 8583476[/snapback] Jo, hvorfor ikke? Endret 10. mai 2007 av Okstad Lenke til kommentar
grimsbo Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hmm, hvilke type zombier hadde du foretrukket? Raske eller sløve? Synest det var på tide å bumpe litt tråd =D Lenke til kommentar
athorb Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Sløve, selvfølgelig. Jo lettere de er å løpe fra, jo lettere er det å overleve. Selvfølgelig. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Sløve, selvfølgelig. Jo lettere de er å løpe fra, jo lettere er det å overleve. Selvfølgelig. 9400802[/snapback] Morsommere og drepe. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) Barrikadering er egentlig ganske pointless, for zombiene blir aldri slitne, mens dere som sitter bak der blir sultne, tørste, får sykdommer osv. Mens zombiene bare banker på utrettelig. Folk har blitt sinnssyke flere ganger av den uendelige stønningen og gnålingen, og den konstante bankingen i veggene kan drive enhver til galskap. Dette er egentlig problemet med alle typer barrikadering/fort. Man må ha et fullt fungerende økosystem for å dyrke egen mat osv. En oljeplattform er jo greit, men husk at zombier kan gå på havbunnen også, de drukner jo ikke. Ref. Zombie Holocaust (Lucio Fulci 1979), der en undervannszombie griper tak i ei dame som dykker, for så å bryte med en hai (og vinner). Hagle er vel mindre brukendes siden kulene sprer seg for mye. En zombie tar ikke skade av annet enn direkte headshot. Vannkampen (nice boobs btw): Endret 1. september 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Kan Zombier svømme? Jeg hadde nok skaffet meg en "husbåt" og tatt med masse våpen,ammo og selvfølgelig mat og noen kompiser.Reist et stykke ut på havet og barrikadert meg der. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) De svømmer ikke, men de går på havbunnen uansett. Så du kan jo tenke deg hele havbunnen svermer med zombier og du skulle bo i et lite hus på en flåte med kompisene dine på toppen..tror ikke det hadde holdt veldig lenge. Hvor skulle dere få maten fra? Beskyttelse fra solsteken? Zombiene tar jo fisken de får tak i. Endret 1. september 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 hmm,som dere sikkert ser så har jeg ikke tenkt så mye på hva jeg skal gjør viss menneskeheten bli angrepet av zombier. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå