Vrengtpolvott Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg ville først ha dratt over gata til den lokale våpenbutikken og hamstret solide skytevåpen, og provianter på REMA 1000, fylt alt inn i bilen og kjørt så langt nord som overhodet mulig. Zombier er så trege og kalde at de fryser bare fast i tundraen, det leste jeg i min gode gamle Zombie Survival Guide Lenke til kommentar
akan Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg bor "uheldigvis" opp på en fjellside ikke langt unna Ulriken (3 kvarter fra bergen sentrum). Om det bryter ut zombieepedimi i Bergen rømmer jeg til fjells hvor jeg jakter sauer ^^ Kan barrikadere meg i radio-masten ved kafeen der og ligge å snikskyte enhver zombie som prøver å komme nærmere. 9436096[/snapback] Da kan jeg klatre opp på løvstakken så har vi byen dekket med sniper mellom oss trenger bare noen 100.000 kuler ^^ Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvor langt kan zombier komme seg over/under vann? Vurderer å sprenge brua her hvis zombiene kommer Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvor langt kan zombier komme seg over/under vann? Vurderer å sprenge brua her hvis zombiene kommer 9439969[/snapback] Hjelper nok ikke å sprenge noe bru, for zombiene går under vann som om de skulle vært på land. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hjelper nok ikke å sprenge noe bru, for zombiene går under vann som om de skulle vært på land. 9439988[/snapback] Og dette gjelder selv på utrolig langt og dypt vann (full av gjørme som de setter seg fast i?) Er uansett relativt trygg her jeg bor, tror jeg får god tid til å forberede med om zombiene i det hele tatt gidder å komme så langt nord. Er jo så utrolig mye bedre å spise et par milliarder kinesere enn noen få spredte finnmarkinger Endret 6. september 2007 av IQ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det kommer jo ann på da. Det er jo mye lengre å gå til Kina enn Finnmark. Dessuten går jo ikke alle samme vei. Så spørs det jo hvor epidemien bryter ut. om den bryter ut i USA f. eks er jo vi relativt trygge da det spørs om zombiene vet hvordan man navigerer. Om noen finner ut av det har vi en kystvakt som kan skyte dem ned. Samt Russland med en haug atomubåter som kan utslette alle zombiene i USA i løpet av kort tid. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Det kommer jo ann på da. Det er jo mye lengre å gå til Kina enn Finnmark. 9440179[/snapback] Det avhenger av hvor epidemien starter, og Finnmark og omegn har vel ikke så gode vilkår for en stor og rask spredning av en slik sykdom. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Da kan jeg klatre opp på løvstakken så har vi byen dekket med sniper mellom oss trenger bare noen 100.000 kuler ^^ 9439484[/snapback] hehe, indeed. Sette opp en base på de tre viktige fjelltoppene rundt Bergen snemtrum, altså Løvstakken, Ulriken og Fløyen. Så gjelder det bare å barrikadere seg med sandsekker og piggtråd. Et par snipere og masse ammo til disse må til. Ellers bør man sette opp noen mitraljøser dersom de kommer for nærme. Til kommunikasjon kan man bruke noen spesialradioer med ekstrem rekkevidde. Når det gjelder mat kjøper man inn (stjeler man) på forhånd og lagrer i basen hvor man da altså har propanplater. Det kommer jo ann på da. Det er jo mye lengre å gå til Kina enn Finnmark. 9440179[/snapback] Det avhenger av hvor epidemien starter, og Finnmark og omegn har vel ikke så gode vilkår for en stor og rask spredning av en slik sykdom. 9440267[/snapback] Sant nok. Sykdommen forutsetter direkte væskeoverføring. Og når det bor en brøkdel så mange mennesker per kvadratkilometer sammenlignet med Sør-Norge sier det seg selv at sprednignen er verre i sør. Så Finmark er nok ikke et dumt sted å oppholde seg. Endret 6. september 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Kom til å tenke på en ting: Hva ville skjedd med meg hvis jeg spiste godt tilberedt (tørket og senere stekt på høy temperatur for å drepe bakterier) og ikke så råttent zombie-kjøtt? Tenker da på å bruke dette som nød-proviant hvis alt annet skulle gå skeis... Endret 6. september 2007 av IQ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kom til å tenke på en ting: Hva ville skjedd med meg hvis jeg spiste godt tilberedt (tørket og senere stekt på høy temperatur for å drepe bakterier) og ikke så råttent zombie-kjøtt? Tenker da på å bruke dette som nød-proviant hvis alt annet skulle gå skeis... 9440440[/snapback] Vel. Det skal vanskelig gjøres å bli kvitt alle zombie-bakteriene. Hvis vi da går utifra at denne bakterien er totalt forskjellig fra alle andre og at immunforsvaret vårt ikke greier å drepe den vil selv en zombie-bakterie kunne gjøre deg til zombie. Så jeg går utifra at det ikke er anbefalt å spise zombie-kjøtt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg hadde i alle fall aldri spist zombie kjøtt. Hadde heller sultet ihjel. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Zombiekjøtt er ekstremt giftig. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hva mener man med at Zombier kan "gå under vann"? Har de lodd på skoene, så de beveger seg oppreist på bunnen? Eller menes det med at de svømmer? Et menneske kan jo ikke gå på bunnen. Man vil ikke få fotfeste en gang. Dessuten er det for tungt med alt vannet rundt seg. Bare noe jeg kom til å tenke over. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Vannet trenger vel inn i zombien, og det er det som holder det nede, eller? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 eneste grunnen til at du ikke gan gå på vann er på grunn av at lungene dine er fult med luft, når de er tomme synker du rett til bunns (been there, done that) Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Ja, det er jo derfor lik som har blitt dumpet på havet plutselig kan flyte opp igjen Endret 7. september 2007 av Vrengtpolvott Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Nå tenker du ikke særlig langt, polvotten. Lik flyter opp igjen fordi det dannes masse gasser i kroppen etterhvert som den forråtner. En zombie vil ikke plages av slikt. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Dessuten vil zombien dø av trykket. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Nå tenker du ikke særlig langt, polvotten. Lik flyter opp igjen fordi det dannes masse gasser i kroppen etterhvert som den forråtner. En zombie vil ikke plages av slikt. 9445087[/snapback] Du tror altså ikke at en rotten kropp ikke produserer slike gasser bare fordi det er noe som styrer den? Den er jo like råtten som alle andre døde kropper, og råtner mer og mer hele tiden. Så det er bare logisk at slike gasser oppstår også i zombier. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Men ikke med samme fart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå