Gå til innhold

The Zombie Outbreak Thread

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Hvis det hadde blitt et zombie utbrudd nå, så hadde jeg tatt livet av meg.

Hadde ikke turt å prøve og bekjempe, eventuelt flykte fra zombiene.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

så zombier har så god retningssans på lyd :(? får ta med pil og bue da... kanskje jeg bør begynne på bueskyting igjen for å trene oppigjen skillzene mine...

men det hadde vel ikke hjulpet så veldig mot zombier, så rifle til forsvar og pil å bue til jakt ><

Endret av akan
Lenke til kommentar
da kan du altså ikke hjemme deg oppå loftet med mindre naboene dine bor langt borte

9434840[/snapback]

Det funket ikke for Anne Frank med nazistene, det funker ikke med Zombier heller ;)

9434966[/snapback]

Åja, jeg glemte det faktum at zombier har så bra luktesans når jeg skrev fjerde siste posten. Jeg mener jeg leste i The Zombie Survival Guide at det hadde vært mulig å gjemme seg på loftet, men det høres jo ikke logisk ut med tanke på luktesansen.

Skal sjekke det ut nærmere etterhvert.

Lenke til kommentar

det kan fungere på mindre utbrudd, Hvis man er sikker på at hæren++ er på vei for å sanere området, men ikke i lengden (mer enn 2-3 dager). Du klarer nok å holde zombiene unna, ettersom du med stor sannsynlighet kontrollerer eneste måte å komme opp dit og zombier ikke kan klatre, men du skal tross alt ha vann og mat .

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
da kan du altså ikke hjemme deg oppå loftet med mindre naboene dine bor langt borte

9434840[/snapback]

Det funket ikke for Anne Frank med nazistene, det funker ikke med Zombier heller ;)

9434966[/snapback]

Åja, jeg glemte det faktum at zombier har så bra luktesans når jeg skrev fjerde siste posten. Jeg mener jeg leste i The Zombie Survival Guide at det hadde vært mulig å gjemme seg på loftet, men det høres jo ikke logisk ut med tanke på luktesansen.

Skal sjekke det ut nærmere etterhvert.

9435769[/snapback]

Zombier kan ikke klatre, så hvis du ødelegger trappa eller fjerner stigen så er du "trygg" i andre etasje. Men, de kommer jo til å vake rundt under deg til du dør eller de råtner bort da.

Lenke til kommentar

Pil og bue er praktisk når man tenker på ammunisjon da. En pil kan brukes om igjen X antall ganger før den blir ødelagt/ubrukelig. Så når man er ferdig med å slakte en stor gruppe zombier kan man fint samle sammen pilene og bruke dem ved en senere annledning.

Eneste problemet med piler er at de lager ytterst små penetreringer. Mens en 44. millimeter eller større kule vil blåse et stort hull i kroppen på en zombie vil pilen gjøre minimal skade. Dermed er det essensielt å treffe på riktig sted, in the brain. Uten hjerne fungerer selv ikke zombier. Så skal man bruke pil og bue bør man trene seriøst på det først. Når man er på nivå med Legolas kan man vurdere å si seg ferdig med treningen. :D

Lenke til kommentar
Kuler fungerer heller ikke i kroppen, du må treffe hodet uansett.

9435863[/snapback]

Det er sant nok. Men skyter du av underkroppen på zombien (Les. Fyrer av et hagleskudd rett ved hvert lår) blir jo zombien relativt bevegelseshemmet. Men hodet er som du selv sier stedet man må skyte. No brains = death. Så pil og bue er ikke nødvendigvis så dumt. Though tror jeg faktisk det er lettere å treffe med crossbow.

Lenke til kommentar
det kan fungere på mindre utbrudd, Hvis man er sikker på at hæren++ er på vei for å sanere området, men ikke i lengden (mer enn 2-3 dager). Du klarer nok å holde zombiene unna, ettersom du med stor sannsynlighet kontrollerer eneste måte å komme opp dit og zombier ikke kan klatre, men du skal tross alt ha vann og mat .

9435810[/snapback]

Det er sant. Heldigvis for meg så er det en slik stige man drar ned fra taket som jeg bruker for å komme opp på loftet. Men hva med de som bare har en trapp med en luke på toppen, eller en dør på bunnen? Om utbruddet skulle slå ut i nærheten, så ville man aldri rekke å ødelegge trappen. Dessuten ville man lokke til seg zombiene pga. bråket.

Så skal man bruke pil og bue bør man trene seriøst på det først. Når man er på nivå med Legolas kan man vurdere å si seg ferdig med treningen. :D

Ja, og slik trening fikser man så klart på ca 20 minutter. :p

Jeg tror forresten ikke at man kan satse på å hente inn pilene igjen. En ting er smittefaren, men en annen er at pilen fint kan knekke eller bøyes i det zombiene faller i bakken. Det er selvfølgelig ikke en umulighet, men jeg hadde ikke satset på at 10-20 piler var nok.

Red.: La til sitat.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Man tar selvfølgelig med seg minimum 500 piler til basen. Men på jakt er nok 100 piler nok ville jeg tro. Og som du selv sier så har man ikke akkurat god tid på seg til å bli kjent med buen før zombiene kommer. Dermed har man to alternativer. 1. Begynne å trene allerede nå i tilfelle det skulle bryte ut et zombievirus. 2. Bruke crossbow (armbrøst) istedenfor. Spesielt armbrøst med sikte er å anbefale. Nøyaktive, kraftige og de krever mindre trening.

Lenke til kommentar

Ulempen med piler til armbrøst og bue er vekten. Dette er selvsagt ingen problem om man har en base som du sier, men er du på flukt vil dette bli vanskelig å få med seg. Ikke bare pga. vekt, men også størrelse.Armbrøst kan også være vanskelig å trekke opp, og det kan gå ganske mye tid til det, spesielt om man er utrent.

Ett tredje alternativ er å skaffe seg lyddemper til skytevåpenet ditt, om du har ett, da.

Jeg tror forresten jeg hadde satset på boksemat framfor å jakte da jeg ikke har noen jakterfaring.

Red.: I følge guiden, så vil alle dyr vike vekk fra zombier. Så skulle det være zombier i nærheten av der du har basen, så kan det bli problematisk å finne dyr i det hele tatt.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
...

9435810[/snapback]

Det er sant. Heldigvis for meg så er det en slik stige man drar ned fra taket som jeg bruker for å komme opp på loftet. Men hva med de som bare har en trapp med en luke på toppen, eller en dør på bunnen? Om utbruddet skulle slå ut i nærheten, så ville man aldri rekke å ødelegge trappen. Dessuten ville man lokke til seg zombiene pga. bråket.

Red.: La til sitat.

9435957[/snapback]

De sliter, hehe.

Seriøst, hvis du ikke har begynt forberedelsene allerede er du så godt som død. :p Hvis du kjøper hus uten å ha tenkt på ett 3-7 dagers zombie gjemmested, så planlegger du seriøst dårlig :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
De sliter, hehe.

9436029[/snapback]

:!:

Seriøst, hvis du ikke har begynt forberedelsene allerede er du så godt som død. :p Hvis du kjøper hus uten å ha tenkt på ett 3-7 dagers zombie gjemmested, så planlegger du seriøst dårlig :p

9436029[/snapback]

Nja, ikke nødvendigvis. Man skal jo helst ikke bli for paranoid heller. Dessuten så er det nesten alltid en mulighet får å rømme. Bor med sjøen, så det gir oss en fordel også... bare synd båten våres har blitt stjålet. :p

Lenke til kommentar

Jeg bor "uheldigvis" opp på en fjellside ikke langt unna Ulriken (3 kvarter fra bergen sentrum). Om det bryter ut zombieepedimi i Bergen rømmer jeg til fjells hvor jeg jakter sauer ^^ Kan barrikadere meg i radio-masten ved kafeen der og ligge å snikskyte enhver zombie som prøver å komme nærmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...