Gå til innhold

The Zombie Outbreak Thread

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tatt følgende:

istockphoto_475795_hot_air_baloon.jpg

Som kan løfte rundt 500kg +/-

+

noen slike:

bombole.gif

300kg

+

HK53+sniper+riser+hk-low+full-background.jpg

10kg+40kg kuler(nam)

+

sigsauer_p226-1.jpg

+

Garmin_gpsmap_60cs__206633s.jpg

+

big-red-fan-of-death-2.jpg

til å styre jævelskapen mot en øy et sted, der det er lite eller ingen zombier.

Totalt burde det ikke bli over 400 kg, mao. nok løfteevne til å løfte både meg og nok mat til reisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edge:

40kg kuler 5.56mm... Det er hva? rundt 1700 skudd? (med magasiner)

Hadde du derimot tatt 40kg .22LR..Gudene vet hvor mange flere tusen skudd du kunne ha tatt med. Og en .22LR setter zombiehjernene ute av spill like enkelt. Dessuten er det ikke rekyl å nevne, slik at hvert skudd kunne komme raskere og mer presist. Samtidig hjelper det deg å holde deg skjult ettersom lyden ikke er like høy :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

I det et zombieangrep hadde skjedd, hadde det vært om å gjøre å stikke fra byen så fort som mulig og komme seg opp på fjellet eller ut på en av øyene ( bor i bergen). Siden Norge ikke er særlig tettbygd ville det tatt lang tid før zombier hadde klart å komme seg ut i distriktene. Tatt med riflen som står i skapet slik at jeg kan skyte hjort og dyr til mat (er det den blir brukt til så :p) og til å forsvare med :) GPS , kart, kompass, lommekniv, lommesag ( de er ca 20 cm, sammenbrettbare) og noen pakker med fyrstikker er ett must sammen med sovepose telt og liggunderlag. Pluss ulltøy, jakke og gode sko. er det vinter så tar jeg med snøspade og truger og ^^ Tar med masse posemat som er lett og bære, gjerne feltrasjoner. så fyller du så mange tomflasker med vann som du klarer og bære. og så tar du bilen og kjører langt opp på fjellet ett sted :)

Endret av akan
Lenke til kommentar
Andre? pføy. Hjelp deg selv. Husk at du vil ha ammo til å rekke i flere år....

9428068[/snapback]

Er ikke sikkert at utbruddet er så stort at det vil vare flere år, da. Derfor er det greit å høre på radion slik at man kan gjøre seg litt forberedt. Skulle derimot dette slå ut der du bor, så kan det bli problematisk å få med seg alt man vil ha i tide.

edge: Hvor har du tenkt å få tak i ett slikt våpen? De færreste har slike gjemt under sengen. :p

Akan: Om du hadde tenkt å flytte ut på en øy, så er det bedre å fiske enn å skyte dyr. Skuddene vil trekke til seg zombier fra lang avstand. Zombier hører og lukter nemlig mye bedre enn mennesker.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Man er jo selvsagt forberedt på tilfellet.

9429733[/snapback]

Ikke hvis utbruddet starter der du bor. Da vil du mest sannsynlig ikke få vite noe før en eller flere av naboene dine er spist opp eller smittet, og andre naboer løper skrikende rundt i panikk utenfor.

Og ett semiautomatisk av HK33 burde vel være overkommelig å få tak i lovlig? Evt. den sivile modellen...

9429733[/snapback]

Det er klart det er enklere for noen enn for andre. For eksempel så ville ikke edge kunne få tak i dette våpenet slik uten videre da man må være 21år for å kjøpe og eie våpen. Dessuten må man ta ett kurs, om jeg ikke tar helt feil. Men sett at du har alle kravene, kan du da løpe ned på butikken å få våpenet og ammo over disken?

Lenke til kommentar
Man er jo selvsagt forberedt på tilfellet.

9429733[/snapback]

Ikke hvis utbruddet starter der du bor. Da vil du mest sannsynlig ikke få vite noe før en eller flere av naboene dine er spist opp eller smittet, og andre naboer løper skrikende rundt i panikk utenfor.

Og ett semiautomatisk av HK33 burde vel være overkommelig å få tak i lovlig? Evt. den sivile modellen...

9429733[/snapback]

Det er klart det er enklere for noen enn for andre. For eksempel så ville ikke edge kunne få tak i dette våpenet slik uten videre da man må være 21år for å kjøpe og eie våpen. Dessuten må man ta ett kurs, om jeg ikke tar helt feil. Men sett at du har alle kravene, kan du da løpe ned på butikken å få våpenet og ammo over disken?

9429771[/snapback]

Tror du ikke alle i butikken hadde flyktet for lenge siden? Kan se for meg at alle store byer ble hjemløse og tomme. Det blir lett¨å ta med seg hva man vil når alle flykter fra store kjøpesenter og butikker som ikke er låst og lukket.

Lenke til kommentar

Cutthroat Bill: nå var vel min plan først og fremst å stikke opp på fjellet :) øyene rundt bergen er litt for tett befolket mens fjellene mellom bergen og voss er passe øde :) har ikke båt heller så da måtte jeg stjålet en først og det hadde bare blitt stress :p og på fjellet bærer lyden av rifleskudd så godt at du kan høre det svært langt unna ja : / så riflen bør brukes skjelden slik at når zombiene hører lyden så vet de ikke nøyaktig hvor den kommer fra hvis jeg ikke skyter igjen med en gang :)

Lenke til kommentar
så riflen bør brukes skjelden slik at når zombiene hører lyden så vet de ikke nøyaktig hvor den kommer fra hvis jeg ikke skyter igjen med en gang :)

9432384[/snapback]

Beklager, men zombier kan dessverre høre retning av lyd. Så selv om du bare fyrer av ett skudd, så vil de komme i din retning. Det hjelper så klart med lyddemper, men det spørs om våpenet ditt/deres støtter dette.

MrLee: Det er så lite folk her jeg bor, så om det skulle komme ett utbrudd her så vil det nesten garantert være av det mindre slaget. Og da er det ikke noe problem å stikke av. Faktisk så kan det være nok å gjemme seg på loftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...