Gå til innhold

The Zombie Outbreak Thread

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Willamette Parkview Mall" er kjøpesenteret i Dead Rising.

Er uansett ikke vanskelig å lage en selv, såfremt man finner en leketøyshagle som ser realistisk ut. Det kan kanskje være lettere sagt en gjort.

Går fint å bruke softgun, da, men de koster som regel litt for mye til å bare ha i glassmonter.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Åja, den tok ikke jeg, har bare spilt Dead Rising veldig sporadisk på lillebror sin Xbox. Syns det var for vanskelig så jeg gadd ikke :p

Da finnes de vel ikke, da. Men det hadde vært en fet geek-gadget, ja.

9415815[/snapback]

Men det bildet ovenfor har da eksistert lenge før Dead Rising ble gitt ut. Så tror ikke det er et Dead Rising-påfunn det der.

Lenke til kommentar
De svømmer ikke, men de går på havbunnen uansett. Så du kan jo tenke deg hele havbunnen svermer med zombier og du skulle bo i et lite hus på en flåte med kompisene dine på toppen..tror ikke det hadde holdt veldig lenge. Hvor skulle dere få maten fra? Beskyttelse fra solsteken? Zombiene tar jo fisken de får tak i.

9405517[/snapback]

Det er jo bare å velge et sted der det (a) er veldig dypt eller (b) er mye strøm. Fisk trives i de øvre vannmassene, mens zombiene labber rundt på 4000 meters dyp, evt blir feid vekk av kraftige strømmer.

Lenke til kommentar
Har du prøvd og bevege deg i rustning noen gang? Hvis det er ridderrustning du tenker på så hadde du vært død vis du falt, er vanskelig og komme seg opp med 40-50kg metall på seg. Pluss at det er ekstremt slitsomt.

Katana er nok ikke så effektiv som du vil ha det til, den eneste måten du kan drepe en zombie på er og ødelegge hjernen på den. En øks hadde nok vært ganske effektivt da.

9408197[/snapback]

Bah, en ridderrustning veier ca. 30kg fordelt utover hele kroppen. Det finnes folk som lett tar salto i rustning uten å svette en gang.

Nei, den eneste måten å overleve på er og forsvinne langt inn i ødemarken og bli der til alle zombiene er råtnet bort.

9408197[/snapback]

Zombier blir aldri slitne, de vil før eller siden finne deg. Hvordan vet du hvor lenge du må vente? Hva gjør du når du går tom for ting?

Lenke til kommentar

Rustning er ikke en god ide. Selv om den kanskje ikke er spesielt tung for noen, så vil alle uansett bli fortere utmattet. Rustning trenger du heller ikke om du er lur, for er du lur så rømmer du fra zombiene framfor å leke helt.

Dessuten så blir en rustning mest sannsynelig ubehagelig å ha på seg i lengden. Alle bevegelsene dine blir og tregere, noe som gjør det enklere for zombier å gripe fatt i deg. Og klarer de først det, så ligger du tynt ann.

Som du sier så blir ikke zombier slitne, men det gjør du. Derfor bør man alltid reise så lett som mulig.

Lenke til kommentar
Og tenk om du måtte pisse? En middelaldersk ridderrustning har så mange deler at det krevdes en ekstra person for å få den på, og det kunne ta opptil 3 timer. Tenk å ta alt det av for å gå på do.

9418802[/snapback]

De dret faktisk i rustningen. Bokstavelig talt.

Lenke til kommentar

Norge er et fint land og være i hvis det skulle dukke opp zombier.

Bare ca 4,5mill mennesker, ikke alt for ille odds.

Jeg hadde dratt til en en liten bygd innerst i en fjor et sted rundt ved bergen (På den siden av landet).

Så hadde jeg barikkadert hele fjorden. Det er bare en vei de kan komme fra, og det er der hvor veiene går. Alle de andre veiene er det høye fjell som de kommer til og ramle ned og bli forvandlet til bløtdyr.

Før jeg drar dit skaffer jeg meg en Toyota Hilux siden de er umulige og ødelegge.

Og den er fin til og frakte ting i.

Bare se på Top Gear. Siden den går på diesel så kan jeg kjøre den på frityr olje og planteolje.

Så trenger jeg 2 traktorer. En gråtass siden de bare går og går og aldri blir ødelagt.

Og en litt større traktor som også er robust. Denne skal ha snøplog eller snøfreser foran. Da er jeg sikret mot snøvær og zombier som er i veien.

Til slutt trenger jeg en panserbil (Sånn som FN bruker)

I denne fjorden min er det selfølgelig god mulighet til og dyrke mat sånn at vi kan overleve så lenge vi vil.

Lenke til kommentar

Kjøretøyene vil lage mye bråk, og garantert trekke til seg zombier. Hva gjør du når drivstoffet er oppbrukt, da?

Og hvordan i alle verden ville du klare å barrikadere en hel fjord? Det er så å si alltid mer en en vei. Zombiene kan uansett komme over fjellene, og muligens fra havet. Jeg tror ikke zombier søker etter kjøtt under vann da alle sansene deres, utenom øyene, ville være ubrukelige. Men man skal aldri si aldri.

Selv hadde jeg, om mulig, flyktet til en oljeplatform. Mat for ukesvis, om ikke måneder. Og null sjanse for at zombiene klarer å komme opp.

Problemet er å finne en da jeg ikke har koordinater e.l. til disse platformene. Men om jeg hadde fått tid, så hadde vel noen raske søk på nettet gjort susen, eventuelt kunne jeg sjekket biblioteket.

Lenke til kommentar

Om båten jeg kjørte ut med hadde taklet å være fortøyd der ute i (eventuelt) uvær (lite sannsynelig), så hadde jeg selvsagt brukt den for å komme meg tilbake. Hvis ikke så antar jeg det finnes livbåter på slike platformer. Radio har man der ute, så det er heller ikke noe problem å ringe etter hjelp.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...