Fruktkake Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg skal snart bytte til et nytt hovedkort. Det er samme sokkel. Men det er ikke samme brikkesett - det jeg har nå er nForce 4 og det andre er noe fra Via. Trenger jeg å reinstallere Vista for å få det fungerende? Jeg tenker ikke på aktivering. Hva vil skje når Vista starter med et nytt hovedkort? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det beste er å formatere uansett ved en slik oppgradering, slik at det ikke ligger igjen noen gamle drivere o.l. etter det andre hovedkortet Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Er jo strengt tatt bare å teste, evt. reinstallere Vista hvis det ikke funker. Tviler faktisk på at det gjør det grunnet hvordan Vista ser på maskinvareoppgraderinger. Hadde selv et problem ved hovedkortbytte for en stund tilbake med XP Pro. Det var ekstremt dumt: når XP startet, "drepte" den hver USB port hvor noe var tilkobla (den ville ikke reagere i BIOS hvis jeg restarta og beholdt tastatur i samme USB, men slo jeg av og bytta USB port, funket det fint til jeg kom inn i BIOS igjen. Reset av CMOS gjenopplivde USB portene, men problemet ble bare løst av en fersk installasjon av XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå