iNeo Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei. Jeg har en relativt dårlig pc, og når jeg skal se filmer med x264 kodek, hakker det. Noen som har en god guide som forklarer hvordan jeg kan få det til å gå laggfritt? Mvh mrX Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Er det da snakk om video i containter formatet matroska (.mkv (video) .mka (lyd)) ? I så fall så skjer det akkurat det samme med meg. (Video codec MPEG-4 AVC og Audio codec AC3) Spiller av med VLC, et program det står på hjemme sidene til matroska skal fungere med det formatet. Det lagger noe helt sinnssykt, så det er helt umulig å se på filmen. Stiller igjen det samme spørsmålet: Er det mulig å få det laggfritt, eller er en raskere pc det som må til. Om det er tilfelle er det da mulig å brenne dette formatet ut på en DVD plate så man kan se det der, eller er dette formatet så sært at det er få DVD spillere som kan spille det av. Da muligheter fil å konvertere det om til et annet container format som .avi ? Endret 10. april 2007 av manamind Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Er det da snakk om video i containter formatet matroska (.mkv (video) .mka (lyd)) ?I så fall så skjer det akkurat det samme med meg. (Video codec MPEG-4 AVC og Audio codec AC3) Spiller av med VLC, et program det står på hjemme sidene til matroska skal fungere med det formatet. Det lagger noe helt sinnssykt, så det er helt umulig å se på filmen. Stiller igjen det samme spørsmålet: Er det mulig å få det laggfritt, eller er en raskere pc det som må til. Om det er tilfelle er det da mulig å brenne dette formatet ut på en DVD plate så man kan se det der, eller er dette formatet så sært at det er få DVD spillere som kan spille det av. Da muligheter fil å konvertere det om til et annet container format som .avi ? 8350923[/snapback] Akkurat det jeg mente. (hvis noen ikke skjønte hva jeg mente i første post) Lenke til kommentar
blured Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Ingen som kan svare på dette ? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hva er oppløsning på filmen? I de fleste tilfeller er for svak prosessor grunnen til at det går dårlig. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Det er vell egentlig alle filmer som er i mkv format det er snakk om fra min side. Endret 12. april 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Eit alternativ er Media Player Classic og ffdshow. Om det klarer å spele av filene betre enn VLC veit eg derimot ikkje. Dei få MKV-filene eg har hatt har spelt fint både med MPC og VLC, og PC-en min er dårlegare enn din (Tt.mrX). Endret 12. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
blured Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Har ikke prøvd å brenne ut på DVD også da ? Prøvde det selv, men DVD spilleren ville ikke spille den av. Mulig jeg må konvertere, noen som vet om det er et program som kan endre container format ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hmm, om VirtualdubMOD kan opne MKV-filer so er kanskje det ein måte. Velg Direct Stream copy frå Video-menyen, og so File --> Save. Men det vil jo vere eit krav at DVD-spelaren kan spele av x264-filer. Om det er nokon som kan det veit eg ikkje. Alternativet er å konvertere. Lenke til kommentar
blured Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Takker for linken for konvertering Endret 12. april 2007 av manamind Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Eit alternativ er Media Player Classic og ffdshow. Om det klarer å spele av filene betre enn VLC veit eg derimot ikkje. Dei få MKV-filene eg har hatt har spelt fint både med MPC og VLC, og PC-en min er dårlegare enn din (Tt.mrX). 8368611[/snapback] Tusen takk! Det gjorde vist susen! Made my day. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå