maZe- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg har et lite problem (om det kan kalles det), jeg har en golf 2 og i vognkortet mitt står der dekkdimensjon på 155 i bredde. Jeg har nå 175 på vinterdekkene mine og det går jo fint som bare det, alle dekkene er like mønstre på osv. Men på sommerdekkene har jeg et par som er 195 i bredde på og et par med 185. Det paret med 185 er forskjellige dekk på, mønstrene er ikke like i hvertfall. Hva burde jeg gjøre? Sette de 185dekkene foran eller bak? Jeg har veldig lite peiling, men noe sier meg at jeg burde ha de med samme mønster på foran siden det er foran det driver liksom. Noen som har noen VELDIG gode tips? Takk for alle svar som hjelper meg Lenke til kommentar
trra Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Du skal ha de smaleste dekkene foran, dvs 185 foran og 195 bak. Dekkene på hver aksel skal helst være like, men fikk min gamle golf 2er gjennom PPK for noen år siden med tre forskjellige dekktyper Endret 9. april 2007 av trra Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 så det går altså bra selv om de foran da blir forskjellige mønster på? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvis jeg husker rett, skal dekkene på samme aksling ha samme mønster. Men det er jo ikke sikkert de merker det. Når det er sagt, er jo regelen der for at bilen skal være trygg, og ikke for å plage bilister til å kjøpe nye dekk. Lenke til kommentar
trra Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Bør gå greit, funka hvertfall greit når jeg hadde det, men to nye dekk koster jo ikke altfor mye. For 1500kr får du 2 greie\bra dekk i den dimen(195\50-15?) Forskjellen på dekka vil man merke mest det ved kraftig bremsing hvor ene hjulet kan låse seg før det andre pga forskjellig grep. Endret 9. april 2007 av trra Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 hmm.. hadde ikke tenkt til å kjøpe nye dekk allerede nå, har jo ikke brukt de før jeg. kjøpte bilen med de sommerdekka jeg tror jeg prøver jeg kjører ei strekning og bremser hardt og ser hva som skjer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå