Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bredere dekk foran eller bak?

maZe-

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem (om det kan kalles det), jeg har en golf 2 og i vognkortet mitt står der dekkdimensjon på 155 i bredde.

Jeg har nå 175 på vinterdekkene mine og det går jo fint som bare det, alle dekkene er like mønstre på osv.

Men på sommerdekkene har jeg et par som er 195 i bredde på og et par med 185.

Det paret med 185 er forskjellige dekk på, mønstrene er ikke like i hvertfall.

Hva burde jeg gjøre? Sette de 185dekkene foran eller bak? Jeg har veldig lite peiling, men noe sier meg at jeg burde ha de med samme mønster på foran siden det er foran det driver liksom.

Noen som har noen VELDIG gode tips?

Takk for alle svar som hjelper meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha de smaleste dekkene foran, dvs 185 foran og 195 bak. Dekkene på hver aksel skal helst være like, men fikk min gamle golf 2er gjennom PPK for noen år siden med tre forskjellige dekktyper :D

Endret av trra
Lenke til kommentar

Bør gå greit, funka hvertfall greit når jeg hadde det, men to nye dekk koster jo ikke altfor mye. For 1500kr får du 2 greie\bra dekk i den dimen(195\50-15?) Forskjellen på dekka vil man merke mest det ved kraftig bremsing hvor ene hjulet kan låse seg før det andre pga forskjellig grep.

Endret av trra
Lenke til kommentar

hmm.. hadde ikke tenkt til å kjøpe nye dekk allerede nå, har jo ikke brukt de før jeg. kjøpte bilen med de sommerdekka :p jeg tror jeg prøver jeg ;) kjører ei strekning og bremser hardt og ser hva som skjer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...