Gå til innhold

Win XP og videokataloger

Anbefalte innlegg

Har hatt det samme problemet før, og fikk hjelp her. Nå har jeg byttet harddisk og installert Windows XP på nytt, men husker ikke svaret og finner det ikke ved søking.

Problemet :

Når jeg går inn i en videokatalog i Windows Explorer i Windows XP, så begynner harddisken å jobbe helt febrilsk, virker som den scanner alle filene for lengde og masse annet. Er det en del filer, så holder den på i opp til en halvtime før jeg går lei og restarter med restartknappen. Musa blir treg, maskinen bruker flere minutter på å starte opp andre programmer fordi harddisken jobber så hardt, og selv om jeg går inn i en annen katalog eller lukker Windows Explorer så hjelper det ikke. Og jeg har en XP1800 maskin med 512MB ram hvor harddisken nylig er defragmentert, så det er ikke problemet.

Jeg husker at jeg fikk tips om å ordne en ting i registeret for å forhindre Windows fra å scanne videofiler og lignende når jeg gikk inn i en katalog, men husker ikke hva. Jeg gjorde ihvertfall dette sist jeg hadde samme problem og alt virket finfint etter det. Men nå har jeg altså ny installsjon.

Utrolig at Microsoft har klart å legge til en så irriterende og lite gjennomtenkt feature... ihvertfall når den ikke registrerer at du lukker katalogen og slutter å scanne filene i den.

Please help... jeg lover å skrive det opp denne gangen :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...