DawnDusk Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Jeg skal kjøpe noe brukt fra eBay til en verdi av ca. 6000,-. Jeg skal betale med PayPal til selgeren. Men når varen kommer til Norge - må jeg betale moms og toll selv om den er kjøpt privat mellom to personer? Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Jeg skal kjøpe noe brukt fra eBay til en verdi av ca. 6000,-. Jeg skal betale med PayPal til selgeren. Men når varen kommer til Norge - må jeg betale moms og toll selv om den er kjøpt privat mellom to personer? 8344697[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
fhz Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Jeg skal kjøpe noe brukt fra eBay til en verdi av ca. 6000,-. Jeg skal betale med PayPal til selgeren. Men når varen kommer til Norge - må jeg betale moms og toll selv om den er kjøpt privat mellom to personer? 8344697[/snapback] Det er relativt få varer det må betales toll på i dag. 25% moms må det betales på det meste, også brukte gjenstander. Untatt er varere med verdi under kr. 200,- og gaver fra privatperson med verdi under kr. 1000,- Les mer på http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...&epslanguage=NO Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du kan be selgeren sette verdien på 20 $ (men om pakken er ekstra stor åpner de den nok, og da må du betale.. Er ikke sikker på om du får bot da, og det nytter ikke å si at du ikke visste at selgeren gjorde det).. Hva skal du kjøpe, forresten? Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Takk for all hjelp - da kjøper jeg den heller ny i USA når jeg skal over der. Prisen blir nesten den samme da. Du kan be selgeren sette verdien på 20 $ (men om pakken er ekstra stor åpner de den nok, og da må du betale.. Er ikke sikker på om du får bot da, og det nytter ikke å si at du ikke visste at selgeren gjorde det).. Hva skal du kjøpe, forresten? 8346568[/snapback] Skal kjøpe meg en ny telelinse.. Canon 300mm f/4 L IS Skikkelig gromobjektiv Endret 10. april 2007 av freq_flyer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå