Gå til innhold

Overgang fra A100 til -?

Anbefalte innlegg

De fleste seriøse tester og foruminnlegg sier vel at ren bildekvalitet skiller minimalt mellom kamerahus.

Det er repetert ad nauseum her inne at en Canon 30D med kit-objektiv er en særdeles dårlig kombinasjon (topp kvalitet hus med ganske laber optikk).

Objektiv med mer lysstyrke vil samtidig gi deg mindre støy.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får sikkert pengene igjen imorra, så kan jeg jo lete videre imorra etter objektiv og hus. Er minimalt jeg får tak i før helgen tror jeg da, desverre...

8346589[/snapback]

Bare et litt nysgjerrig spørsmål:

Hvor har du kjøpt ditt a100 - eller bedre: Hvem er det som lar deg heve et kamerakjøpr gjort i august i fjor?! :)

8347239[/snapback]

Trenger ikke si hvor jeg har kjøpt det. Det bør gå rimelig klart utifra forklaringen...

Kjøpte da kameraet i fjor. Ble da lovet et kamera som var så grensepsrengende(selgers ord) at den kunne rense sensoren selv. Yai tenkte jo jeg. Da slipper jeg jo den utgiften. Har også kjøpt med en superforsikring...

Akkurat nå er alle bildene jeg tok fra fjellet ødelagt pga dette, eller så må de gjennomgå store mengder redigering. Det gidder jeg ikke. Er ingen andre kameraer som er 100% garantert mot dette, men andre kameraer er generelt bedre enn sony sitt, uten denne funksjonen..

Hvis jeg går i butikken nå, så kunne vell dere trodd at en våtrens ikke skulle ta lange tiden. Men neida, det tar 4 uker, fordi nevnte butikk bruker et dansk firma for å gjennomføre slike "reperasjoner".

Forbrukerloven § 30

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Avhjelp er her reperasjon o.l...

Det går tydelig fram at jeg skal ha en form for erstatningsgjenstand. Ja, og det har butikken. De låner ut et par gamle film baserte kameraer, der jeg må stå for filmene og fremkalling...

Uholdbart i min mening, men slik er det nå da...

Slik som saken er nå, så ser jeg det som en lur sak å heve kjøpet, slik at jeg da kan få et mer framtidsrettet kamera. Slik jeg tror det er så skal jeg ha tilbake verdien da jeg kjøpte det, og ikke nåværende verdi.

Lenke til kommentar

Du har fått OK fra butikken om at det er greit å lever inn hele rukla og få pengene tilbake? Bare lurte...

Jeg personlig er jo nedtynget i Canon-ting og tang men ville tatt en grundig kikk på D80 m/18-70 om jeg var deg. Evt en Tokina 17-50/2.8.

Bedre søker enn 30D kan være god nok grunn for å velge denne.

30D er et raskere kamera enn D80 - med større buffer og raskere opptaksfrekvens, så om dette er viktig kan det vippe stanga over på Canon.

På støy er nok D80 og 30D i praksis like.

Det er i hovedsak småting som skiller de to.

Lenke til kommentar
Du har fått OK fra butikken om at det er greit å lever inn hele rukla og få pengene tilbake? Bare lurte...

Jeg personlig er jo nedtynget i Canon-ting og tang men ville tatt en grundig kikk på D80 m/18-70 om jeg var deg. Evt en Tokina 17-50/2.8.

Bedre søker enn 30D kan være god nok grunn for å velge denne.

30D er et raskere kamera enn D80 - med større buffer og raskere opptaksfrekvens, så om dette er viktig kan det vippe stanga over på Canon.

På støy er nok D80 og 30D i praksis like.

Det er i hovedsak småting som skiller de to.

8348145[/snapback]

Skal ned der idag. Men det er jo klart at når en annen butikk gjør en våtrens på en dag, og disse trenger 4 uker, så er det noe galt. Jeg skal ta bilder på Mchester City-Liverpool i helga, og jeg er derfor avhengig av kamera....

For meg er det helt enkelt en prinsippsak der jeg ender opp med å mangle kamera pga feilinformering ved kjøp....

Lenke til kommentar

Hei igjen,

jeg håper du lykkes, selv om selger nok kan ha et par argumenter på hånda (ettersom de er inne på siden her rett som det er, skal jeg ikke nevne noe konkret...).

Spennende å høre hvordan det går, du holder oss vel oppdatert? :)

Selv synes jeg ikke det evindelige støymaset rundt a100 er så mye å henge seg opp i. Likevel forstår jeg forsåvidt at du er litt pirret av D80 :innocent:

(Det er jo også gøy å se hva sony kommer oppmed - de to skallene de nylig har presentert, mener jeg).

Uansett får du jo sunget "You'll never walk again (and you'll never get a job)" i helgen. God tur!

Lenke til kommentar

grunnen til at det hos noen tar 4 uker for våtrens, mens det hos andre tar et par timer har sikkert litt med hvor stort ansvar butikken tør å ta på seg.

hvis de skader sensoren under rens må jo de erstatte, derimot hvis de sender det avgåre (danmark var snodig men men) så er det verkstedet sitt ansvar.

Lenke til kommentar
Hei igjen,

jeg håper du lykkes, selv om selger nok kan ha et par argumenter på hånda (ettersom de er inne på siden her rett som det er, skal jeg ikke nevne noe konkret...).

Spennende å høre hvordan det går, du holder oss vel oppdatert? :)

Selv synes jeg ikke det evindelige støymaset rundt a100 er så mye å henge seg opp i. Likevel forstår jeg forsåvidt at du er litt pirret av D80  :innocent:

(Det er jo også gøy å se hva sony kommer oppmed - de to skallene de nylig har presentert, mener jeg).

Uansett får du jo sunget "You'll never walk again (and you'll never get a job)" i helgen. God tur!

8351371[/snapback]

Var i butikken i dag. De mente at de ikke kunne stå ansvarlig for det en selger hadde sagt, og at jeg da måtte reise til Oslo å ta det opp med selger. Uhørt mener nå jeg. Får nok ikke noe kamera før helgen, men skal nok lage et fint lite helvette etter helgen...

Legger med brevet jeg skal sende til forbrukerrådet.

Hei!

Jeg kjøpte den 19.08.2006 et digitalt speilreflekskamera hos japanphoto i Oslo. Selgeren talte friskt om hvordan dette kameraet hadde muligheten til å rense en sensor i kameraet, og hvordan jeg da slapp utgifter for rens av dette. Jeg kjøpte da kameraet for 8499,-. Den 22.08.2006 kjøpte jeg også en såkalt "superforsikring" hos overnevnte, som skulle forsikre reperasjon eller erstatning, så lenge jeg hadde kamera å vise til. Dvs at mistet jeg det i bakken, og det ble ødelagt, fikset eller erstattet de det.

Etter dette har jeg også kjøpt en blitz, og forsikret denne til 2298,-.

Saken er den at jeg nå har fått så store mengder støv på sensoren at alle bilder blir ødelagt, eller må gjennomgå stor redigering for at de skal være bra. Jeg driver med fotografering daglig, samt i skolesammenheng, og tjener også i noen tilfeller penger på dette.

Jeg var idag i butikken for å levere kameraet til en såkalt "våt-rens" som kunne fikset problemet. Jeg vet at en annen fotobutikk gjør en slik for 700,- på dagen. På japanphoto ville de ha kameraet mitt i 2 uker. De hadde ikke et kamera jeg kunne få låne. Dette var da på superforsikring. Kan jeg henvise til forbrukerloven §30 på dette?

Kameraet har også i det siste slitt med at noen knapper ikke lystrer. Dvs at rullehjul på kameraet går feil vei enn ønsket. Dette går jo også på superforsikringen, men igjen blir jeg sittende uten kamera i 2 uker. Dette blir helt klart et problem for meg ift skole og hobby.

Personlig mener jeg at JapanPhoto har brutt salgsloven  fordi jeg ble lovet en vare av selger, som jeg slett ikke har fått. Hovedpoenget da jeg kjøpte kameraet var jo at kameraet kunne rense denne sensoren selv, og at jeg da slapp utgifter som dette. Jeg kan desverre ikke bevise at selger sa at denne fjernet støv, men jeg har brosjyrer der de reklamerer for varen med "selvrensende sensor".

Siden jeg ikke har fått den varen jeg ønsker, skulle jeg gjerne byttet varen i en annen vare. Dette ville ikke butikken gå med på. Jeg mener jeg har rett på å heve kjøpet etter forbrukerloven. Hva mener dere? Butikken sa her at de ikke kunne stå inne for det en selger hadde lovet meg, og at "jeg måtte reise til Oslo å ta det opp med den butikken"....Hva mener dere om dette?

Det er også en feil på kvitteringen av kjøpet av kameraet. Prisen på kameraet i nevnte tid var 11999,- , men kvitteringen sier 8499,-. Hva gjør jeg med dette?

Kan jeg også heve kjøpet av blitzen? Den ble jo kjøpt separat av japanphoto, men det var jo fordi jeg hadde kameraet. Får jo ikke bruk for en enkel blitz, av et annet merke.

Hva mener dere generelt om saken? Kan dere gi et svar som jeg kan ta med i butikken, evt sende til de?

Lenke til kommentar

1. Superforsikringen dekker ikke rens, så vidt jeg har forstått ("Dekker ikke service som ikke skyldes en dekningsberettiget skade" pkt.6). Derfor er vel heller ikke JP ansvarlig for å skaffe reserve, eller tar jeg fullstendig feil?

2. To uker venting er veldig drøyt...

3. Tips: Selv har jeg renset sensor med blåsebelg til 50,-, og fått vekk alt.

4. Jeg har hatt problemer med blenderen i A-modus når det er kjølig. Er det ditt problem også? Har ikke somlet meg til JP, men dette er opplagt en garantisak.

5. Udugelige selgere er et problem for alle parter. Det blir sikkert ord mot ord...? Vanskelig med noe som ikke er skriftlig.

6. Feil på kvitteringen? :) DU betalte 8499,-, ikke sant?

7. Oops, jeg høres ut som om jeg jobber i JP :) Håper du fikser det!

8. Alternativt får du se litt mellom fingrene med punkt 7.2 og håpe du får pengene... :innocent::ph34r:

Endret av funnybeep
Lenke til kommentar

Det hørtes jo fornuftig ut da. Ordner seg nok til slutt, for det er klart at det er noe rusk i løftene om en sensor som renser seg selv...

A100 har jeg aldri tenkt på engang i mitt valg av nytt kamera... Ligger ikke bra i hånden for fem flate øre!

Men det er min mening.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei!

<snip>

Saken er den at jeg nå har fått så store mengder støv på sensoren at alle bilder blir ødelagt, eller må gjennomgå stor redigering for at de skal være bra. Jeg driver med fotografering daglig, samt i skolesammenheng, og tjener også i noen tilfeller penger på dette.

<snip>

8351889[/snapback]

Her sager du over den greina du sitter på er jeg redd.

Ved å si at du tjener penger på kameraet så utelukker du deg selv fra å anvende kjøpsloven. Kjøpsloven er beregnet på forbrukerkjøp, ikke på handel i næringsøyemed.

Og ved å trekke inn tapte inntekter mister du dine rettigheter som forbruker. Tror jeg. Jeg ville spurt en jurist om dette før jeg sendte brevet.

Mvh Tim Typo

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Man regnes ikke automatisk som næringsdrivende (av skattemyndighetene) fordi om man selger bilder man har tatt, så lenge fotografi er en hobby. Når det er sagt, så oppfatter jeg også det som en nokså dårlig idé å anføre tapt inntekt på et forbrukerkjøp...

Lenke til kommentar
grunnen til at det hos noen tar 4 uker for våtrens, mens det hos andre tar et par timer har sikkert litt med hvor stort ansvar butikken tør å ta på seg.

hvis de skader sensoren under rens må jo de erstatte, derimot hvis de sender det avgåre (danmark var snodig men men) så er det verkstedet sitt ansvar.

8351542[/snapback]

Der jeg jobber, renser vi sensorer mens kunden venter, for 250 kroner. Bruker våtrens, og har aldri opplevd å skade en sensor eller lignende. Har heller aldri hørt om noen som har skadet sensoren ved bruk av våtrens. At JP bruker to uker og sender til Danmark, får være deres problem... de ville tjent mye mer på "god service" enn om de hadde ødelagt en sensor pr. 1000. kamera de renser (bare å ta ti kroner ekstra pr. rens, så har de tjent inn det tapet).

Ellers tror jeg ikke trådstarter stiller så sterkt i denne saken. Er man misfornøyd med en vare, eller mener man har fått feil informasjon, bør man klage innen rimelig tid. Og ingen kamera er feilfrie når det gjelder støv (selv om Olympus er regnet som det eneste merket som har støvfjerning som faktisk virker). Men gir en butikk feilinformasjon som en følge av uvitenhet eller "uærlighet" for å få solgt et kamera, bør de ta ansvar. Om de bruker "ord mot ord" og insinuerer at kjøper er en løgner, så vil det slå sterkt tilbake om kjøperen er aktiv på et forum som dette.

Tips til trådstarter: Ta med et knippe tester og forumdiskusjoner som beviser at selvrens på sensorer ikke fungerer til butikken... og bruk de i din kontakt med forbrukerrådet.

Selv har jeg aldri dratt frem selvrensende sensor som et argument for noen kunder. Har de nevnt det selv, har jeg trukket frem min tvil om hvor bra det fungerer, og etterhvert sagt det jeg har lest i tester om at det fungerer heller dårlig. Man skal være forsiktig med å love for mye ved et salg, da det kan slå tilbake på selger om kjøperen blir misfornøyd.

Lenke til kommentar

Hei!

<snip>

<snip>

8351889[/snapback]

Her sager du over den greina du sitter på er jeg redd.

Ved å si at du tjener penger på kameraet så utelukker du deg selv fra å anvende kjøpsloven. Kjøpsloven er beregnet på forbrukerkjøp, ikke på handel i næringsøyemed.

Og ved å trekke inn tapte inntekter mister du dine rettigheter som forbruker. Tror jeg. Jeg ville spurt en jurist om dette før jeg sendte brevet.

Mvh Tim Typo

8353154[/snapback]

Tja. Jeg tjener penger i form av å ha det lagt ut som print på deviantart. Vet ikke hva du legger i dette.

8351542[/snapback]

Der jeg jobber, renser vi sensorer mens kunden venter, for 250 kroner. Bruker våtrens, og har aldri opplevd å skade en sensor eller lignende. Har heller aldri hørt om noen som har skadet sensoren ved bruk av våtrens. At JP bruker to uker og sender til Danmark, får være deres problem... de ville tjent mye mer på "god service" enn om de hadde ødelagt en sensor pr. 1000. kamera de renser (bare å ta ti kroner ekstra pr. rens, så har de tjent inn det tapet).

Ellers tror jeg ikke trådstarter stiller så sterkt i denne saken. Er man misfornøyd med en vare, eller mener man har fått feil informasjon, bør man klage innen rimelig tid. Og ingen kamera er feilfrie når det gjelder støv (selv om Olympus er regnet som det eneste merket som har støvfjerning som faktisk virker). Men gir en butikk feilinformasjon som en følge av uvitenhet eller "uærlighet" for å få solgt et kamera, bør de ta ansvar. Om de bruker "ord mot ord" og insinuerer at kjøper er en løgner, så vil det slå sterkt tilbake om kjøperen er aktiv på et forum som dette.

Tips til trådstarter: Ta med et knippe tester og forumdiskusjoner som beviser at selvrens på sensorer ikke fungerer til butikken... og bruk de i din kontakt med forbrukerrådet.

Selv har jeg aldri dratt frem selvrensende sensor som et argument for noen kunder. Har de nevnt det selv, har jeg trukket frem min tvil om hvor bra det fungerer, og etterhvert sagt det jeg har lest i tester om at det fungerer heller dårlig. Man skal være forsiktig med å love for mye ved et salg, da det kan slå tilbake på selger om kjøperen blir misfornøyd.

8353733[/snapback]

Nei, men nå har jo selgeren brukt dette argumentet. Problemet nå er jo at jeg enten ikke har kamera til helgen, eller må bruke kameraet, og heller leve med problemene. Klarer ikke helt å innse at jeg står dårlig ift selger...

Har sendt en mail til JPstoney, og kan jo nevne at han virket som en veldig grei fyr, så håper på en løsning. Sitter dog fortsatt i sjokk etter å ha blitt bedt om å dra til Oslo for å løse problemet av selger her i byen....

Poenget et ikke å få bevist at selvrens ikke fungerer, for det virker de nesten klar over. Poenget er at det blir ord mot ord her som du sier. Synes allikevell at de 2 ukene JP har i superforsikringen strider mot forbrukerloven§30, når jeg ikke har mulighet for å låne et kamera. Det er jo klart at jeg lider økonomisk når jeg har brukt masse penger på en tur til Manchester, og ikke har kamera...

Lenke til kommentar

Hei MyBigMouth & audience,

just a "few" words here, the rest in PM with MyBigMouth.

1.) We will solve the case

2.) Of course any (!) customer gets a lånekamera at Japan Photo when handing in a reclamation case. Especially with the supersikkrings backup. You`ll get a Sony Alpha 100 lånekamera. Each of our shops has one and if this one is lend out, the shops are allowed to take a new one out of the shelf. That will already solve 95% of the situation.

3.) It is unusual to hand in a reclamation in Kristiansand if it was bought in Oslo, but of course not irregular. This is just one of the strenghts of a national chain. So no problem with that.

4.) I don`t know who told you that the Sony Alpha will be send to Denmark. Nonsens. We get our products from Sony Norge and they are send to Sony Norges Service partner, nowhere else. The potential source of misunderstanding is maybe that the company that handles our repairments ("lauritsenresult") is managed by a danish person. But he lives for ages in Norway and has his company near Lillestrøm. Ordinary cleaning can be done in most of our shops "mens du venter", but if a more serious case happens (as yours obviously was), we - as any other dealer - are obliged to send it in to a Sony certyfied repairment senter in order not to violate the suppliers warranty (not reklamasjonsrett) or the Insurrance obligation of the Supersikkring. But that gives you the right on a Lånekamera of course.

5.) "Word against word": Well indeed, that is very very difficult to judge what was said and promissed. As I said, we will solve the case, but let me say my private opinion as an ordinary consumer. My best guess is, that the sales person did not promiss "you`ll never have to clean the camera", but has stressed the "self cleaning" as one of the good features. Please don`t forget, it was August 2006, the feature was new and not too many people had real experience with it. All the smart people who today say that self cleaning is not working (good enough) had no idea about it at this time. But: Sorry to say, it is also allowed to use common sense! Does a "iron free shirt" mean that it never has wrinkles? Does a "self cleaning aluminium bike" mean that it gets never dirty? Does a self cleaning oven never be needed to clean? Does an "autopilot" in the plane mean there`s no more pilot needed? No, a self cleaner can help cleaning, but never replace it. To say it more drastical: Do you really think that a handfull of sand in the body can be handled by a internal sensor cleaner? That`s what I called common sense. ;-)

Looking forward to solve everything during tomorrow, have a nice evening!

Stephan

Lenke til kommentar
Hei MyBigMouth & audience,

just a "few" words here, the rest in PM with MyBigMouth.

1.) We will solve the case

2.) Of course any (!) customer gets a lånekamera at Japan Photo when handing in a reclamation case. Especially with the supersikkrings backup. You`ll get a Sony Alpha 100 lånekamera. Each of our shops has one and if this one is lend out, the shops are allowed to take a new one out of the shelf. That will already solve 95% of the situation.

3.) It is unusual to hand in a reclamation in Kristiansand if it was bought in Oslo, but of course not irregular. This is just one of the strenghts of a national chain. So no problem with that.

4.) I don`t know who told you that the Sony Alpha will be send to Denmark. Nonsens. We get our products from Sony Norge and they are send to Sony Norges Service partner, nowhere else. The potential source of misunderstanding is maybe that the company that handles our repairments ("lauritsenresult") is managed by a danish person. But he lives for ages in Norway and has his company near Lillestrøm. Ordinary cleaning can be done in most of our shops "mens du venter", but if a more serious case happens (as yours obviously was), we - as any other dealer - are obliged to send it in to a Sony certyfied repairment senter in order not to violate the suppliers warranty (not reklamasjonsrett) or the Insurrance obligation of the Supersikkring. But that gives you the right on a Lånekamera of course.

5.) "Word against word": Well indeed, that is very very difficult to judge what was said and promissed. As I said, we will solve the case, but let me say my private opinion as an ordinary consumer. My best guess is, that the sales person did not promiss "you`ll never have to clean the camera", but has stressed the "self cleaning" as one of the good features. Please don`t forget, it was August 2006, the feature was new and not too many people had real experience with it. All the smart people who today say that self cleaning is not working (good enough) had no idea about it at this time. But: Sorry to say, it is also allowed to use common sense! Does a "iron free shirt" mean that it never has wrinkles? Does a "self cleaning aluminium bike" mean that it gets never dirty? Does a self cleaning oven never be needed to clean? Does an "autopilot" in the plane mean there`s no more pilot needed? No, a self cleaner can help cleaning, but never replace it. To say it more drastical: Do you really think that a handfull of sand in the body can be handled by a internal sensor cleaner? That`s what I called common sense. ;-)

Looking forward to solve everything during tomorrow, have a nice evening!

Stephan

8355169[/snapback]

Thank you so much! :thumbup:

I heard from "Fulgu" at this forum that a danish company treats the cases with the "superinsurance". The salesman also said that they would send it to Denmark...:S Anyway, you are most likely to be right :roll:

I just want to say that after what I have heard from you, I've gotten a much better impression then I had after talking to the man in the shop today.

Lenke til kommentar

Hei MyBigMouth,

I guess you`ll get a much better impresion of our shop anyway because we are moving out of our old rotten dark ugly bad terrible location into a brand new shop in the neighborhood with a new modern build shop from the scratch. We are also currently looking for additional sales people in order to handle the (too high) workload there.

That shall not be an excuse, but a "new start" also influences the "climate" behind and in front of the counter of course... so hopefully you`ll be offered the lånekamera instantly next time ;-)

Stephan

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar
Bra det ser ut til å ordne seg (men lever inn hele pakka får du vel ikke, right?). JPStoney  :yes:

Forøvrig:

Alle med dSLR *må* ha en slik i sekken.

En får kjøpt de blant annet herfra:

http://cgi.ebay.com/Giottos-Rocket-Blower-...0QQcmdZViewItem

Disse rakettene er kjempebra.

8356616[/snapback]

Et alternativ til denne saken her er å gå på apoteket å kjøpe seg en øreskyllepumpe. Mye enklere få tak i, billigere vil jeg tro, og faktisk bedre design.

En liten ting. La for all del ikke en slik sak ligge ubeskytta i fotobagen. Da blir den fort full av støv og kan gjøre vondt verre. Legg den i en solid plastpose som lukkes godt mellom bruk.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Bra hvis det blir ryddet opp i denne saken. Kjedelig når man havner i slike "konflikter" med stedet man har handlet dyrt utstyr. Heldigvis har vi JPstoney som ordner opp i problemene, he he.

Til den opprinnelige problemstillingen har jeg et lite bidrag. Valg av system er jo en smaksak. Min bror har nylig handlet Pentax, noe han er veldig fornøyd med. Selv har jeg levd lykkelig med Canon siden jeg migrerte fra Nikon. Klarer du å leve med den knøttlille skjermen, så er det jo et alternativ å kjøpe et butikknytt 20D-hus fra JP til under 7k, og da har man jo et litt mer romslig budsjett til optikk i etterkant. 10500 vil kjøpe deg en 20D med Tamrons glimrende 17-50, så lenge de fortsatt har flere 20D-hus på lager. Tilbudet stod i den siste papirlefsa fra JP, og jeg har ikke sjekket om de fortsatt har det tilbudet.

Gamle PMnormal føler for å være litt fanboy for en gangs skyld :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...