bozoc Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 dere kan bare trimme å trimme de dere stakkars mopedene deres, tar dere uansett me cross sykkel. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 målte toppfarten på min PLOMBERTE Derbi GPR i dag dag . Og jeg er helt sjokket , dette var på helt flat vei , med lite vind , og på det fine lille digitale speedoen min sto det 75 km/t på det høyeste. Det er noe veldi merkelig med denne sykkelen ass har skrudd av potta å sjekka , der er plombering helt i starten , og det er ikke langt jeg kan stikke ståltråden før den treffer noe annet der inne... 9182624[/snapback] Kanskje det ikke bare var min Derbi da som gikk i over 70 på en god dag plombert? Og angående GPS, man skal ikke stole helt på dette heller. Har vært borti GPS'er som har vært helt på jordet enkelte ganger, selv med middels dekning. Og det er ikke alle speedometere som er veldig inkorrekte, noen viser faktisk ganske korrekt. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 De er ikke plombert når de går i 70+. De er plombert i følge norsk lov (les: På moped) når de går i 45km/t. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er det så mange orginale mopeder som går i 45? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Er det så mange orginale mopeder som går i 45? 9184316[/snapback] Jo.. De fleste gjør det.. Mange som tror at mopeden går i 55 fordi speedo viser det, men egentlig er det kanskje 50.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) thewiz : min er euro2 godkjent som alle andre mopeder og er plombert ned , sådet ... Jonas : eneste jeg tviler på med at sykkelen din går i 70 er at du har mye lettere dreving en meg og derav må du opp på høyere turtal og i tilleg lå jeg godt over tanken på racing sykkelen min , men weey for alt jeg vet kan det hende din går i 70 edit : Eirik_FS : speedoet mitt er testet oppimot GPS og det viser 3 km/t for mye ved 90 km/t Endret 1. august 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 dere kan bare trimme å trimme de dere stakkars mopedene deres, tar dere uansett me cross sykkel. 9184013[/snapback] Javell ? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 dere kan bare trimme å trimme de dere stakkars mopedene deres, tar dere uansett me cross sykkel. 9184013[/snapback] Kan jeg ta på deg? Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 thewiz : min er euro2 godkjent som alle andre mopeder og er plombert ned , sådet ... Eirik_FS : speedoet mitt er testet oppimot GPS og det viser 3 km/t for mye ved 90 km/t 9184626[/snapback] EURO2 heter motoren i mopeden din, og i mopeden min(de nyeste derbiene har EURO3 motor). Så lenge din går fortere enn andre plomberte mopeder, så vil ikke din være godkjent som en plombert moped på norske veier. Har den alltid gått som den går? Fra den ble kjøpt hos forhandler?(da kan du kreve at forhandler fikser plomberingen). Eller har den blitt sånn etter hvert? Det kan være at en plombering er ødelagt/falt av(da er det ditt ansvar å fikse at den er riktig plombert). Det at speedoet ditt viser 3 kmt feil ved 90 kmt, det kan være noe helt annet ved 50 eller 70 kmt. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 thewiz : min er euro2 godkjent som alle andre mopeder og er plombert ned , sådet ... Eirik_FS : speedoet mitt er testet oppimot GPS og det viser 3 km/t for mye ved 90 km/t 9184626[/snapback] EURO2 heter motoren i mopeden din, og i mopeden min(de nyeste derbiene har EURO3 motor). Så lenge din går fortere enn andre plomberte mopeder, så vil ikke din være godkjent som en plombert moped på norske veier. Har den alltid gått som den går? Fra den ble kjøpt hos forhandler?(da kan du kreve at forhandler fikser plomberingen). Eller har den blitt sånn etter hvert? Det kan være at en plombering er ødelagt/falt av(da er det ditt ansvar å fikse at den er riktig plombert). Det at speedoet ditt viser 3 kmt feil ved 90 kmt, det kan være noe helt annet ved 50 eller 70 kmt. 9185747[/snapback] den er kjøpt hos forhandler , motoren min heter forsåvit rabasa og den har alltid klart 65-70 på flata plombert , men når jeg testa sist klarte jeg gitt 75 , og jeg er ganske sikker på at speedoen min er ganske presis , ettersom den viste ganske likt med GPSen hele veien å som det står på tanken min * this vehicle complies with the euoropean regulatiuns , Euro 2 Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Nåja, det trenger ikke å være helt på jordet heller skjønner du eirik. Med medvind er dette mulig, vil jeg tro. 9182086[/snapback] Ok jeg tror på Neo.. Han har sikkert fått den opp i 95 kmt i nedoverbakke med medvind.. Men det er snakk om hvor fort mopeden kjører, på flata, på en normal dag, ikke med storm.. Min uplomberte Derbi kan jeg få opp i par og åtti på speedo på en vanlig dag, på flata.. Sikkert mellom 75 og 80 på GPS.. 9182127[/snapback] var litt medvind, men det var på et langt strekke. Kan tenke meg en 90kmt uten medvind Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor thewiz : min er euro2 godkjent som alle andre mopeder og er plombert ned , sådet ... Eirik_FS : speedoet mitt er testet oppimot GPS og det viser 3 km/t for mye ved 90 km/t 9184626[/snapback] EURO2 heter motoren i mopeden din, og i mopeden min(de nyeste derbiene har EURO3 motor). Så lenge din går fortere enn andre plomberte mopeder, så vil ikke din være godkjent som en plombert moped på norske veier. Har den alltid gått som den går? Fra den ble kjøpt hos forhandler?(da kan du kreve at forhandler fikser plomberingen). Eller har den blitt sånn etter hvert? Det kan være at en plombering er ødelagt/falt av(da er det ditt ansvar å fikse at den er riktig plombert). Det at speedoet ditt viser 3 kmt feil ved 90 kmt, det kan være noe helt annet ved 50 eller 70 kmt. 9185747[/snapback] den er kjøpt hos forhandler , motoren min heter forsåvit rabasa og den har alltid klart 65-70 på flata plombert , men når jeg testa sist klarte jeg gitt 75 , og jeg er ganske sikker på at speedoen min er ganske presis , ettersom den viste ganske likt med GPSen hele veien å som det står på tanken min * this vehicle complies with the euoropean regulatiuns , Euro 2 9186638[/snapback] Du får uansett trim bot som alle andre mopeder som går fortere enn 60 kmt. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor thewiz : min er euro2 godkjent som alle andre mopeder og er plombert ned , sådet ... Eirik_FS : speedoet mitt er testet oppimot GPS og det viser 3 km/t for mye ved 90 km/t 9184626[/snapback] EURO2 heter motoren i mopeden din, og i mopeden min(de nyeste derbiene har EURO3 motor). Så lenge din går fortere enn andre plomberte mopeder, så vil ikke din være godkjent som en plombert moped på norske veier. Har den alltid gått som den går? Fra den ble kjøpt hos forhandler?(da kan du kreve at forhandler fikser plomberingen). Eller har den blitt sånn etter hvert? Det kan være at en plombering er ødelagt/falt av(da er det ditt ansvar å fikse at den er riktig plombert). Det at speedoet ditt viser 3 kmt feil ved 90 kmt, det kan være noe helt annet ved 50 eller 70 kmt. 9185747[/snapback] den er kjøpt hos forhandler , motoren min heter forsåvit rabasa og den har alltid klart 65-70 på flata plombert , men når jeg testa sist klarte jeg gitt 75 , og jeg er ganske sikker på at speedoen min er ganske presis , ettersom den viste ganske likt med GPSen hele veien å som det står på tanken min * this vehicle complies with the euoropean regulatiuns , Euro 2 9186638[/snapback] Du får uansett trim bot som alle andre mopeder som går fortere enn 60 kmt. 9186785[/snapback] Og detta er du sikker på? Her i distriktet hvor jeg bor har det vært flere tilfeller der orginale mopeder har gått i 55-65, og de har bare fått kjøre videre siden de ikke har blitt tuklet noe med. Scooteren til datra til en på jobben gikk bare fortere og fortere, og den gikk i 65-70 når hu ble stoppa. Hu fikk bare beskjed om å dra ned til forhandler å få fiksa det slik at den gikk i 45. Endret 1. august 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Og detta er du sikker på? Her i distriktet hvor jeg bor har det vært flere tilfeller der orginale mopeder har gått i 55-65, og de har bare fått kjøre videre siden de ikke har blitt tuklet noe med. Scooteren til datra til en på jobben gikk bare fortere og fortere, og den gikk i 65-70 når hu ble stoppa. Hu fikk bare beskjed om å dra ned til forhandler å få fiksa det slik at den gikk i 45. 9187389[/snapback] Da er man heldig, og møter noen som gir deg en advarsel. Det er jo folk som kjører med skikkelig trim som har sluppet unna med en advarsel. Hvis man møter nazi-purken som følger alle norske lover 100%, så får man trim bot hvis den går over 60 kmt. I tillegg, så kan politiet på "bøgda" være litt snillere enn naziminister Svein fra Oslo.. (Har jeg hvertfall inntrykk av..) Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Da er man heldig, og møter noen som gir deg en advarsel. Det er jo folk som kjører med skikkelig trim som har sluppet unna med en advarsel. Hvis man møter nazi-purken som følger alle norske lover 100%, så får man trim bot hvis den går over 60 kmt. I tillegg, så kan politiet på "bøgda" være litt snillere enn naziminister Svein fra Oslo.. (Har jeg hvertfall inntrykk av..) 9187418[/snapback] Nå er jeg fra en by da så. Jeg har et par ganger liggi i 60-65 i 60-sone, med politiet bak eller foran, uten at de har brydd seg. Det er jo klart at kjører man gris, så bryr de seg. Kjører man pent og overholder trafikkreglene, er det jo veldig stor sjanse for at de ikke gidder å bry seg. De er jo vanlige mennesker som syns at 45 er en altfor lav grense for mopeder de også (de fleste gjør vel ihvertfall det, bortsett fra naziminsiter Svein fra Oslo ). Lenke til kommentar
Requi Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Min går i sånn 55-60 på flata Derbi Senda DRD 06 Lenke til kommentar
siggii Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Min tråsykkel går kanskje i sånn 80 - 90 bloddopa og overtrent. Har halvautomatisk drev både forran og bak så jeg kan bytte drev meget enkelt MENS jeg er på farta! Det tror jeg ikke det er mange andre som kan. Ellers har jeg aldri hatt plombe, for jeg pusser tenna godt. Det som også er kjekt med min tråsykkel er at den har ikke veiavgift. Jeg tror det er fordi at den nesten svever i lufta, og sliter derfor ikke så mye på asfalten. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Min tråsykkel går kanskje i sånn 80 - 90 bloddopa og overtrent. Har halvautomatisk drev både forran og bak så jeg kan bytte drev meget enkelt MENS jeg er på farta! Det tror jeg ikke det er mange andre som kan. Ellers har jeg aldri hatt plombe, for jeg pusser tenna godt. Det som også er kjekt med min tråsykkel er at den har ikke veiavgift. Jeg tror det er fordi at den nesten svever i lufta, og sliter derfor ikke så mye på asfalten. 9208689[/snapback] nå er ikke en tråsykkel verken en moppe eller lettsykkel . Og jeg synst ikke at det var veldig morsomt Lenke til kommentar
slobbix Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Derbi Senda XTREME Har søtte eff.anlegg på den og større dyse! Drev fremme nå er 12t, bake 52t, normal kjøring er ca 70km/t, fll gass ca 90km/t. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 har en 50ccm gategodkjent firehjuling som klarer 55 km/h på flata, uten trim er det lov, iogmed at den ikke er trimma? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg