Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor fort går moppa/letten din?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trodde min gikk i 70 (helt originalt), men alle kjører forbi meg i 60-sonen.

8416143[/snapback]

Hvis den går i 70 så er den ikke plombert riktig etter norske lover.. Hvis ikke den er gammel da, før 1993 eller noe sånt, hvor det var lov til å kjøre i 70 med moped.(Har jeg rett?)

Lenke til kommentar
Jeg trodde min gikk i 70 (helt originalt), men alle kjører forbi meg i 60-sonen.

8416143[/snapback]

Hvis den går i 70 så er den ikke plombert riktig etter norske lover.. Hvis ikke den er gammel da, før 1993 eller noe sånt, hvor det var lov til å kjøre i 70 med moped.(Har jeg rett?)

8416195[/snapback]

Da får de komme og ta meg ;) Jeg drar ikke frivillig til et verksted for at de skal senke farten min enda mer.

Lenke til kommentar
Da får de komme og ta meg ;) Jeg drar ikke frivillig til et verksted for at de skal senke farten min enda mer.

8416219[/snapback]

Hehe.. Men det kan jo hende at det er speedoet som viser veldig feil da..

BTW: Selv om du hadde kjørt i 70-80 så tror jeg fortsatt bilene ville kjørt forbi deg.. Biler liker ikke å kjøre bak moped, uansett om mopeden holder farta..

Lenke til kommentar
BTW: Selv om du hadde kjørt i 70-80 så tror jeg fortsatt bilene ville kjørt forbi deg.. Biler liker ikke å kjøre bak moped, uansett om mopeden holder farta..

8416253[/snapback]

Signert. Jeg har opplevd å bli forbikjørt av biler når jeg har ligget i 90 km/t på speedometeret mitt, i en 70 sone. Jeg antar det blir på samme måte som når jeg føler trangen til å kjøre forbi scootere, samme hva fartsgrensa på stedet er / og hva scooteren ligger i.

Lenke til kommentar
Signert. Jeg har opplevd å bli forbikjørt av biler når jeg har ligget i 90 km/t på speedometeret mitt, i en 70 sone. Jeg antar det blir på samme måte som når jeg føler trangen til å kjøre forbi scootere, samme hva fartsgrensa på stedet er / og hva scooteren ligger i.

8416279[/snapback]

Hehe.. Helt enig :D

Lenke til kommentar

8416253[/snapback]

8416279[/snapback]

Sant så sant! Gjelder ikke bare scootere, men andre mopeder også. Digg å kjøre fra andre orginale mopeder med min orginale Derbi.. :p

Det er vel manglende respekt fra førerne av større kjøretøyer som er problemet. Kan like godt ligge i 20 km/t over fartsgrensa, men allikevel skal de forbi. Når de har kommet forbi, så enten svinder de av veien, eller sakner farta til lavere enn når de lå bak.. Det værste er lastebil-/busssjåfører som legger seg midt i veibanen, og begynner å svinge inn igjen etter at de har passert med førerhuset. Er ikke spesielt kult å bli skviset mellom autovernet og en trailerhenger på flere tonn som generer et digert dragsug, og pininga blir ikke bedre av at de ikke kjører forbi noe særlig fortere enn 10 km/t raskere enn en selv kjører.. :dontgetit:

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Hvilken moped har du?

8430839[/snapback]

Aprilia RS

du må ikke dreve opp bak!

8430836[/snapback]

Jo, hvis jeg skal høyere toppfart. Men det er sant, det kan bli tungt for den, så jeg skal vurdere det etter krefter den har.

8430861[/snapback]

Dreve den opp bak? Sette på større drev mener du? Da får du heller lavere toppfart, men den blir sterkere og holder seg dermed bedre i oppoverbakker og akser bedre.. 52-tenners drev er vel helt greit når du kjører uplombert eller trimma det..

Bedre å dreve framme..

8430871[/snapback]

Samme om du drever om foran eller bak da. Bare at 1 tann foran er det samme som 4 tenner bak.. Dessuten er det ikke alltid det er så tilpassa så mye mindre eller større drev framme, enn det som er orginalt.. Fordelen med å dreve foran er at drevet er lite, og dermed en del billigere :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...