Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor fort går moppa/letten din?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er drevinga som er problemet. Har ikke fått byttet tilbake ennå. Kjører nå på 13-47 (tror jeg) Men orginaldrevet forran er jo på 11. Det må på igjen, helt klart. På sjettegiret klarer den ikke å dra ut noe som helst med mindre det er nedoverbakke.

9,5 er det høyeste jeg klarer på femtegiret for øyeblikket.. :) Får ordne det så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Derbi SM X-Race 2004, helt orginal. 75 på flat mark, 90 nedover. Gjennomsnittsfart på flat mark er 65. Målt med mopedens speedometer, som igjen er målt opp mot flere biler, og stemmer. :)

8343858[/snapback]

Hmm.. kjøpt en orange x-race jeg nå...05 mod.. .Er det alle x-race som gjør 75 orginalt eller er det bare din som er supersupersuper? :tease: :!: :p

Lenke til kommentar
Derbi SM X-Race 2004, helt orginal. 75 på flat mark, 90 nedover. Gjennomsnittsfart på flat mark er 65. Målt med mopedens speedometer, som igjen er målt opp mot flere biler, og stemmer. :)

8343858[/snapback]

Hmm.. kjøpt en orange x-race jeg nå...05 mod.. .Er det alle x-race som gjør 75 orginalt eller er det bare din som er supersupersuper? :tease: :!: :p

8399009[/snapback]

Kun vært noen tilfeller der den har vært ekstra villig. Men syklene til andre jeg veit om med Derbi, går også i 55-65.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

8343858[/snapback]

8399009[/snapback]

Kun vært noen tilfeller der den har vært ekstra villig. Men syklene til andre jeg veit om med Derbi, går også i 55-65.

8399403[/snapback]

Hmm.. jaja, da tror jeg neppe dette gjelder for alle derbi x-race syklene da.. :tease::tease:

Lenke til kommentar

8343858[/snapback]

8399009[/snapback]

Er ikke akkurat den sykkelen, heller ikke akkurat det merke som gjør at den går 55-60 orginalt, det gjør min Reiju også.

No big deal, men tingen er , du får ikke pressa den i 90, da får du ta å sjekke at du har plomba gutt

Lenke til kommentar

8343858[/snapback]

8399009[/snapback]

Er ikke akkurat den sykkelen, heller ikke akkurat det merke som gjør at den går 55-60 orginalt, det gjør min Reiju også.

No big deal, men tingen er , du får ikke pressa den i 90, da får du ta å sjekke at du har plomba gutt

8403090[/snapback]

Plomba er i ja. Kjøpte den helt ny og da..

Hvorfor skulle jeg ikke få pressa den i 90? Det er kanskje ikke så bra for motoren og sånt, men det er fullt mulig!

Lenke til kommentar

Bruker den ikke så mye nå lengre men har en honda sfx som klarer 95km/t på speedo i medvind. Turtallet er da såpass høyt at det ikke høres særlig sunt ut å dra den så langt over lengre tid. Skulle hatt en turteller..

Skal sies at dette er med 75cc sylinder, ubegrenset CDI, trimcluch som kobler inn på litt høyere turtall, tyngre drevning, trimvariator, og 19mm forgasser på oppborret innsug og luftfilterboks.

Tross tyngre drevning har den overraskende god aks fra 0-80, som går unna på 7-8 sek. Fra 80 til 95 bruker den kanskje 3-4 sek.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...