Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor fort går moppa/letten din?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Derbi Senda R50

Airsal T6 ASSO 13-15 hk sylinder

Ninja Lowboy effektanlegg

Powerfilter

12-52 Dreving

cirka 120 km/t på flata :)

9116476[/snapback]

Så du sier her at du holdt 15K omdreininger når du kjørte i 120 ? med orginal derbi veiv ?

9180293[/snapback]

har ikke turteller på min men var vel no sånt ja;) jepp.. såvidt jeg veit så er veiva original.. forrige eier nevnte ikke no på dt men han sa ikke noe om vacuum boksen som var der før heller ;D

9309076[/snapback]

Yeah right.

en uplombert, herja, sleten NSR i 170km/t, skal du lete helt grønnjævlig lenge etter.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Derbi SM X-Race 2004, helt orginal. 75 på flat mark, 90 nedover. Gjennomsnittsfart på flat mark er 65. Målt med mopedens speedometer, som igjen er målt opp mot flere biler, og stemmer. :)

8343858[/snapback]

Derbi SM X-race 2006, helt orginal. 60 på gode dager på flat mark, 65 nedover.

Har flere kamerater som "lider" av samme problemet.. jeg tror faktiskt alle Derbi'r har det samme problemet. Passer meg helt perfekt, politiet har ikke noe på meg hvis de ikke får målt meg i fart. :) Og fortsatt så har jeg en god sak, siden mopeden må være varm for å få "ulovlig" fart :D

Lenke til kommentar
En kompiss av meg fikk en tzr 07 mod opp i 70kmt med leovince v6 og orginal dreving(60 bak). Jeg målte på rsn min :p

9343301[/snapback]

Er det wow? :p

En kompis sin X-race med V6 får sin opp i 90 med 14-53 dreving.

Nå kjører han med Athena sylinder, så jeg vet ikke hvor fort den går nå da.

Lenke til kommentar
Jeg syntes det var ganske bra :p Trodde ikke den kom til å gå mer enn 65 elns jeg. Den har jo turtallsperre og stort bak drev :p

9343548[/snapback]

65 er ikke så stort da. Flere derbier som har 74 orginalt.

Turtallsperre? Er det ikke bare gamle Derbier som har coil som sperrer på 10500 RPM?

9346731[/snapback]

De to mopedene jeg veit om som er lavest gira er Derbi X-Race og X-Treme, og dissa har 12/65 dreving orginalt. Med den drevinga opplevde jeg at coilen ikke sperre.. Og du mener 65-tenners bakdrev ikke er stort? 48 og 52 er jo det som er normalt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
En kompiss av meg fikk en tzr 07 mod opp i 70kmt med leovince v6 og orginal dreving(60 bak). Jeg målte på rsn min :p

Er det wow? :p

En kompis sin X-race med V6 får sin opp i 90 med 14-53 dreving.

Nå kjører han med Athena sylinder, så jeg vet ikke hvor fort den går nå da.

Den går jo like bra, hvis han fikk bånna turtallet sist, å hvis han ikke har bytta dreving.

Lenke til kommentar

Spørs når ^^ Med orginal syl ; 80-85, 12/48

Med MK SP rundt 110-115km/t med 16/48, 24oko, Mhr reed, Mk2 potte, MK CDI

Med MK ProRace rundt 120-130km/t 15/48, 28mm StylePro, Mhr reed, ProRace underbody, ProRace CDI, ProRace Clutch, MHR innsug, Hebo veiv å 0,4mm i squish

Med MHR Team og noen ganger 11/48, noen ganger 13/48. Maksa 110km/t. Med 28mm gasser, Mhr innsug, TP potte, ProRace CDI, mhr reed

Speedoet går bare til 80, stopper på midten nedi bånn. Måler heller med bil og GPS, dessuten var speedoen treig i farta (H) ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...