Wiciwato Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Lol, spør Ghostrider om hvor fort han har kjørt....- Jag vet inte, uppimot 390 ? Men han bier ikke rundt med en moped da..... Men hver gang jeg hører en moped så løper jeg etter fluesmekker'n! Litt morsomt Lenke til kommentar
cazador Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 Derbi Senda R50Airsal T6 ASSO 13-15 hk sylinder Ninja Lowboy effektanlegg Powerfilter 12-52 Dreving cirka 120 km/t på flata 9116476[/snapback] Så du sier her at du holdt 15K omdreininger når du kjørte i 120 ? med orginal derbi veiv ? 9180293[/snapback] har ikke turteller på min men var vel no sånt ja;) jepp.. såvidt jeg veit så er veiva original.. forrige eier nevnte ikke no på dt men han sa ikke noe om vacuum boksen som var der før heller ;D Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 18. august 2007 Del Skrevet 18. august 2007 uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta 9309603[/snapback] Jeg skal ha klart rundt 15k rpm med min helt orginale (plomberte) Derbi. Hadde litt over 80 nedover med 12/65 dreving. Ifølge ED sine beregninger så skal det være ca. 15k rpm. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Rundt 56km/t på flata Original... (Se signatur) Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta 9309603[/snapback] Jeg skal ha klart rundt 15k rpm med min helt orginale (plomberte) Derbi. Hadde litt over 80 nedover med 12/65 dreving. Ifølge ED sine beregninger så skal det være ca. 15k rpm. 9312344[/snapback] det går ikke, for det første så sperrer cdien på 11,500rpm og med plombert org potte så får du aldri over 11,000 rpm, eg hadde min org plombert og klarte samme fart, på turtelleren stod det 11,000 rpm og det i en litt bratt bakke, er ikke vits å diskutere det engang, spør du om dette på mopedportalen så får du ingen til å bli enig med deg at en org derbi, med plombert potte klarer 15k rpm, eg hadde yasuni r3, med mhr hc sylinder, tp coil og 26mm gasser og klarte akkurat å dra den opp i 14k rpm, hadde eg fin innstilt den før eg solgte alt så hadde eg sikkert klart å tynt den opp i 15k rpm Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Selvom det er godt turtall i xrace som er orginale, men 14 000 ? Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Selvom det er godt turtall i xrace som er orginale, men 14 000 ? 9312625[/snapback] visst det er meg du sikter til så har ikke eg sagt at eg har klart 14k rpm med org x-race, eg klarte akkurat 14k med den trimmen eg hadde, som eg skreive i posten over Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Nope, var Jonas jeg siktet til. Jeg har selv hatt litt trim på Reijuen , fult ProRace, MHR TEAM, SP, TP osv, den eneste det var litt turtall i var vel proRacen, og det var vel 15-16 Endret 1. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Selvom det er godt turtall i xrace som er orginale, men 14 000 ? 9312625[/snapback] Når jeg kjørte med orginal dreving, så virka det som om sperra som visstnok skal væra der, ga etter. Jeg kunne ligge på tredjegir, så stoppet den nesten på et turtallsområde, så akselrerte den plutselig igjen. Da økte farta fra rundt 35-40 til 50. Samma når jeg kjørte nedover i 6. gir. Plutselig så orka den visst mye mer. Etter at jeg bytta ut 12 tenners drevet til et på 14, har jeg ikke vært i nærheten av å få det samme turtallet. Nå klarer den ikke mer enn ca. 75 nedover i samme bakken som der jeg hadde i overkant av 80, og nå på et mye lavere turtall. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 virker som du får mye mer turtall, men eg har testa med turteller og det er ikke snakk om noe særligt mer turtall og grunnen til at ikke oppnår samme turtallet med 14 er at den er mye tungere å dra den ut da, selv i nedoverbakke Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 virker som du får mye mer turtall, men eg har testa med turteller og det er ikke snakk om noe særligt mer turtall og grunnen til at ikke oppnår samme turtallet med 14 er at den er mye tungere å dra den ut da, selv i nedoverbakke 9314094[/snapback] Derfor jeg bytta drev da. Men det virker jo ikke bare som den går høyere på turtall. Den gjør jo det. Den øker jo hastigheten med mange km/t også da, og det kan den jo ikke uten å rpm. Lenke til kommentar
cazador Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta 9309603[/snapback] bestilte ny orignial coil her for en stund sida.. kansje dt er noe med de nyere coilene som ikke sperrer elr noe, vet ikke jeg.. og hva mener du med den potta? har ninja potte og ikke original på... Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 uten trim coil så klarer du ikke mer enn rundt 11k rpm, og med airsalen klarer du ikke tynne den opp i 15k rpm, og i hvertfall ikke med den potta 9309603[/snapback] bestilte ny orignial coil her for en stund sida.. kansje dt er noe med de nyere coilene som ikke sperrer elr noe, vet ikke jeg.. og hva mener du med den potta? har ninja potte og ikke original på... 9314188[/snapback] er en veldig lav prosent av org coilene som ikke har sperring på, vet at det er ninja potte du har, men klarer ikke opnå den farten med den potta, har hatt den selv, og den drar ikke noe særligt lenger enn til litt over 11k rpm, kommer litt ann på kas sylinder har, med feks mhr team så drar den nok litt lenger enn det Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja, 13,5 mener jeg er maks. Teamen har område som ligger på 6 - 10 , over det så er den død. ProRace derimot, har helt omvendt, den drar som best på toppen, jeg savner den og "turbo"laggen Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvor mye omdreininger du klarer kommer ann på portene i sylinderen, hva slags potte og om coilen har noen sperre Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 kommer også ann på om kor godt innstilt gasseren er Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) edit: ingenting Endret 23. august 2007 av Gastaa Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har du bilde av sykkelen? Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har hatt min opp i 87, da i svak nedoverbakke. Klarer nok litt over 90 når jeg får drevet om hvis jeg er heldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg