Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ødelagt Skjermkort? hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå ser det ut som skjermkortet mitt har begynt og streike her.

 

Når eg skulle skru på pcn i dag så kommer det ikkje noe bilde på skjermen, lyset rundt på knappen bare blinker og skjermen er svart.

 

Eg prøvde så og ta opp skjermen og prøve denn på en annen pc og der virket det som det skulle.

 

Ser ut som om ingen av utgangene på skjermkortet virker, prøvde S-video utgangen og koblet til tv men intet bilde. viften gåt rundt på skjermkortet.

 

 

Så kan dette vere tilfelle? og kan det eventuelt fikses av repratører?

 

og ellers, viss det skulle være ødlagt, vor lenge varer garantien?

 

 

Er ganske fortvilet her så håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt problem med skjermkortet selv (det trodde jeg).. Jeg har opplevd at pc'en har kjørt utenom skjermen. jeg tror jeg har gått gjennom alt som er å gå igjennom :p

Her er ting du kan gjøre (noen muligheter er vansklig å teste selv):

#1: ta ut minne brikkene (hvis du har fler, og sett inn 1 av dem i slot 1). Hvis skjermen funker da, er et av minnebrikkene defekt.

 

#2: skifte cpu. noen ganger kjører vifter og alt selvom cpu'en er defekt hvis du kan.. prøv med en annen cpu.

 

#3: resette cmos (ccmos). dette kan gjøres på 2 forskjellige måter ettersom hvordan motherboardet er (husk å dra ut spenningen). 1. Ta ut batteriet vente 5-10sec og ta batteriet inn igjen. 2. Sette jumpern (3pin) i clear 5-10sec og sette tilbake i normal.

 

#4: sette i et annen skjermkort (hvis kortet har PCI express, må det kortet du setter i også være PCI express) hvis skjermen funker da, er skjermkortet defekt.

 

#5: sjekke om ikke skjermkortet er full av støv, her anbefales støvsuger til fjerning.

 

#6: sjekke at alt strøm-pins sitter som de skal. hvis ikke.. ta i pinsene.

 

#7: ta ut alle komponenter og ta dem inn igjen. dette funker noen ganger, men sjensen er liten.

 

Hvis skjermkortet er defekt er det ikke anbefalt å få en reparatør til å fikse. siden timelønnen deres er 600kr timen for reparasjon. :thumbdown:

Lønner seg som oftest å kjøpe et nytt hvis det skal være noe.

Endret av Lasso_WH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...