Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Driverproblemer til skjermkort?

Gjest Slettet-W15cjW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-W15cjW

Jeg skaffet meg en Windows XP Pro, og formaterte PCen min. Windowsen så ut til å installere en egen skjermkortdriver, og da jeg installerte den jeg fikk med skjermkortet, ble det bare krøll, og oppløsningen ville ikke gå over 640x480 uten at PCen startet seg på nytt. Den driveren som XP installerte funker greit til vanlige programmer og surfing, men den ser ut til å mangle støtte for Drect 3D, opengl og denslags, slik at spill bare kan kjøres i software. Jeg har prøvd å avinstallere driveren, for så å installere en ny, men det ser ut til at windows automatisk installøerer den gamle igjen.

What to do?

På forhånd takk.

Leif Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-W15cjW

Er snakk om ATI og jeg har lastet ned ny driver derifra, men det ser ut til at den krangler med den windows har installert.

Lenke til kommentar

Åja. Du har BARE Windows XP Pro sant? Du har IKKE SP2? Isåfall kan problemet være der. Prøv å installert Sp2. Den har en ny skjermdriver integrert som er bedre enn den orginale XP drivern. Prøv som sagt å installer Sp2 om du ikke har gjort det fra før av også prøver du ATi sin nyeste driver.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...