Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg skaffet meg en Windows XP Pro, og formaterte PCen min. Windowsen så ut til å installere en egen skjermkortdriver, og da jeg installerte den jeg fikk med skjermkortet, ble det bare krøll, og oppløsningen ville ikke gå over 640x480 uten at PCen startet seg på nytt. Den driveren som XP installerte funker greit til vanlige programmer og surfing, men den ser ut til å mangle støtte for Drect 3D, opengl og denslags, slik at spill bare kan kjøres i software. Jeg har prøvd å avinstallere driveren, for så å installere en ny, men det ser ut til at windows automatisk installøerer den gamle igjen. What to do? På forhånd takk. Leif Andreas Lenke til kommentar
okasin Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du må nesten gå inn på suport sidene til levrandøren av skjermkortet og laste ned ny driver derfra.. hva slags skjermkort er det snakk om da ? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du må nesten gå inn på suport sidene til levrandøren av skjermkortet og laste ned ny driver derfra.. hva slags skjermkort er det snakk om da ? 8343937[/snapback] Som sagt ja, prøv ny driver fra produsent. Nvidia ati ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Er snakk om ATI og jeg har lastet ned ny driver derifra, men det ser ut til at den krangler med den windows har installert. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 merkelig, aldri hørt om noe slikt før. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Åja. Du har BARE Windows XP Pro sant? Du har IKKE SP2? Isåfall kan problemet være der. Prøv å installert Sp2. Den har en ny skjermdriver integrert som er bedre enn den orginale XP drivern. Prøv som sagt å installer Sp2 om du ikke har gjort det fra før av også prøver du ATi sin nyeste driver. Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Har SP2. Det er mulig at det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå