Fredrik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Twingy, nei, du kjørte ikke bil lovlig med tanke på at du ikke hadde med deg legitimasjon. Sertifikatet skal jo være med til enhver tid. Og uansett, du skal vise legitimasjon uoppfordret, og blir du spurt så skal du rett og slett bare innrette deg etter det. Det er butikken som får problemene om en mindreårig kjøper røyk eller alkohol. Det er forøvrig 16 års aldersgrense på å selge røyk, meg bekjent. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) du kan selge røyk når du er 16 hvis det er en person over 18 i nærheten som jobber sammen med deg, tror jeg. Edit: hva dette her har med alkoholbestemmelsene på en båt, veit ikke jeg. Endret 11. april 2007 av JOECAMEL Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det høres fornuftig ut. Og dermed spiller det altså ingen rolle om personen bak disken godt kunne vært under 18, det er like fullt påkrevd å sørge for at personen som -kjøper- røyken ikke er under 18. Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Meg: "Tror du det ja? Hvorfor står det en bil rett utafor som er min da? JA, jeg har faktiskt lappen og JA jeg kjører 100% lovlig Du kjører bil 100% lovlig uten å ha med deg lappen? Haha! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 reglene på båten er vell regulert fra det landet selskapet opererer i fra . 8343884[/snapback] En dansk båt har ikke lov til å ha på spilleautomater mens de nærmer seg Norge, eller har lagt til kai i Norge.. Så gjelder ikke bare hvilket land det kommer fra Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 Ok -- jeg har egentlig fått svar på det jeg spurte om, så en moderator kan gjerne stenge denne tråden nå. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg