Barely dead Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 prøvde å kjøpe vin på systembolaget en gang, da fikk jeg beskjed at det var 20.års grense på vin 8343667[/snapback] quote meg selv det er 20 på vin, bare les den svenske alkoholloven Lenke til kommentar
ogge Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Båten følger jo norske regler. 18 år opp til 22% og 20 på sprit.. Tok selv båten dit for 2 uker siden. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Svenskene er rare altså. Fikk ikke kjøpt rusbrus (4,6 %) da jeg var 19 år. Som noen andre her nevner, så sier den svenske loven at all alkohol over 3,5% kan kun selges til folk over 20 år. Dette var rart, med tanke på at kameraten til deleder fikk kjøpt det han skulle ha. Jaja, whatever. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Er forskjell på båt og Sverige selvfølgelig og. Sikkert bare en fucka type på båten. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Skulle ikke vært lov, det der Lenke til kommentar
Jack_The_Bull Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Husk på at det er regler på hvor mye du kan ha med når det gjelder samlet verdi. Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt. Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt. Du kan ikke ta med deg alkohol, og kun 40 sigaretter eller 20 sigarer/sigarillos eller 100 gram andre tobakksvarer, med mindre du kan dokumentere at varene er kjøpt avgiftsbelagt (ikke tax-free) i et EØS-land. Edit: http://www.colorline.no/servlets/page?sect...1060&item=10500 Endret 10. april 2007 av Jack_The_Bull Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Får ikke sove.. Det var jeg allerede klar over, har brukt litt tid på å være inne på color-lines nettsider for å finne ut hva slags idiotisk reglement de har mtp. aldersgrenser på kjøp av alkohol som er lovlig for 18-åringer Men prøve å sove nå... Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hadde jeg ikke fått kjøpt øl engang, MED legitimasjon, da tror jeg det hadde syka for meg. Mulig jeg er litt tett i hue, men jeg nekter å vise leg på småting som røyk og øl.. Blir forbanna når sånne fisefine folk er bak disken og spør etter legitimasjon.. Du ser på folk at dem hvertfall ikke er 14 år gamle, og du ser stort sett at folk er rundt en 17-18 år og da er det ikke vits i å spørre om leg, syns jeg hvertfall. Skulle kjøpe meg røyk i stad på bensinstasjonen jeg... Parkerte bilen foran det stoooore vinduet og sa at jeg skulle ha 20 prince.. og så kommer den sure stemmen fram.. "Legitimasjon takk!" Så sa jeg: "Nei, det har jeg ikke med meg.. Men jeg skal ha 20 prince!", nei, jeg kan ikke selge til mindreårige, sier ho fete kjerringa bak disken som sikkert ikke var 18 år gammel selv engang. Jeg stod der som en liten drittunge som ikke fikk det han pekte på.. var flaut også, for jeg ble så forbanna tilslutt! Jeg SKULLE ha røyken min jeg så jeg bare spurte ho hvor gammal ho trodde jeg var.. FeteDama: "Vet ikke jeg, men du er sikkert rundt en 16-17 år" Meg: "Tror du det ja? Hvorfor står det en bil rett utafor som er min da? JA, jeg har faktiskt lappen og JA jeg kjører 100% lovlig" FeteDama: "Ja, men man kan jo aldri vite sikkert da" Meg: "Jo visst faen kan du det.. Du har den DÅRLIGSTE aldersbedømmelsen når du tror jeg er 16 år gammel når jeg har trynet fullt av skjegg og dritt OG kjører en bil.. Hva pokker får deg til å tro at jeg IKKE er 18 år gammel?" (Hadde jeg vært ho, ville jeg svart oppførselen min, men ) Da ble ho jo helt paff i trynet og henta sjefen sin.. Og det ble fortsatt ikke noe røyk på meg så jeg spola hjem og henta legitimasjonen og dro tilbake.. Da anklaga dem meg for å prøve å lure dem da Dem: "Prøver du å lure oss eller? Tror du ikke vi skjønner det er et falskt leg?" Meg: "Prøver å lure dere, nei? Trenger ikke å lure dere jeg.. Ser ut som dere har blitt lurt før så stygge som dere er. Vell.. Gi meg en pakke 20 prince nå da, nå som dere har fått se på ohellige legitimasjon" DAAA fikk jeg endelig røyken min Det er helt vilt hvor stokk dumme noen folk er.. Det er skremmendes. Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er da ikke så veldig flaut å bli spurt etter legitimasjon da. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det er da ikke så veldig flaut å bli spurt etter legitimasjon da. 8347110[/snapback] Ikke flaut kanskje, men det er litt ubehagelig syns jeg hvertfall.. Tenk deg du kommer med 4 sixpack med øl og så blir du spurt om leg og du ikke har det med deg Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nå plikter du riktignok å ha med førerkort dersom du kjører bil, da... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Synest ikkje det er noko problem eg, førarkort og lommebok har eg alltid med meg i bilen. I enkelte tilfeller (som det over) er det unødvendig å kreve legimitasjon, men vil dei ha det så blir eg ikkje sur av den grunn. Lenke til kommentar
hrmpf Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 -- 8347101[/snapback] Du skal vise leg uoppfordret. Og må si at dette plager meg litt, siden jeg selv sitter i kassen. Men jeg skal forklare det for deg: Det er veldig mange under 18 som kan se ut som at dem er 18+. Bare fordi noen spør deg om leg, er ikke nødvendigvis fordi DU ser ung ut, men det er fordi så mange unge ser ELDRE ut. Det er faktisk vanskelig å vite. Du vil kanskje bli sjokkert selv over hvor voksne noen ser ut. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 What he said. Har opplevd mang en ekkel situasjon der jeg har hatt leg (bankkortet - har alltid brukt dette som leg), men likevel blitt nektet å kjøpe f.eks. røyk eller øl. Dette pga bildet på bankkortet ikke er så veldig synlig (ja, jeg må få nytt snart).. Da ble jeg litt svett i trøya ja! "har du noe annet med bilde?" *whipper opp studentidentifikasjonen fra Universitetet, med fødselsnummer og alt* "Æh...det er ikke gyldig..." "Jammen, se på datoen da! Datoen på bankkortet og studentkortet er identiske!" "øhh.. Okei. Men neste gang..." "jada" Noe sånt Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 ...DAAA fikk jeg endelig røyken min Det er helt vilt hvor stokk dumme noen folk er.. Det er skremmendes. 8347101[/snapback] Jeg synes nå strengt tatt det er du som høres stokk dum ut. I alle fall hvis du virkelig sa alt det der og fortsatt mener du hadde rett. "Jo visst faen kan du det.. Du har den DÅRLIGSTE aldersbedømmelsen når du tror jeg er 16 år gammel når jeg har trynet fullt av skjegg og dritt OG kjører en bil.. Hva pokker får deg til å tro at jeg IKKE er 18 år gammel?" (Hadde jeg vært ho, ville jeg svart oppførselen min, men)" Hadde jeg vært henne hadde jeg nok rullet på gulvet i latterkrampe og sendt deg på dørs. Hva er problemet med å vise førerkortet ditt, som du allerede har påpekt for henne at du har med deg? Ekspeditøren kan spørre hvem som helst om leg. når de føler for det. Den som er over 18 har ingen problemer med det. Skjegg påvirker forresten ikke aldersuttrykket når man uansett er ung. Barnetrekkene er der fortsatt på mange frem til 20-årene. Jeg har sikkert skuffet mange som er over 18 ved å ikke selge røyk til de fordi de la igjen ID hjemme og de er bare ute og spaserer. Synd for de, men så lenge man er under 23 skal man uansett ha med ID for å kunne bevise alderen. Så snart man krysser 23 er det veldig få som ser så ung ut at man tviler. Og nei, skjegg har ingenting med det å gjøre. Mange får skjegg i 14-årsalderen. Jeg ler godt og lenge etter de uten leg går ut døra mens de kjefter og banner. Uansett innrømmer de bare sin egen feil ved å hisse seg opp. Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hæ? Ja, hva er problemet med å vise leg.. Jeg hadde det ikke med meg, kan ikke trylle jeg heller. Hvem 16 åring har fult av skjegg og kjører bil? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 en del , jeg kjente en , han gikk og i tresko og jogge klær hele tida Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Litt off-topic, men morsomt var det. Var på et dataparty i stokke for et halvt år siden, og der befant det seg en stakkar på 24 år som ikke fikk kjøpt snus i noen som helst butikker, mens jeg som 16 fikk kjøpe hva jeg ville. Rare greier det der. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hæ? Ja, hva er problemet med å vise leg.. Jeg hadde det ikke med meg, kan ikke trylle jeg heller. Hvem 16 åring har fult av skjegg og kjører bil? 8350245[/snapback] Mulig bilen var parkert langt unna, men om du kjørte den så hadde du da med førerkortet? Lenke til kommentar
Twingy Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hæ? Ja, hva er problemet med å vise leg.. Jeg hadde det ikke med meg, kan ikke trylle jeg heller. Hvem 16 åring har fult av skjegg og kjører bil? 8350245[/snapback] Mulig bilen var parkert langt unna, men om du kjørte den så hadde du da med førerkortet? 8355665[/snapback] Hadde som sagt ikke med meg noe som helst legitimasjon. Skulle bare på bensinstasjonen og kjøpe røyk og tilbake igjen.. Førerkortet lå igjen i jakka hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg