Gå til innhold

[løst]Alkohol: Aldersgrense Sandefjord-Strömstad

tOmma-

Anbefalte innlegg

Skal ta turen til Sandefjord om én uke, og tar da Strømstad-ferga over. Det jeg lurer på, er hvordan aldersgrensene ved kjøp av alkohol er?

Sist jeg var på ferga, var jeg 19 år og trodde det var 18 års grense for kjøp av alkohol. Neida sa den stygge mannen bak disken :(

Så, er det noen som vet nøyaktig hva grensa er - og her snakker vi om kjøp av øl og sprit.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Det var litt rart, egentlig - rusbrus er det jo 18-årsgrense på i Norge, men da jeg skulle kjøpe dette på ferga FRA Sandefjord, fikk jeg beskjed om at jeg ikke var gammel nok - 19 år. WTF?

Ustedalen: Kan jo sjekke det på Systembolagets sider *sjekke*

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar

Okei. Vel, aldersgrensene i Sverige er vi klare over. Det jeg lurer på, er om det er andre grenser ombord på selve ferga, og om grensen varierer etter hvor man reiser fra (dvs. "norske" grenser fra Sfj, svenske fra Strøm...)?

Edit: Så at du hadde redigert innlegget ditt først nå, JOECAMEL. Takk for svar.

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar
Hvorfor ble jeg da nektet å kjøpe rusbrus som det er 18årsgrense på i Norge? Da reiste jeg fra Sandefjord...

8343706[/snapback]

Har du tenkt på muligheten at butikkfyren ikke var helt edru?

8343781[/snapback]

Faktisk, så gjorde jeg det...

Lenke til kommentar
Hvorfor ble jeg da nektet å kjøpe rusbrus som det er 18årsgrense på i Norge? Da reiste jeg fra Sandefjord...

8343706[/snapback]

Har du tenkt på muligheten at butikkfyren ikke var helt edru?

8343781[/snapback]

Faktisk, så gjorde jeg det...

8343936[/snapback]

Wow.. :ermm:

14-åringer fikk kjøpt snus og alkohol på båten fra Sverige til Tyskland, da jeg var med på den for en tid tilbake. Det varierer fra selger til selger, og båt til båt. Det varierer selvfølgelig også hvilket land båten kommer fra / skal til. :)

Lenke til kommentar

Jeg og dama skulle kjøpe alkohol - hun valgte noe som hadde en alkoholprosent på 18% eller noe, mens jeg tenkte mer på øl og rusbrus. Resultatet? Total skuff, enda flere kroner fattigere når vi var hjemme i Norge på grunn av at vi måtte handle i Norge :(

Bare pga den jævla fyren. Kan banne på at det var noen der som faktisk var like gamle som oss, men som likevel fikk kjøpt.

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar
du må være 20 når du kjører over til sverige siden de har 20års grense på alt over 3,5%(også kalt mellan øl i sverige)

8344260[/snapback]

Endelig noen som kom med et ordentlig svar :love:

Takk til alle sammen!

Lenke til kommentar
du må være 20 når du kjører over til sverige siden de har 20års grense på alt over 3,5%(også kalt mellan øl i sverige)

8344260[/snapback]

Endelig noen som kom med et ordentlig svar :love:

Takk til alle sammen!

8344319[/snapback]

Kan vel umulig stemme? Var i Sverige for 1 uke siden da en kamerat av meg på 18 kjøpte 3 flakser 20% vodka.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...