Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lære seg fransk på 45 dager?

Anbefalte innlegg

Er ikke fullt så ille som topic sier, men er rimelig ille. Går Allemenne fag VK1 og sliter forferdelig mye med fransken, vi snakker om 2 i faget ja. Om 45 dager skal jeg ha tentamen i fransk muntlig og jeg sliter. Stryker jeg i fransk muntlig stryker jeg i hele faget, og jeg vil helst ikke gå om igjen. Så hvis noen har noen fornuftige forslag til å forbedre meg nevneverdig på denne tiden er det bare å komme med det, takker på forhånd.

Edit: Ny informasjon viser at jeg har hele 45 dager iforhold til de 14 dagene jeg tidligere trodde.

Mvh.

Øyvind

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nok ikke gi deg noen andre råd en å jobbe som bare det de neste 14 dagene,Har selv fransk på skolen og vet at dette ikke er et språk som lar seg så lett lære.

Men du er også litt heldig,fransk mutlig er mye enklere en fransk skriftelig så, det eneste som kommer til å hjelpe er å lese mye fransk.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Lytt til fransk og les fransk for å forbedre uttale og ordforråd. Hvis du ikke får inn noen franske tv eller radio-kanaler så kan du alltids finne noe på nettet. På tentamen er det også viktig at du kan stoffet du skal opp i, så ikke glem å kunne stoffet godt, for det er ofte slik at hvis man kan stoffet godt på norsk, så blir det lettere på andre språk også.

Ikke vær redd for å spørre lærere eller eventuelt andre i klassen som er gode i fransk om hjelp. Det kan ofte hjelpe å snakke sammen med andre på fransk bare for å få litt trening i å utrykke seg på fransk. Det skal fint gå ann å venne seg til å utrykke seg muntlig på 2 uker, forutsett at du har en viss basis da. Stå på og ikke vær redd for å drite deg ut om du sier noe feil osv. Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for rådene hitil, blir mye fransk lesing og titting på fransk filmer i framtiden tror jeg :) Fikk ny informasjon nå, og det er faktisk slik at jeg har en måned og 14 dager på meg, og det gjør selvfølgelig jobben litt enklere.

Har litt basis kunnskaper ja, endel under den gjennomsnittlige fransk eleven på 2 år vidergående, men ja, litt basis kunnskaper har jeg jo.

Lenke til kommentar

Lær deg ord og uttrykk du bruker ofte. Dette kombinert med terping av det mest grunnleggande vil i alle fall gi deg moglegheit for å føre ein brukbar samtale. Og som nemnt tidlegare, bruk språket så mykje du kan i tida framover. Er det nokon i familien din som snakkar fransk, snakkar du fransk med dei heime. Det same gjeld viss du har andre venner/bekjente som kan fransk.

Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke noe tysk når jeg holdt på med språk i videregående, men på prøvene som var muntlig så øvde jeg på forskjellige spørsmål som kunne komme. Lærte meg verb og slikt som jeg kunne trenge.

Øv deg på å si de vanligste ordene og setningene, så blir det mye lettere. Øv deg på å starte en setning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...