Gå til innhold

Nettleseren til Nokia E65?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg lurte på hvordan nettleseren i Nokia E65 fungerer på den lille skjermen? Kan man vise videoer fra feks youtube? Kan man se nettsider i full skjerm?

8343420[/snapback]

Den fungerer utmerket, og du ser sidene slik du ser de på PC. Dvs at du må scrolle sidelengs i tillegg til opp og ned. Youtube har egne sider for mobiler, husker ikke adressen men den finner du nok på youtube sine sider.

Tips: i S60 nettleserern kan du bruke knappene # og * for å endre zoomen slik at du kan få hele websiden på en gang. Her er noen nyttige snarveier of S60 nettleseren.

Lenke til kommentar

liker opera bedre enn den innebyggede nettleseren. Men smak og behag som sagt. Det kjipe med opera er jo at man må scrolle ganske langt før man kommer til hovedteksten på mange nettsider. Det som er bra er jo at man kan veksle mellom wap og www sider på opera..

mag

Lenke til kommentar
Okey. Vil dere anbefale E65? Hva er negativt med den? Hvordan er mobilen fysisk (tastene, skjermen, slideren osv)

8362948[/snapback]

Anbefaler at du tar en tur i butikken og sjekker den selv.

Jeg for min egen del har ingen problemer med å anbefale mobilen, men siden jeg hadde en Nokia 6230 før denne så føler ikke at jeg har tyngde til å uttale meg om detaljer.

Det jeg kan si er at:

- knappene føles veldig bra ut for min del og har ikke problemer med feiltrykking i det hele tatt.

- Skjermen virker bra for meg og får inn mange linjer med tekst (stor forskjell fra min gamle telefon) dersom du ønsker å lese større mengder med tekst (wap/internettsider) og har godt nok syn. I sollys kan det være vanskelig å se skjermen, men dette er vel generelt for alle skjermene på markedet?

- Kameraet er ikke noe å rope hurra for, og savner blitzlys - men har digitalt kamera i tillegg så ikke viktig punkt for meg.

- 2 GB brikken kostet meg 300 kr og er verdt hver krone. Har 1.5 GB med musikk nå og Ipod'en ligger hjemme alene og gråter. Kjøpte en omformer til minijack for 60 kr som fungerer ypperlig slik at jeg kan bruke KOSS hodetelefonene mine. Er ikke imponert over lydkvaliteten, men fungerer helt greit.

- telefonen er en kvalitetstelefon helt uten plastikkfølelsen.

- wlan fungerer bra synes jeg - bruker opera for symbian som nettleser og opplever lite feil.

var mine 50 cents..

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Det jeg kan si er at:

- knappene føles veldig bra ut for min del og har ikke problemer med feiltrykking i det hele tatt.

- Skjermen virker bra for meg og får inn mange linjer med tekst (stor forskjell fra min gamle telefon) dersom du ønsker å lese større mengder med tekst (wap/internettsider) og har godt nok syn. I sollys kan det være vanskelig å se skjermen, men dette er vel generelt for alle skjermene på markedet?

- Kameraet er ikke noe å rope hurra for, og savner blitzlys - men har digitalt kamera i tillegg så ikke viktig punkt for meg.

- 2 GB brikken kostet meg 300 kr og er verdt hver krone. Har 1.5 GB med musikk nå og Ipod'en ligger hjemme alene og gråter. Kjøpte en omformer til minijack for 60 kr som fungerer ypperlig slik at jeg kan bruke KOSS hodetelefonene mine. Er ikke imponert over lydkvaliteten, men fungerer helt greit.

- wlan fungerer bra synes jeg - bruker opera for symbian som nettleser og opplever lite feil.

var mine 50 cents..

8373663[/snapback]

Høres veldig bra ut. Jeg venter min i posten til uka (kanskje lørdag hvis jeg er heldig). Har du merket noe til treget i telefonen når du har mange filer på minnekortet? Eller i telefonen generelt? Jeg går også fra 6230 og lurer litt på hvordan overgangen vil bli fra raske Series 40 til tregere Series 60.

Lenke til kommentar
Okey. Vil dere anbefale E65? Hva er negativt med den? Hvordan er mobilen fysisk (tastene, skjermen, slideren osv)

8362948[/snapback]

Anbefaler at du tar en tur i butikken og sjekker den selv.

Jeg for min egen del har ingen problemer med å anbefale mobilen, men siden jeg hadde en Nokia 6230 før denne så føler ikke at jeg har tyngde til å uttale meg om detaljer.

Det jeg kan si er at:

var mine 50 cents..

8373663[/snapback]

Kameraet tar ganske bra bilder synes jeg, forutsatt at det er ålreite lysforhold. Synes også det takler godt motiv i bevegelse. Drit at det ikke er linsebeskyttelse, men heldigvis er kameraet plassert såpass langt oppe at man normalt ikke dekker linsa med fingene.

Synd E65 ikke har radio, men siden Nokia likvel ikke tilbyr RDS-radio, er dette ikke noen kjempe-big-deal.

Savner ellers Sony Ericssons SMS-funksjoner, samt selvfølgeligheter som vekkerur med repetisjon, og nedtellingstidtaker. Nå må faen meg dette implementeres i Symbian OS, slik at man slipper å måtte lete etter mer eller mindre vellykket tredjeparts programvare!!

WLAN fungerer fint, og selv om den etter noe pause må koble opp igjen, går dette helt fint.

Jeg har hatt E65 noen få uker. Utseendet er ikke noe must-have, men den er liten og nett, og den gjør jobben bra!

Lenke til kommentar

Du vil nok merke en forskjell i hastighet fra S40 til S60. Men det litt vanesak også. Har hatt mange S40 og S60 telefoner og plages ikke noe særlig av treghet lenger.

Men det jeg ikke skjønner er at E65 må jo være identisk til N80, bortsett fra utseende.. N80 kom for et år siden, hva gjør at man vil ha E65? Utseende?

Lenke til kommentar
Savner ellers Sony Ericssons SMS-funksjoner, samt selvfølgeligheter som vekkerur med repetisjon, og nedtellingstidtaker.

8377096[/snapback]

Hvile SMS-funksjoner?

Er litt avhengig av vekkerur med repetisjon, så synd at den ikke har det :hm:

Lenke til kommentar
Savner ellers Sony Ericssons SMS-funksjoner, samt selvfølgeligheter som vekkerur med repetisjon, og nedtellingstidtaker.

8377096[/snapback]

Hvile SMS-funksjoner?

Er litt avhengig av vekkerur med repetisjon, så synd at den ikke har det :hm:

8377270[/snapback]

Har du brukt nyere Sony Ericsson, vet du hva jeg mener :)

En mer intelligent SMS-funksjon, som husker hvilke ord du bruker mest, og som har en liste med alternativ, og som foreslår ord rett i editoren. Den husker også de siste du sendte SMS til.

Nokia gjør det bra, men Sony Ericsson er bedre på dette.

Når det gjelder vekkerur, bruker jeg en SE Z550i i tillegg til E65. E65 må stilles inn på nytt hver jævla dag, mens Z550 passer seg greit sjøl. Det gjør også Nokias telefoner med S40 operativsystem, så det er på tide man skjerper seg når det gjelder S60 operativsystement. Det er jo Nokia som lager desidert mest telefonmodeller med dette OS'et!

Lenke til kommentar

Prøvde nettleseren nettopp. Den så grei ut, men det er klart at det ikke er noen kjempefornøyelse å lese VG på en så liten skjerm. Det blir mye sideveis-scrolling på kjøpet.

Nedlastingen av VGs førsteside var på over 1 MB, og det tok sin tid, også med WLAN-tilkobling.

Uten WLAN tar det ennå mer tid, i tillegg til at dataoverføringen koster.

Jeg kommer til å bruke WAP eller Opera Mini nettleser.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Høres veldig bra ut. Jeg venter min i posten til uka (kanskje lørdag hvis jeg er heldig). Har du merket noe til treget i telefonen når du har mange filer på minnekortet? Eller i telefonen generelt? Jeg går også fra 6230 og lurer litt på hvordan overgangen vil bli fra raske Series 40 til tregere Series 60.

8377022[/snapback]

Jeg synes overgangen gikk helt fint - at e65 er ganske hurtig er påpekt i flere artikler og tester jeg har lest så den er ikke av de tregeste s60.

Kameraet tar ganske bra bilder synes jeg, forutsatt at det er ålreite lysforhold. Synes også det takler godt motiv i bevegelse. Drit at det ikke er linsebeskyttelse, men heldigvis er kameraet plassert såpass langt oppe at man normalt ikke dekker linsa med fingene.

Synd E65 ikke har radio, men siden Nokia likvel ikke tilbyr RDS-radio, er dette ikke noen kjempe-big-deal.

Savner ellers Sony Ericssons SMS-funksjoner, samt selvfølgeligheter som vekkerur med repetisjon, og nedtellingstidtaker. Nå må faen meg dette implementeres i Symbian OS, slik at man slipper å måtte lete etter mer eller mindre vellykket tredjeparts programvare!!

WLAN fungerer fint, og selv om den etter noe pause må koble opp igjen, går dette helt fint.

Jeg har hatt E65 noen få uker. Utseendet er ikke noe must-have, men den er liten og nett, og den gjør jobben bra!

8377096[/snapback]

Har lastet ned et program som gjør jobben med repeterende vekkeur. Synes dette virker greit. Men dette er en bagatell i den store sammenhengen mener nå jeg.

Men det jeg ikke skjønner er at E65 må jo være identisk til N80, bortsett fra utseende.. N80 kom for et år siden, hva gjør at man vil ha E65? Utseende?

8377115[/snapback]

Vekt og tykkelse! E65 veier 115 g og er 1.5 cm tykk. N80 veier 135 g og er 2.6 cm tykk! Samt at E65 har en kvalitetsfølelse du ikke får med n80.

Prøvde nettleseren nettopp. Den så grei ut, men det er klart at det ikke er noen kjempefornøyelse å lese VG på en så liten skjerm. Det blir mye sideveis-scrolling på kjøpet.

Nedlastingen av VGs førsteside var på over 1 MB, og det tok sin tid, også med WLAN-tilkobling.

Uten WLAN tar det ennå mer tid, i tillegg til at dataoverføringen koster.

Jeg kommer til å bruke WAP eller Opera Mini nettleser.

8377489[/snapback]

Bruker Opera for symbian noe som fungerer helt utmerket. Betaler gjerne de få kronene for et glimrende program som opera. Med opera surfer du også sømløst mellom wap og www noe som er utrolig deilig. Vet ikke om den innebyggede nettleseren er like fleksibel?

Endret av trMaG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...