Gå til innhold

250 gb til 16 kr? What?

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er litt merkelig er at det er feilpriser på flere forskjellige merker og på forskjellige nettbutikker.

Endel seagate, maxtor, wd og hitachi er veldig lavt på techlife.no og stretto.no, men ikke alle prisene er lave på begge butikkene. Sett at dette er feilpriset så forstår ikke helt hvordan dette har skjedd menmen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestilt, har orderbekreftelse og betalt og trukket med kortet. Blir det sendt ut uten at jeg har fått beskjed så går jeg til rettsak. Det holder IKKE med mail. De må ringe meg og avtale en rabatt eller noe da. Har også screenshot.

Sender de ut pakken og krever mer penger etterpå nekter jeg. Sender de den så blir jeg veldig glad. Sendes den ikke så klager jeg på at jeg aldri har fått pakken.

20 disker er bestilt og de skal KREVES!

8345777[/snapback]

Morsomt at du ikke vet at dette er en feilprising..

Til resten av dere som tror dere får dette: Voks opp, og begynn å tenk.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg ser virker det som om en grossist slenger ut feil priser, og at dette forplanter seg til flere av nettbutikkene som bruker den. Det rettes nok opp ganske fort i morgen tidlig. En litt verre konsekvens av dette er at vi får nok en lang tråd her på forumet med pubertal rauting. Could we please not?

8346061[/snapback]

Stemmer, dette har skjedd mange ganger før. Er feilprising litt lav så kan man ofte få varen til denne prisen, etter å ha ventet lenge på den fordi reklameverdien ofte oppveier for tapet. Men når de ikke har annet enn netto tap på varene orker de selvfølgelig ikke å sende de ut. Disse diskene koster de fort noen hundrelapper i tap pr. disk. Og ja denne grossisten feilpriser OFTE. Men lykke til.

Lenke til kommentar

Litt ot kanskje, men er det noen som har et tips til et greit ekstern harddisk kabinett som støtter 3.5" SATA og har FireWire ? for FW er vel raskere enn USB2 ? Hadde vært greit med både USB2 og FW forresten, siden jeg har en Mac med stor FW kontakt, mens brodern og andre vanlige pc'er har vel ikke den FW kontakten..(?)

Lenke til kommentar
Litt ot kanskje, men er det noen som har et tips til et greit ekstern harddisk kabinett som støtter 3.5" SATA og har FireWire ? for FW er vel raskere enn USB2 ? Hadde vært greit med både USB2 og FW forresten, siden jeg har en Mac med stor FW kontakt, mens brodern og andre vanlige pc'er har vel ikke den FW kontakten..(?)

8346221[/snapback]

I teorien er USB2.0 Raskere enn FW. I Praksis er FW raskere enn USB2.0. Så, ja.

EDIT: Høres veldig kos ut med 250giggere til 16kr, men DRØM om dere får dem.. DRØM.. D R Ø M :tease: Bare mer arbeid for de stakkars nettbutikkene..

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Vet ikke om dere har sett dette på sidene;)

Vi tar forbehold om trykkfeil og endring av priser og spesifikasjoner uten varsel.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Når de har dette skrevet, kan du ikke kreve produktet for den summen...

Lol

Men, lykke til dere som har bestilt harddisker;)

HE HE... :D

Lenke til kommentar
Har bestilt, har orderbekreftelse og betalt og trukket med kortet. Blir det sendt ut uten at jeg har fått beskjed så går jeg til rettsak. Det holder IKKE med mail. De må ringe meg og avtale en rabatt eller noe da. Har også screenshot.

Sender de ut pakken og krever mer penger etterpå nekter jeg. Sender de den så blir jeg veldig glad. Sendes den ikke så klager jeg på at jeg aldri har fått pakken.

8345777[/snapback]

Våkne opp da vel. Vi har ikke det samme rettssystemet som i USA, i hvert fall ikke enda.

Feilprisingen her er såpass innlysende at en hver person som sjekker priser på det man kjøper vil se det med en gang. Dermed er ikke butikken bundet av en eventuell ordrebekreftelse, da de faktisk tar forbehold om dette i de vilkår man godtar for å handle hos dem.

Den dagen en forbruker med loven i hånd kan forlange at en butikk skal selge ham varer der butikken går med stort tap så har forbrukervernet gått for langt. Da har vi blitt for like det systemet vi i mange år har gjort narr av der man kan saksøke hvem som helst for hva som helst og bli tilkjent latterlige erstatningssummer for bagateller.

Nok OT fra min side. Vi har sett slike feilprisinger tidligere, og vi vil garantert få se dem igjen. Jeg tviler på at den beste løsningen er at fjorten hundre grådige gribber prøver å bestille til den prisen. En løsning med en slags speiderfunksjon, der den første som rapporterer slike feil får en belønning eller noe lignende tror jeg ville ha vært en mye mer fruktbar løsning.

Prøv å foreslå det for distributøren i stedet for å hamre løs på de stakkars websjappene og låse flere tusen kroner mot en bestilling dere aldri vil se noe til ;)

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

En skal aldri si aldri. Husker enda når MPX.no var en nyopprettet bedrift. De klarte å feilprise en Seagate 120GB HD med mange hundrelapper. Alle som hadde bestilt fikk HD til den summen vi hadde fått på ordrebekreftelsen. De tapte en god del tusenlapper, men rykte de fikk på seg etter denne "feilprisingen" var meget positiv. Om feilprisingen var en bevisst handling fra mpx.no sin side fikk vi aldri vite ;)

Lenke til kommentar

8345777[/snapback]

:!:

Herregud, er du 4 eller 5 år gammel? Enhver med IQ større enn skonummeret sitt ser at dette er en feilprising. Du har ikke krav på en dritt.

Jeg håper de sender ut - til normal pris - og sender hele greia til inkasso når du nekter å betale :D

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Haha, denne tråden har sklidd helt ut til japan angående off-topic.

Men men, når jeg ser slike funn som dette, tar jeg ikke å poster det på et forum så flere tusen kan se og bestille, det er sikkert(peker ingen finger her, trådstarter lurte på noe helt annet).

Sjangsen for å faktisk få et feilpriset produkt er mye bedre når det kanskje er du og 2-3 andre som har sett feilen, istedet for 2000 ordrer som skal ha 20 disker hver(Dratt litt langt, men dere tar pointet).

Lenke til kommentar
Du ødelegger jo igrunn bare for deg selv med å øke arbeidsmengden til butikkene, alle har jo den samme policyen stort sett. Dermed tviler jeg på at du kommer til å få slått noen konkurs eller noe, samtlige nettbutikker kommer bare til å måtte øke prisene, og det er vi vel ikke glad i??

8345724[/snapback]

Ja gud prisene kommer nok til å rase til værs nå. Det har vi jo sett utallige ganger før. Spesiellt i databransjen...

8345950[/snapback]

Jeg sier ikke at prisene kommer til å rase til værs, men at om nettbutikkene må selge disse diskene med tap så må de dekke inn kostnadene sine ved å sette opp prisene tilsvarende på andre varer. Det trenger ikke være store prisøkningen så lenge volumene de selger er store. Men det jeg har et problem med er at dere mener at jeg og andre skal måtte betale regningen for at dere skal få billigere disker. Detter er om dere får diskene. HVis dere ikke dere får de så vil prisene måtte stige litt pga. økt arbeidsmengde hvis nettbutikkene skal ha samme inntjening tidligere. Jeg forstår ikke hvorfor dere vil bidra til det.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Haha jeg skulle aldri startet denne tråden  :nei:  :!:  skulle bare bestilt... hadde sikkert vært mer realistisk og fått varene om kun jeg (samt de andre som oppdaget dette på egenhånd) hadde bestilt, fremfor en hel gjeng haha

8347306[/snapback]

neste gang sender du bare en PM til meg, så holder vi det hemmelig ;)

Lenke til kommentar

Juridisk sett skal du få varen til angitt pris, enda butikken har skrevet de endrer uten bekjymringer. Har bestilt 4stk 320gb go en kompis 4stk 320gb til 227kr hos techlife.no, betalt med visa seff. Å pengene er allerede trukket så techlife kan bare drømme om 'inkasso'!

Lenke til kommentar
Juridisk sett skal du få varen til angitt pris, enda butikken har skrevet de endrer uten bekjymringer. Har bestilt 4stk 320gb go en kompis 4stk 320gb til 227kr hos techlife.no, betalt med visa seff. Å pengene er allerede trukket så techlife kan bare drømme om 'inkasso'!

8347328[/snapback]

Pengene er ikke trukket, de er reservert. Reservasjonen kommer til å forsvinne når butikken oppdager feilprisingen og kansellerer ordren din. Pengene forlater aldri din konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...