axelh Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Ok, da var jeg klar for min andre mod etter en noe mislykket første mod. Denne gangen skal jeg modde ett Lian Li PC-65B! Jeg kaller det Plex fordi det var det første jeg kom på, men jeg forandrer det kanskje senere. Hardwaren jeg skal bruke: - DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D (939) - AMD 3500+ Winchester - PQI minne 1GB - POV X800XL - OCZ 450W PSU - Nec DVD brenner Og selfølgelig andre deler som vifter osv. Klar for noen bilder? Kabinettet fra fronten. Veldig stilfullt - Lian Li kvalitet! Vindu panelet. Jeg skal prøve å fjerne klistremerket eller skifte vinduet hvis det blir nødvendig. Baksiden. Her har jeg store planer så bare vent og se. Det andre panelet. Klistremerket er ganske digg så jeg tror det blir på. Fronten som jeg også har store planer for. Vent og se. Panelet fjernet. Bak dør nummer 1. Du kan se at aluminiumet liker skitne fingre. Ikkje så mye å gjøre her, men jeg har noen ideer. Vindu panelet tatt av. Innsiden med noen fingeravtrykk også. Noen kabler fra vifter, power, reset og LED's. Disse sunbeam viftene blir mest sannsynlig erstattet av noen A.C.Ryan vifter. Hovedkortbrettet. Utrolig praktisk. Uten hovedkortbrettet. Fra baksiden. Fortsetter neste post. Endret 22. april 2007 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Harddisk oppheng fjernet. Har noen planer her. Høytaleren vil mest sannsynlig bli fjernet. Fire sånne skruer løsner fronten fra de karbon opphengene som fester hele fronten til kabinettet. Fronten fjernet. Innsiden av fronten. Ikke mye å gjøre her. Nec brenner som skal brukes. Alle brønndekslene. Store planer for disse. HINT: Plexi! Begynner å se tomt ut. 3.5 brønn fjernet. Monteres med 3 thumbscrews - utrolig enkelt. Fra innsiden. Usb portene fjernet. Vifte hastighets bryter fjernet. Noen kabler. Sunbeam vifter og filter fjernet. Dette er så langt jeg kom i dag. Jeg trenger nye drill bits for å demontere resten. Fra baksiden. Alle kablene jeg har fjernet fra kabinettet. Det var alt for i dag. Nei vent, en liten teaser? KOMMENTARER... Axel Endret 10. april 2007 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) UPDATE 10.04.07 Hadde litt tid til overs i dag så da ble det fjerning av klistremerke fra vindu panelet. Vinduet er fremdeles vått på bildet. Restene. Skal også bestille masse modde saker fra en dansk nettbutikk i kveld. De sender ikke til Norge så da blir det levert til onkelen min i Danmark og så videresendt til meg. Ganske praktisk:) Vil gjerne ha kommentarer. Axel Endret 11. april 2007 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 (endret) UPDATE 11.04.07 Jeg skal montere en A.C.Ryan 120mm grill på toppen av kabinettet. Tenkte også å skjære ut en uv grønn plexi plate som jeg kan montere mellom grillen og viften. Printet en skisse av grillen fra nettet. Har maskert hele toppen. Passer på at dvd brenneren og strømforsyningen vil passe under. Skissen er tapet fast og klar til å kuttes. Fikk dessverre ikke kuttet i dag. Bestemte meg for å fjerne klistremerket fra baksiden siden jeg har andre planer for panelet - store planer. Panelet blir selfølgelig vasket senere. Døren min fikk den nakne damen isteden. KOMMENTARER? Axel Endret 11. april 2007 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 UPDATE 14.04.07 Var ute og kjøpte 4mm bor og filer i dag. Klar til å borre ut naglene i kabinettet. Her er toppen tatt av. Her er den:) Så var det brønnene. Det var alt som kunne demonteres. Resten er en del. Alle delene i sengen min. Får ikke bruk for denne høyttaleren. Der var den ute. KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 UPDATE 19.04.07 Jeg har en del planer for hovedkort brettet så jeg demonterte det for å komme lettere til. Brukte sengen som arbeidsplass. Planen er å ha en ekstra vifte på hovedkortbrettet, Maskert og klar til å tegne viftehull med en gammel vifte. Da var hullene tegnet. Og så borret. Filer for ett perfekt resultat. Test. Perfekt! Så laget jeg en skisse av vifte hullet og teipet den fast. Så langt kom jeg med en kutte skive. Ferdig. Litt filing. Ganske identisk. Leter etter c-strip i modde boksen min. Ikke akkurat c-strip, men det er brukbart. Resultatet! Jeg ble utrolig fornøyd med det. KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) UPDATE 22.04.07 Jeg har hatt det utrolig travelt denne helgen grunnet ett prosjekt på skolen. Jeg måtte gjøre ferdig min telys holder. Hva syns dere? MEN, jeg fikk bestilt litt greier til prosjektet. Noen bolter, muttere og grønt karbon fiber vinyl. Vanlig karbon fiber vinyl er også på bestillingslisten. Så snart tingene er her blir det update. KOMMENTARER? Axel Endret 22. april 2007 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 UPDATE 27.04.07 Jeg fikk boltene og mutterene som jeg hadde bestilt sist helg. Button head M4. Allen head M4. Nuts M4. Dome nuts M4. Siden jeg skal bruk muttere istedenfor de originale naglene i vindu panelet, begynner jeg å borre ut naglene. Da var alt demontert. Jeg måtte lage hullene M4 så jeg borret alle hullene med ett 4mm bor. Her er buksene mine etter Så maskerte jeg alt sånn at det ikke ripes før jeg mottar plexien som skal brukes på panelet. I tenker å bruke uv grønn plexi mellom boltene og panelet. KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 UPDATE 05.05.07 Fikk noen pakker i dag Jeg tenkte at jeg kunne begynne med hovedkort brettet. Tegner skissen. Klippet ut og klar. Montert på brettet. Sånn ser det ut så langt. Så var det den andre siden. Resultatet. KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 UPDATE 06.05.07 Jeg gjorde ferdig alle delene til hovedkort brettet i morges. Klar til å poppe de sammen igjen. Eller ikke. Jeg hadde bare 3 nagler så jeg må kjøpe flere i morgen. Men her er det halvveis ferdig. KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 6. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2007 UPDATE 06.05.07 Grunnet lekser har jeg ikke tid til å beskrive bildene så de må stå for snakkingen denne gangen. kommentarer? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 UPDATE 07.05.07 Jeg har jobbet hele morgenen for å gjøre ferdig carbon film jobben... Update senere i dag... kommentarer? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 UPDATE 07.05.07 Jeg kjøpte noen pop nagler etter jobb og her er resultatet. Neste update: C-STRIP! Kommentarer? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 UPDATE 29.06.07 Etter å ha ventet LENGE på noen Bulgin brytere, har jeg endelig mottat dem. Nå skal jeg noen uker til Danmark og jeg kommer tilbake med resten av delene til kabinettet... Kommentarer? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 UPDATE 22.07.07 Jeg tok med resten av delene fra ferien... Noen uker til neste update grunnet jobb... Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 25. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2007 UPDATE 25.07.07 Fikk litt ekstra tid i dag så her er en liten update.... Fikk en pakke med: - Mist 600w - kabler - 2x Samsung Spinpoint 500GB Har ikke tid til å forklare...beklager... KOMMENTARER? Axel Lenke til kommentar
axelh Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 (endret) UPDATE 04.08.07 Har satt sammen maskinen og alt fungerer perfekt! Her er et par bilder... Ideen min for kabinett føtter er ganske komplisert. Skal ha fire lag med plexi der platene blir 1cm bredere på hver side nedover. Størrelsene blir 480*210*5mm på den øverste platen, så 230mm bred, så 250mm og den siste blir 270mm. Det skal også være et 1cm mellomrom mellom hver plate og uv lys over den øverste platen. Dere får uansett snart se resultatet. Skal ut og lage mellomstykkene som skal være mellom platene og håper på update senere i kveld. kommentarer? Axel Endret 5. august 2007 av axelh Lenke til kommentar
axelh Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 UPDATE 05.08.07 Jeg lagde mellomstykkene mellom plexi platene og testet med uv lys... Trenger bare å file litt og vurderer også å runde kantene... kommentarer? Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå