Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er best? Moped eller Scooter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøp yamaha dt sm.. det er det som er tingen!

8416554[/snapback]

Personlig synes jeg Yamaha DT R er bedre enn supermotard. DTR har dekk'a for cross, noe som supermotard absolutt ikke har.

8427301[/snapback]

Til og med om en skal kjøre mer elle mindre utelukkende på asvaltert vei? Da ville jeg nok valgt sm. Sm framskjermen er også stiligere etter min meningn.

Lenke til kommentar
kjøp yamaha dt sm.. det er det som er tingen!

8416554[/snapback]

Personlig synes jeg Yamaha DT R er bedre enn supermotard. DTR har dekk'a for cross, noe som supermotard absolutt ikke har.

8427301[/snapback]

Til og med om en skal kjøre mer elle mindre utelukkende på asvaltert vei? Da ville jeg nok valgt sm. Sm framskjermen er også stiligere etter min meningn.

8429470[/snapback]

Cross-dekka slites mye fortere ut og har mye dårligere veigrep på asfalt enn asfaltdekka man finner på supermotardene. Kjører du mer enn 30-40% på en elendig grusvei ville jeg nok vært enig i at cross dekk hadde vært best, men på vanlige tilkjørte grusveier er ikke cross dekka noe bedre enn asfaltdekka siden de ikke får noe tak i den harde grusen.. Mopeden ruller dessuten bedre med asfaltdekk..

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Det er som cross dekka er bedre på er veldig dårlige grus veier, grass og gjørme.. Ellers er det bedre med supermotard.. Jeg kjører med ein kompis som har cross og på grusen ligger eg like godt på veien.. Bedre faktisk..

Endret av ainstainy
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noen tidligere innlegg i denne tråden, så om jeg repeterer mye, så beklager jeg. Disse punktene er begrunnet på mine meninger.

Moped

• Kommer frem de fleste steder.
  • Ser ofte 'kulere', eller 'bedre' ut.
  • Kan ofte trimmes mer.
  • Manuelt gir, slik at man kan bestemme selv.
  • Men, manuelt gir er vanskeligere.
  • Må veldikeholdes mye mer.
  • Større marked. (?)
  • 'Mistenkes' oftere for trim. (Iallefall her hvor jeg bor)

Scooter

• Automatgir. Lettvint.
  • Mer uskyldig, og 'mistenkes' sjelden for trim.
  • Mer 'fancy'.
  • Lite, eller ingen veldikeholding.

Lenke til kommentar

Kjører selv scooter, og har effektanlegg, og har aldri blitt stoppet. Ennå, da. :wee: Men, kameratene mine som kjører for eksempel Supermotard eller Ryz (?) har blitt stoppet flere ganger, selv om de ikke har trim. Men, det varierer vel fra sted til sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...