Evil-Duck Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvis du ikke klarer girene helt velger du Scooter 8347215[/snapback] Alle klarer å gire bare de prøver. Tok meg 2 minutt å lære. 8349573[/snapback] jeg tror det tok minst 10 minutt før du fikk det skikkelig til Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvis du ikke klarer girene helt velger du Scooter 8347215[/snapback] Alle klarer å gire bare de prøver. Tok meg 2 minutt å lære. 8349573[/snapback] Hvis man ikke klarer å gire på en moped, hvordan i all verden skal man klare å kjøre en bil med manuelt gir da? Nei, giringer lærer man på 1-2-3 Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 giringa var null problem. slet mer me å lære å løyse deg på rett måte,selv om det heller ikke var nå problem Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 gingen er null stress! hvem som helst kan lære d! men jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe scooter! bor jo i by1 så Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 De har hver sine fordeler og ulemper. Scootere er enklest å kjøre. De har automatgir og el-start, så det er i grunnen bare å vri om nøkkelen, trykke på en knapp og kjøre avgårde. Den mest vesentlige ulempen er nok at scootere er noe dritt å reparere på, siden alt er så innkapslet, og når man endelig kommer til etter å ha knekt halvparten av festeklipsene på dekslene er alt under der borte under et tykt lag med møkk, fordi man ikke kommer til med hageslangen når man vasker den, og hvis man hadde kommet til hadde man nok uansett fått fylt opp luftfiltereboksen med vann. Fordelen er at scootere ofte kan være vanskeligere å stjele, siden alle ledningene også er gjemt under masse deksler. En moped er mer solid konstruert og er bedre på dårlige veier. Den er vanligvis mye lettere å skru på, og det er lett å få tak i billige, brukte deler til de vanligste merkene. Det er også mye bedre med moped om vinteren. Jeg kjørte moped nå i vinter og opplevde ikke å stå fast en eneste gang. Det var mildt sagt en god forbedring etter to vintere med scooter, som var vanskelig nok bare å holde på veien. Mopeden bruker dessuten mindre bensin, og forsikringen er vanvittig mye billigere, ihvertfall på min moped. Når det gjelder komfort kan det være litt begge deler. I mitt tilfelle hadde scooteren best sete, mens mopeden har best fjæring. Lenke til kommentar
Rennnna Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Moped er best Scooter er noe dritt som du ikke kan leke deg med eller ha no morro med:P Kjøp moped du Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 ja e ska gjør d;) Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 trur e går før en billig en! speedmoto gy50..e ik ordntli mærke moped menmen. 1-syl, 4-takter. kosta 13000,-ny den e fra importlageret! va å prøva en idag! fet lyd og drog godt! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Link til en side med informasjon og bilde? Aldri hørt om den mopeden engang. Lenke til kommentar
G-A Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) mopeder går overhode ikke raskere en scooterne! scootrene har i gj.snitt 5,5hk mens mopeder har 3,5hk! scootere holder farta mye bedre en mopeder! og hvem sier at det ikke går ann å leke seg me scootere!? det er dritskøy å steile med dem f.eks! 8343162[/snapback] Og å leke seg med scootere? Javel, jeg skjønner ikke helt hva som er så morsomt med det men... De har trillebårhjul, noe som gjør at de er helt elendig å kjøre på noe annet enn asfaltveier. 8343985[/snapback] Så du vil si det er bedre med sykkeldekk.. :!: sorry, måtte bare si det Er en del mopeder som har litt spinkle dekk, men scooteren har kanskje litt små.. Link til en side med informasjon og bilde? Aldri hørt om den mopeden engang. 8360570[/snapback] Her har du bilde ihvertfall.. http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/prospect.p...e=importlageret Pris: ca 13500 :- flere bilder på importlageret.no litt info: Motor type: 1 sylinder, 4-takt Sylindervolym (cc): 49,5 Max vridmoment (Nm/rpm): 7,0/5500 Max effekt (kW): 50/7500 Kjølesystem: Luftkjøling Tenningssystem: C.D.I Start: Kickstart Girsystem: 4-girs manuell Drift: Kjede Fjæring framme: Teleskopgaffel Fjæring bak: Enkelsving Bremser framme: Skivebrems Bremser bak: Skivebrems Dekk fram DxB-d("):2,5x4-10 Dekk bak DxB-d("): 2,5x4-10 Mål (mm): 2190x740x1080 Sittehøyde (mm): 880 Tørrvekt (kg): 95 Drivstoff: Blyfri 95 oktan Tankvolum (liter): 5 Max hastighet (km/h): 45(under EEC) Endret 13. april 2007 av G-A Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Ja jeg så det i den andre tråden hans. Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Skjønner ikke at du legger i et par lapper til og, kjøper deg noe brukt.. Lenke til kommentar
G-A Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 (endret) Skjønner ikke at du legger i et par lapper til og, kjøper deg noe brukt.. 8376854[/snapback] Hvis jeg noen gang, som er tvilsomt, skal kjøpe meg moped, så blir det IKKE brukt... med en gang jeg hører brukt moped så tenker jeg: ihjeltrimma, ihjelskrudd hærpa moped med elektrisitet som er sammenkobla med svart-teip og rævkjørt av 16 åring som ikke har hørt om oljeskift og vedlikehold.. Men enkelte mopeder kan jo faktisk vær ganske godt holdt.. Men dette er da mitt syn på saken.. Er du flink til å mekke, og vil bruke like mye kjøring som tid i garasjen, så kjøp gjerne brukt.. Er 2-3 stk i klassen min som kjører moped nesten hver dag, og det går ikke en uke hvor vi hører "xxxxx, kommer for sent, mopeden stoppa"... Kjøp nytt, da vet du ihvertfall hva som er gjort med den! ingenting... Endret 13. april 2007 av G-A Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Skjønner ikke at du legger i et par lapper til og, kjøper deg noe brukt.. 8376854[/snapback] Hvis jeg noen gang, som er tvilsomt, skal kjøpe meg moped, så blir det IKKE brukt... med en gang jeg hører brukt moped så tenker jeg: ihjeltrimma, ihjelskrudd hærpa moped med elektrisitet som er sammenkobla med svart-teip og rævkjørt av 16 åring som ikke har hørt om oljeskift og vedlikehold.. Men enkelte mopeder kan jo faktisk vær ganske godt holdt.. Men dette er da mitt syn på saken.. Er du flink til å mekke, og vil bruke like mye kjøring som tid i garasjen, så kjøp gjerne brukt.. Er 2-3 stk i klassen min som kjører moped nesten hver dag, og det går ikke en uke hvor vi hører "xxxxx, kommer for sent, mopeden stoppa"... Kjøp nytt, da vet du ihvertfall hva som er gjort med den! ingenting... 8379309[/snapback] ikke vær så sikker jeg kjøpte splitters ny derbi GPR. den hadde andre dekk en helt orginalt og ikke minst fjernet plomber i eksos anlegget , i tilleg til den faktisk var dyset opp. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Moped er best på scootere ere bare å gasse å bremse. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Skjønner ikke at du legger i et par lapper til og, kjøper deg noe brukt.. 8376854[/snapback] Hvis jeg noen gang, som er tvilsomt, skal kjøpe meg moped, så blir det IKKE brukt... med en gang jeg hører brukt moped så tenker jeg: ihjeltrimma, ihjelskrudd hærpa moped med elektrisitet som er sammenkobla med svart-teip og rævkjørt av 16 åring som ikke har hørt om oljeskift og vedlikehold.. Men enkelte mopeder kan jo faktisk vær ganske godt holdt.. Men dette er da mitt syn på saken.. Er du flink til å mekke, og vil bruke like mye kjøring som tid i garasjen, så kjøp gjerne brukt.. Er 2-3 stk i klassen min som kjører moped nesten hver dag, og det går ikke en uke hvor vi hører "xxxxx, kommer for sent, mopeden stoppa"... Kjøp nytt, da vet du ihvertfall hva som er gjort med den! ingenting... 8379309[/snapback] Ehm javel... om du vil tape masse penger når du skal selge igjen så kjøp nytt , helt rett ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå