FaderKubik Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Fortell hva dere mener og synes er best av scooter og moped! (og hvorfor?) Endret 9. april 2007 av FaderKubik Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 skal du kjøre lange turer som tar en eller flere timer er scooter best , å kjøre for å ha det gøy er moped best Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 bedre forsikring på Scootere, er det ikke så? Men på mopeden har du gir, å den går raskere? noe slikt. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 mopeder går overhode ikke raskere en scooterne! scootrene har i gj.snitt 5,5hk mens mopeder har 3,5hk! scootere holder farta mye bedre en mopeder! og hvem sier at det ikke går ann å leke seg me scootere!? det er dritskøy å steile med dem f.eks! Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Kort sakt. Scooter super i byen Moped super på landet Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Mopeder er best mener nå jeg. Det er jo bare kjekt med gir. Desuten kan man kjøre offroad. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 scooter , for er mer morro å trimme moped, dermed velger jeg scooter for da hadde ikke jeg trimma.. Jo , jeg hadde nok det.. Moped tror jeg Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 mopeder går overhode ikke raskere en scooterne! scootrene har i gj.snitt 5,5hk mens mopeder har 3,5hk! scootere holder farta mye bedre en mopeder! og hvem sier at det ikke går ann å leke seg me scootere!? det er dritskøy å steile med dem f.eks! 8343162[/snapback] Ehh.. javel? De fleste mopeder blir oppgitt med 2,2 HK / 1,6 KW, på grunn av plomberinga. Uplombert har de 7-8 HK. Hos scooterne er plomberingen annerledes, og disse oppgis derfor med de antall HK de leveres med fra fabrikk. Derfor oppgis en scooter med 5-6 HK, noe som den også har uplombert. Og det du sier med at de holder farta mye bedre med en scooter er helt feil. Ikke går de noe fortere heller. De jeg har kjørt har gått mellom 45-55 på flat mark, og mellom 35-45 oppover.. Dabber fort 5-10 km/t når de kommer til en oppoverbakke. Men så har man jo Derbi da, ihvertfall modellene X-Race og X-Treme. Diise er drevet og plombert annerledes enn de andre mopedene på markedet, og oppgis å levere 3,5 HK/ 2,8 KW på hjulet. Helt orginalt går min gjennomsnittlig 60-65 km/t, og det skal en veldig bratt bakke til før den må ned på 5. giret og ikke klarer å holde over 45. Så de påstandene dine kan du bare trekke tilbake.. Jeg mener moped helt klart er best. De er mer artige å kjøre, med tanke på at man sitter med et bein på hver side av ramma, noe som gjør kjørefølelsen en helt annen enn den man finner på scooter, der jeg kan føle meg litt utrygg noen ganger.. Med scooter så er det bare å sitte og bremse, og gi gass. Noe som jeg syns er forferdelig kjedelig. Flere jeg kjenner som har hatt scooter, har angret på at de kjøpte det og noen har solgt den og kjøpt seg moped. Og å leke seg med scootere? Javel, jeg skjønner ikke helt hva som er så morsomt med det men... De har trillebårhjul, noe som gjør at de er helt elendig å kjøre på noe annet enn asfaltveier. Eneste fordelen jeg kan se med scootere er at de har "bagasjerommet", samt at man sitter litt bedre beskyttet mot regn og vind. Og lettere å vaske.. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 E har faktisk en trimma honda mt 5! d e helt klart artigst m moped! men scootere er mer praktisk! tror du også har skifta bitte litt mening hadde du prøva en av de nye scooterne til gilera! kraftigere motrer som pokker! men det har jo derbi også! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 En moderator burde laget en poll. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvis man vil leke seg med et motorkjøretøy, bør man skaffe seg noe uten skilt, og kjøre på en godkjent bane. Registrerte kjøretøyer og leking hører ikke sammen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hvis man vil leke seg med et motorkjøretøy, bør man skaffe seg noe uten skilt, og kjøre på en godkjent bane. Registrerte kjøretøyer og leking hører ikke sammen. 8345323[/snapback] Hvem som helst kan ikke kjøre hva som helst hvos som helst heller da. E har faktisk en trimma honda mt 5! d e helt klart artigst m moped! men scootere er mer praktisk! tror du også har skifta bitte litt mening hadde du prøva en av de nye scooterne til gilera! kraftigere motrer som pokker! men det har jo derbi også! 8345137[/snapback] Praktisk? Det eneste jeg kan se som er praktisk med en scooter er rommet under setet.. Scooter er etter min mening mye kjedeligere å kjøre enn moped.. Endret 9. april 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 ja e hør du si d dær! men har du nån gang prøva en ordntlig scooter!? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 ja e hør du si d dær! men har du nån gang prøva en ordntlig scooter!? 8345856[/snapback] Jada! Det har jeg.. Samt FZ og Fox.. Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 fikk du en melding av meg . (se inbox) Lenke til kommentar
-Vetle- Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 For å kjøre fortere velger du moped! Hvis du ikke klarer girene helt velger du Scooter OT: Moped er morsommere ! Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvis du ikke klarer girene helt velger du Scooter 8347215[/snapback] Alle klarer å gire bare de prøver. Tok meg 2 minutt å lære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå