voidM Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Vi planlegger å kjøpe oss en liten flerbruksbil (stasjonsvogn som kan lukeparkeres i Oslo) og har kikka og leita rundt den siste tida. I dag testa vi en Opel Meriva 2004, 19000 km til 135000 og en Peugeot 206 SW 2003, 55000 km til 120000. Opelen var knapt brukt, men hadde lite ekstrautstyr, ingen sentrallås/el vinduer/klima, mens peugeoten hadde klima, fjernstyrt sentrallås og el.vinduer. Begge har 3 mnd garanti. Hvilke andre biler kan anbefales? Prismessig bør den ligge under 130000 og selvfølgelig ha lav km og helst være så ny som mulig. Heller litt mot peugeoten nå, både pga av utstyr og kjørekomfort. Og så ser den litt frekkere ut. Noen råd/tips? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Er det ikke bestemt via loven at bruktbiler i Norge skal ha 12 mnd garanti? Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Vi planlegger å kjøpe oss en liten flerbruksbil (stasjonsvogn som kan lukeparkeres i Oslo) og har kikka og leita rundt den siste tida. I dag testa vi en Opel Meriva 2004, 19000 km til 135000 og en Peugeot 206 SW 2003, 55000 km til 120000. Opelen var knapt brukt, men hadde lite ekstrautstyr, ingen sentrallås/el vinduer/klima, mens peugeoten hadde klima, fjernstyrt sentrallås og el.vinduer. Begge har 3 mnd garanti. Hvilke andre biler kan anbefales? Prismessig bør den ligge under 130000 og selvfølgelig ha lav km og helst være så ny som mulig. Heller litt mot peugeoten nå, både pga av utstyr og kjørekomfort. Og så ser den litt frekkere ut. Noen råd/tips? 8343046[/snapback] Ser du nevner at peugeoten har god kjørekomfort. Det jeg lurer på er hvor høy du er. Jeg er 190 og syns 206´en blir feil. Jeg klarer ikke å finne en god sittestilling på langkjøring. Er deilig på korte turer, men på lange turer får jeg vondt i lårene og armene. Er ingen steder å vile armen komfortabelt. Men baksete plassen er ikke ille. F.eks Renault Megane (Den med den mega stygge bakenden) har mye mindre og mer ukomfortabel bakseteplass. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Meriva er praktisk og overraskende romslig. Selv ville jeg ventet til jeg fant en med sentrallås, mens jeg greier meg fint uten A/C. Andre alternativer i samme størrelse: Fiat Multipla, VW Caddy Life, Ford Focus C-Max. Utvalget er større dersom du går opp til størrelsen Zafira/Touran/Scenic etc. Når det gjelder garanti, er det ikke noen regel om garantilengden. Du har riktignok reklamasjonsrett dersom du har kjøpt bilen hos en forhandler, men det kan være vanskelig å få dekket alle typer mangler. Dersom du har garanti, sjekk også garantivilkårene. Enkelte har 50/50-fordeling, eller høy egenandel. Lenke til kommentar
voidM Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Takk for alle innlegg. Vi endte opp med å kjøpe Peugeoten, da vi fikk pruta litt ekstra og får greit innbytte på den gamle 323´en vår. Garantien ser ut til å innbefatte at selger dekker alle feil som _må_ utbedres som avdekkes i en garantiutløpstest. Selger nevnte ingenting om egenandel, men vi må betale for testen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå