Chris-X Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hallois!!! Lurer på å anskaffe meg en "Maxtor Diamond Pluss9" 80GB/8MB cache ! Ser at mpx.no har en til rundt 1100,-! Nok om det! Denne disken har Serial-ATA tilkobling (opp til 150mb/sec. i overførings hastighet.) Har et AOpen AX45PE MAX hovedkort som støtter dette! Har også en WD80GB (8MB Cache, med ATA100) Mitt STORE spørsmål er da: Vil jeg merke noen vesentlig forskjell på diskene??? Den ene har SATA (150MB/sec.) og den andre har ATA100 (100MB/sec.). Har hørt at dette ikke har noen stor betydning for flaskehalsen er en annen plass??? event. hvor står flaska..... :???: Noen som har noen linker til tester eller lign. angående "Maxtor Diamond Pluss9" eller "SerialATA"? :smile: Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 De diskene MPX selger er ikke Serial-ATA, men de finnes i versjoner med det. Glimrende disker er det, kjører to av dem i et RAID 0-oppsett og får 51939kB/s i SiSoft Sandras "File System Benchmark". Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Nei du merker ingen forskjell mellom ata 66 eller s-ata 150, Men er ikke så mangen tester enda på noen ekte s-ata disker. Seagate har sluppet en s-ata disk? Flaskehalsen er ikke kontrolleren men diskene. Lenke til kommentar
Chris-X Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Quote: Den 2002-12-17 19:05, skrev Kamerat:De diskene MPX selger er ikke Serial-ATA, men de finnes i versjoner med det. Glimrende disker er det, kjører to av dem i et RAID 0-oppsett og får 51939kB/s i SiSoft Sandras "File System Benchmark". Stemmer det her, ja! Måtte lese grundig i produkt bladet for å finne ut dette!!! Teksten kan missforståes (i hvertfall fra min side) slik at det kan se ut som om dette er S-ATA disker! Egentlig "bare" ATA-133 disker. (Gjelder DiamondMax Plus9 80GB diskene hos Mpx) FY!!! mpx.no 1000Takk, Kamerat :smile: [ Denne Melding var redigert av: Chris-X på 2002-12-19 00:19 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå