Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med Asus Striker Extreme

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp byttet ut ifra EVGA 680i til et Asus Striker Extreme å har opplevd en del problemer.

1: PC restarter seg under belastning, eks når jeg ser en film (Stock clock)

2: Klarer ikke å installere TAT (Thermal Analysis Tool)

3: Ingen program klarer å vise rett Volt på CPU'n, eks Core Temp (1.315), Everquest (1.250) eller CPU-Z (1.215) ihendhold til Bios (1.450) noe jeg ikke hadde problem med på EVG kortet.

4: Med en gang jeg prøver å overklokke, da snakker jeg om 100 til 200 Mzh får jeg blåkjerm under oppstart av windows eller randome restart. Kommer jeg inn å setter på Prime95 vil den ikke begynne pga Hardware failur. Greit nok at dette ikke er et problem i seg selv men jeg har jå kjøpt dette kortet for å overklokke å håpte jo på at den skal yte litt.

Temperaturen er 40 grader Idle så det burde ikke være et problem. Merkelig nok opplevde jeg ikke dette før jeg oppdaterte Bios, ifra 0701 til 1004(nyeste ifra Asus sin hjemmeside) Men å oppdatere BIOS', var noe av det første jeg gjor etter jeg hadde installert XP på nytt. Ellers bruker jeg en Thermaltake 750 watt.

Har noen opplevd det samme?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv en temperatursjekk med Orthos/SuperPi (SuperPi er ikke optimalt, men kan hende det funker, Orthos er veldig likt Prime95 så funker kanskje ikke) og CoreTemp. 40 grader idle er ikke for varmt for at ting skal gå greit, men det er fortsatt veldig varmt på stock (er selv på litt under 40 idle ved 3.5, men har da en Zalman 9700). Hvis jeg skulle gjette på noe, ville det være dårlig med kjølepasta, ta av vifta og se på, evt smør på på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...