andjoha Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Heisann gutter! Jeg er på utkikk etter noe så simpelt noe som ett hovedkort med støtte for både dobbeltkjerne-prosessorer (i dette tilfellet Pentium D, LGA775) OG agp-kort, noe som har vist seg å være ganske vanskelig å finne, ihvertfall for meg som ikke er helt oppdatert på dette markedet lengre Grunnen til at jeg er ute etter et hovedkort med denne tydligvis noe finurlige kombinasjonen er at jeg har begynt med bygging av en enkel htpc, og har liggende både en Pentium D prosessor og ett G-Force 4 agp-skjermkort jeg ønsker å bruke til dette formål. Det virker for meg som at hovedkort basert på intel 945-chipsetet er førstevalget til denne prosessoren, men dette chipsetet har, såvidt jeg har fått med meg, ikke støtte for agp? Det samme gjelder også nForce4-baserte hovedkort.. Noen der ute som kjenner til andre alternativ? Bør heller ikke være for dyrt.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 HK Her for du DDR/DDR2, AGP/PCIe og støtte for core 2 duo og alle før da også Pentium D ! Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Sikker på det? Jeg leser følgende i spesifikasjonene: MULTIPROSESSORSTØTTE NEI. Men, så står det jo som du sier, på asrock sine produktsider, at den støtter core 2 duo / pentium d osv, så jeg regner med at det heller er mamoz som oppgir feil spesifikasjoner her. Takk for tips ihvertfall, men med en lagerbeholdning på "Ubekreftet 24.05.2007" så blir det nok heller uaktuelt dette kortet også :\ Så kjipt, siden det kortet faktisk ser helt ypperlig ut til mitt bruk.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hvorfor AGP? Edit: dessuten er det jenter her også! :!: Endret 9. april 2007 av Bob_mafia Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) HK Her for du DDR/DDR2, AGP/PCIe og alle Intel CPUer utenom core 2 duo Link til info om kortet Edit: fiksa linken Endret 9. april 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Her er det et nyere kort av det som er linket til ovenfor: https://prisguiden.no/product.php?productId=62013 ASRock 4CoreDual-VSTA Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 HK Her for du DDR/DDR2, AGP/PCIe og alle Intel CPUer utenom core 2 duo Link til info om kortet 8343196[/snapback] Det jeg linket til over, er en oppgradert versjon av dette kortet. Pluss at dette støtter Core 2 Duo.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hmm tok bare det billigste jeg, men den du linker til er nok lurt ja Edit: Disse kortene kan det bruker DDR og DDR2 samtidig på disse ? Endret 9. april 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Det stemmer. Les følgende test: http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/b1.htm Der bruker de 2GB med DDR2 og 1GB med DDR400. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Jepps, kom over det siste kortet der nå jeg også, og det er allerede bestillt Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
thrml Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Sikker på det? Jeg leser følgende i spesifikasjonene: MULTIPROSESSORSTØTTE NEI. Men, så står det jo som du sier, på asrock sine produktsider, at den støtter core 2 duo / pentium d osv, så jeg regner med at det heller er mamoz som oppgir feil spesifikasjoner her. Takk for tips ihvertfall, men med en lagerbeholdning på "Ubekreftet 24.05.2007" så blir det nok heller uaktuelt dette kortet også :\ Så kjipt, siden det kortet faktisk ser helt ypperlig ut til mitt bruk.. 8343143[/snapback] Multiprosessorstøtte menes da å ha 2 stk CPUer ikke 1 stk med dualcore. dualcore støttes på det hovedkortet men ikke flere enn 1 cpu, derfor Multiprosessorstøtte : NEI Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jepps, kom over det siste kortet der nå jeg også, og det er allerede bestillt Takk for hjelpen! 8343396[/snapback] Da får du komme med tilbake melding. Tror jeg bestiller et slikt selv med tiden. Da jeg kjøpe meg et nytt Sapphire Radoen 1950XT for ikke så lenge siden.. Da på AGP! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hmm tok bare det billigste jeg, men den du linker til er nok lurt ja Edit: Disse kortene kan det bruker DDR og DDR2 samtidig på disse ? 8343237[/snapback] Du kan bruke DDR eller DDR2, ikke begge deler samtidig. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Du kan bruke DDR eller DDR2, ikke begge deler samtidig. 8356547[/snapback] Hart ikke sett på testen men ifølge Nordeolum så kan man om jeg ikke har missforstått Hmm tok bare det billigste jeg, men den du linker til er nok lurt ja Edit: Disse kortene kan det bruker DDR og DDR2 samtidig på disse ? 8343237[/snapback] Det stemmer. Les følgende test: http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4coredual-vsta/b1.htm Der bruker de 2GB med DDR2 og 1GB med DDR400. 8343285[/snapback] Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Beklager, ut ifra bildet nedentil, må du enten velge: http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4co...ta/sandra07.jpg Men hva skjer om kan kjører i begge slotene? Får prøve det når jeg kjøper kortet Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har dette kortet selv. Det står ettertrykkelig i manualen at man IKKE skal kjøre med begge RAM-typer samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå