Jaytee71 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Etter min mening er GWB bare en tølper som vet å utnytte et folks redsler og svakheter... Han var nok den eneste har i verden som hadde noe å tjene på 9/11..... Hadde det ikke vært for det forferdelige angrepet, tror jeg nok aldri GWB hadde blitt gjenvalgt ! Hva godt har han gjort for USA og verden forøvrig ? I statene har han sørget for en dårligere økonomi enn på veldig lenge ! Flere lever ett liv under fattigdomsgrensa enn det har gjort på lang tid ! Han nekter å få til et godt "gratis" helsevesen ala Norge ! Ja.... jeg mener det var en positiv ting å bli kvitt Saddam, men er det virkelig mulig å få ro og orden i Irak igjen ? Hadde vært litt kult å fått en poll på hva folk synes om Bush og hans politikk også Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Bush er en sterk leder som tør ta upopulære avgjørelser. Det er etter min mening positivt. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen» som er mer eller mindre essensen i en del av kritikken mot Bush etter det som har skjedd siden 9/11. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen»... 8342633[/snapback] Hvorfor er terroristene sinte på USA? Kom gjerne med fakta underbygget av referanser... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen»... 8342633[/snapback] Hvorfor er terroristene sinte på USA? Kom gjerne med fakta underbygget av referanser... 8342877[/snapback] Betviler du påstanden om at terroristene er 'sinte' på USA? Hvis nei, hvorfor ber du om dokumentasjon på noe du er enig i? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Bush er en sterk leder som tør ta upopulære avgjørelser. Det er etter min mening positivt. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen» som er mer eller mindre essensen i en del av kritikken mot Bush etter det som har skjedd siden 9/11. 8342633[/snapback] er forsåvidt ganske enig med deg. Det er mange avgjørelser som har blitt tatt som har vært upopulære på sin tid. Senere er den personen blitt hyllet. Vil trekke fram William Seward som stor for kjøpet av Alaska fra Russland i 1867. Han ble nesten mobbet for det på sin tid, men idag er han nesten en folkehelt i Alaska. Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Bush er en sterk leder som tør ta upopulære avgjørelser. Det er etter min mening positivt. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen» som er mer eller mindre essensen i en del av kritikken mot Bush etter det som har skjedd siden 9/11. 8342633[/snapback] "He is the first president in US history to have all 50 states of the Union simultaneously struggle against bankruptcy." ". In his first two years in office over 2 million Americans lost their jobs." "President Bush have removed more freedoms and civil liberties for Americans than any other president in US history. He signed more laws and executive orders amending the Constitution than any other US president in history." "In fear of another 9/11 he has changed the laws so that they can monitor the American people more closely than before, especially those with a foreign background. With this he has managed to front racism against people from the middle-east. There are many examples of people being beaten up only because they looked “Islamish”." "He was a state sponsor of terror. In other words, the government had declared, you are a state sponsor of terror." --George W. Bush, on Saddam Hussein, Manhattan, Kan., Jan. 23, 2006. I dette intervjuet og mange flere kobler Bush Saddam med Bin Laden og brukte dette som en av grunnene til å gå inn i Irak.... Dette til tross for at det var nøye utforsket og bevist at Saddam foraktet Bin Laden og alt han sto for ! Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) . Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Hvorfor ikke trekke frem at USA er det vestlige landet med høyest drapsstatestikker per innbygger? At hovedstaden i landet regnes som en av verdens ti farligeste byer? At flere av de store byene i landet har kriminalitetsstatestikker som ligger på verdenstoppen i sin størelse? At det er et av de mest segregerte landene i verden? At ghettofisering er totalt ute av kontroll? At tusenvis av ulovlige innvandrere strømmer inn til landet hver eneste dag? At klasseforskjellene er enorme og minoritetene i landet dominerer stort i de klassene med lavest inntekt og minst utdanning? Endret 9. april 2007 av Goz Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Bush er en sterk leder som tør ta upopulære avgjørelser. Det er etter min mening positivt. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen» som er mer eller mindre essensen i en del av kritikken mot Bush etter det som har skjedd siden 9/11. 8342633[/snapback] Bush en sterk leder ?? Han viser jo med all tydelighet at han ikke har den minste anelse om hva han snakker om i mange sammenhenger. Når spørsmål fra media dreier bare litt bort ifra det som skal være "dagens" tema, blir han usikker og kommer med alskens usaklig og ugjennomtenkt svada..... En sterk leder holder seg alltid oppdatert og har svar på det han blir spurt om. Den beste lederen USA har hatt siden Roosevelt er uten tvil Clinton. Han prøvde å gjøre noe med fattigdommen og den sank mens han var president. Han la frem forslag til endringer i helsevesenet, mer eller mindre etter norsk modell, men ble nedstemt av Bush's republikanere. Økonomien i USA var i full oppsving som et resultat av Clintons politikk..... noe Bush klarte å få til å snu..... Skal mere til enn å ta noen dumme og upopulære avgjørelser for å bli en sterk leder ! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 . Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Hvorfor ikke trekke frem at USA er det vestlige landet med høyest drapsstatestikker per innbygger? At hovedstaden i landet regnes som en av verdens ti farligeste byer? At flere av de store byene i landet har kriminalitetsstatestikker som ligger på verdenstoppen i sin størelse? At det er et av de mest segregerte landene i verden? At ghettofisering er totalt ute av kontroll? At tusenvis av ulovlige innvandrere strømmer inn til landet hver eneste dag? At klasseforskjellene er enorme og minoritetene i landet dominerer stort i de klassene med lavest inntekt og minst utdanning? 8344070[/snapback] Kan du dokumentere noen av påstandene, så kan vi ta det derfra? Den generelle udokumenterte svartmalinga er så lite interessant. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Bush er en sterk leder som tør ta upopulære avgjørelser. Det er etter min mening positivt. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen» som er mer eller mindre essensen i en del av kritikken mot Bush etter det som har skjedd siden 9/11. 8342633[/snapback] "He is the first president in US history to have all 50 states of the Union simultaneously struggle against bankruptcy." ". In his first two years in office over 2 million Americans lost their jobs." "President Bush have removed more freedoms and civil liberties for Americans than any other president in US history. He signed more laws and executive orders amending the Constitution than any other US president in history." "In fear of another 9/11 he has changed the laws so that they can monitor the American people more closely than before, especially those with a foreign background. With this he has managed to front racism against people from the middle-east. There are many examples of people being beaten up only because they looked “Islamish”." "He was a state sponsor of terror. In other words, the government had declared, you are a state sponsor of terror." --George W. Bush, on Saddam Hussein, Manhattan, Kan., Jan. 23, 2006. I dette intervjuet og mange flere kobler Bush Saddam med Bin Laden og brukte dette som en av grunnene til å gå inn i Irak.... Dette til tross for at det var nøye utforsket og bevist at Saddam foraktet Bin Laden og alt han sto for ! 8343687[/snapback] Se signaturen min. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Se signaturen min. 8346148[/snapback] - Sitater tatt ut av sin sammenheng er mental snacks for de ignorante og fordomsfulle - Sitater tatt ut av sin sammenheng er mental snacks for de ignorante og fordomsfulle- Ingen kan velge bort demokrati og friheten til å velge uten å først ha en demokratisk frihet til å velge. - Gode teorier fungerer aldri bedre enn brukerens forståelse av situasjonen de anvendes på - Hvordan kan paradis være uten sorger når man vet at millioner av sjeler er dømt til evig fortapelse? Ser du den selvmotsigende situasjonen du selv havner i? Endret 9. april 2007 av Montgomery Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Når du kommer med faktapåstander så kan du godt underbygge dem med noen referanser. Når noen kommer med påstander om hvor ille det er å leve i USA, pleier jeg å trekke frem at USA er på topp 10 på FN's levekårsundersøkelse HDI. Bush er en sterk leder som tør ta upopulære avgjørelser. Det er etter min mening positivt. Verden ville forgå om man skulle legge seg flat for terroristene og si «nei, det kan vi ikke gjøre, da blir terroristene sinte og tar igjen» som er mer eller mindre essensen i en del av kritikken mot Bush etter det som har skjedd siden 9/11. 8342633[/snapback] "He is the first president in US history to have all 50 states of the Union simultaneously struggle against bankruptcy." ". In his first two years in office over 2 million Americans lost their jobs." "President Bush have removed more freedoms and civil liberties for Americans than any other president in US history. He signed more laws and executive orders amending the Constitution than any other US president in history." "In fear of another 9/11 he has changed the laws so that they can monitor the American people more closely than before, especially those with a foreign background. With this he has managed to front racism against people from the middle-east. There are many examples of people being beaten up only because they looked “Islamish”." "He was a state sponsor of terror. In other words, the government had declared, you are a state sponsor of terror." --George W. Bush, on Saddam Hussein, Manhattan, Kan., Jan. 23, 2006. I dette intervjuet og mange flere kobler Bush Saddam med Bin Laden og brukte dette som en av grunnene til å gå inn i Irak.... Dette til tross for at det var nøye utforsket og bevist at Saddam foraktet Bin Laden og alt han sto for ! 8343687[/snapback] Se signaturen min. 8346148[/snapback] Ja jeg ser signaturen din..... men ser ikke helt hva den har med saken å gjøre..... jeg brukte ett sitat, og det er ett av veldig mange utsagn jeg har funnet der Bush gjentatte ganger har gjort tildels desperate forsøk på å linke Saddam til Bin Laden.... Resten er hentet fra diverse nyhetssider og fra et foredrag av en professor i Amerikansk historie. Og ellers er dette det eneste du har å komme med ? Tom for argument ? Du gjør iallefall ingen forsøk på å dokumentere noe som helst imot det jeg sier..... Endret 9. april 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Plosj Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Alle Imperier/stormakter faller en gang om Usa`s tid er snart slutt som verdens mektigste nasjon .Her har nok Bush bidratt at denne riktig nok naturlige prossesen har/kommer til å akselrer veldig. dessvere har jeg ikke noe særlig tro på at de neste president kandidatene klarer å snu dette noe særlig heller Endret 10. april 2007 av Plosj Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ja jeg ser signaturen din..... men ser ikke helt hva den har med saken å gjøre..... jeg brukte ett sitat, og det er ett av veldig mange utsagn jeg har funnet der Bush gjentatte ganger har gjort tildels desperate forsøk på å linke Saddam til Bin Laden....Resten er hentet fra diverse nyhetssider og fra et foredrag av en professor i Amerikansk historie. Og ellers er dette det eneste du har å komme med ? Tom for argument ? Du gjør iallefall ingen forsøk på å dokumentere noe som helst imot det jeg sier..... 8346569[/snapback] Jeg har generelt aldri noe å komme med når det gjelder sitat tatt ut av sammenheng og uten referanser til hvor de er tatt fra. Skal man diskutere noe så må man diskutere helheten. Å skulle forholde seg til slike sitater blir som å se virkeligheten gjennom en kikkert som en annen holder. Så sitatet jeg i signauren min, som jeg henviste til, er åpenbart det første av sitatene. Jeg skal vurdere å ta deg seriøst dersom du linker til sammenhengen slik at man kan lese sitatet i sin helhet og sammenheng. Først da er det mulig å vurdere hva som egentlig menes med det som blir sagt. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) For meg virker han som en totalt tulling. Men alle som kan noe om amerikans politikk vet jo at selve presidenten har lite makt i seg selv. Det er alle mennesker som jobber med han og bak hans rygg som har den virkelige makten, og styrer landet. Han er bare den tullete frontfiguren. Endret 10. april 2007 av CrazyKimmi=) Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Ja jeg ser signaturen din..... men ser ikke helt hva den har med saken å gjøre..... jeg brukte ett sitat, og det er ett av veldig mange utsagn jeg har funnet der Bush gjentatte ganger har gjort tildels desperate forsøk på å linke Saddam til Bin Laden....Resten er hentet fra diverse nyhetssider og fra et foredrag av en professor i Amerikansk historie. Og ellers er dette det eneste du har å komme med ? Tom for argument ? Du gjør iallefall ingen forsøk på å dokumentere noe som helst imot det jeg sier..... 8346569[/snapback] Jeg har generelt aldri noe å komme med når det gjelder sitat tatt ut av sammenheng og uten referanser til hvor de er tatt fra. Skal man diskutere noe så må man diskutere helheten. Å skulle forholde seg til slike sitater blir som å se virkeligheten gjennom en kikkert som en annen holder. Så sitatet jeg i signauren min, som jeg henviste til, er åpenbart det første av sitatene. Jeg skal vurdere å ta deg seriøst dersom du linker til sammenhengen slik at man kan lese sitatet i sin helhet og sammenheng. Først da er det mulig å vurdere hva som egentlig menes med det som blir sagt. 8347208[/snapback] Kan du da si meg hvordan jeg skal få linke noe som er blitt sagt i et foredrag ? Jeg aner ikke om dette foredraget er lagt ut på nett.... jeg finner det ikke i hvertfall.. dette er tatt ut fra mine egne notater fra det foredraget. Du kan prøve å finne det selv Foredraget ble holdt i september i fjor ved universitetet i York av professor Clarks. I hvertfall tror jeg det var det han het ! http://slate.msn.com/id/2136717/ er forresten en side du kan sjekke ut.... der er det i hvertfall ikke politiske motstandere som ktitiserer. En annen ting.... om du skal ha dokumentert hver eneste ting her inne... er det da ikke rom for egne meninger ? Lenke til kommentar
Jaytee71 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Jeg har generelt aldri noe å komme med når det gjelder sitat tatt ut av sammenheng og uten referanser til hvor de er tatt fra. Skal man diskutere noe så må man diskutere helheten. Å skulle forholde seg til slike sitater blir som å se virkeligheten gjennom en kikkert som en annen holder. Så sitatet jeg i signauren min, som jeg henviste til, er åpenbart det første av sitatene. Jeg skal vurdere å ta deg seriøst dersom du linker til sammenhengen slik at man kan lese sitatet i sin helhet og sammenheng. Først da er det mulig å vurdere hva som egentlig menes med det som blir sagt. 8347208[/snapback] Når jeg påpeker at det finnes massevis på nett om hvordan Bush har gjort mange forsøk på å linke Saddam med Bin Laden mener jeg det er hovent og nedlatende av deg å forvente at jeg skal linke alt..... den type holdning tyder bare på at du har svært liten interesse og viten om temaet og at alt du er ute etter er at folk skal bli frustrerte og usaklige, noe jeg ikke akter å falle for Endret 10. april 2007 av Jaytee71 Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Bush Jr er omtrent en like god leder som Ronald Reagan, altså: Egentlig ikke en leder i det hele tatt, men akkurat god nok skuespiller til å late som. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ja jeg ser signaturen din..... men ser ikke helt hva den har med saken å gjøre..... jeg brukte ett sitat, og det er ett av veldig mange utsagn jeg har funnet der Bush gjentatte ganger har gjort tildels desperate forsøk på å linke Saddam til Bin Laden....Resten er hentet fra diverse nyhetssider og fra et foredrag av en professor i Amerikansk historie. Og ellers er dette det eneste du har å komme med ? Tom for argument ? Du gjør iallefall ingen forsøk på å dokumentere noe som helst imot det jeg sier..... 8346569[/snapback] Jeg har generelt aldri noe å komme med når det gjelder sitat tatt ut av sammenheng og uten referanser til hvor de er tatt fra. Skal man diskutere noe så må man diskutere helheten. Å skulle forholde seg til slike sitater blir som å se virkeligheten gjennom en kikkert som en annen holder. Så sitatet jeg i signauren min, som jeg henviste til, er åpenbart det første av sitatene. Jeg skal vurdere å ta deg seriøst dersom du linker til sammenhengen slik at man kan lese sitatet i sin helhet og sammenheng. Først da er det mulig å vurdere hva som egentlig menes med det som blir sagt. 8347208[/snapback] Kan du da si meg hvordan jeg skal få linke noe som er blitt sagt i et foredrag ? Jeg aner ikke om dette foredraget er lagt ut på nett.... jeg finner det ikke i hvertfall.. dette er tatt ut fra mine egne notater fra det foredraget. Du kan prøve å finne det selv Foredraget ble holdt i september i fjor ved universitetet i York av professor Clarks. I hvertfall tror jeg det var det han het ! 8348876[/snapback] Det er meningsløst å diskutere utsagn tatt ut av sammenhengen. Hvis jeg ikke kan forholde meg til sammenhengen, så kan jeg heller ikke forholde meg til utsagnene. Det blir da stående som dine påstander, og ikke noe mer enn det. En annen ting.... om du skal ha dokumentert hver eneste ting her inne... er det da ikke rom for egne meninger ? 8348876[/snapback] Det er forskjell på egne meninger og vurdering og på faktapåstander. Folk har ofte svært forskjellige oppfatning av fakta. For eksempel er jeg av den oppfatning av at Bush aldri har hevdet at Al Qaida og Saddam har samarbeidet, kun at det har eksistert kontakt mellom medlemmer av Al Qaida og representanter for Saddam. Men jeg vil ikke skrive at slik er det uten å ha noe å vise til når jeg er klar over at andre har en helt annen oppfatnig av hva fakta er. Så når folk slår i bordet med faktapåstander, så bør de være beredt på å kunne vise at disse påstandene faktisk er fakta. Hvis ikke står påstandene igjen som personens oppfatning og mening. Og det er selvsagt lov å ha en mening. Man må med andre ord skille mellom egen oppfatning og hva som er fakta. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 For eksempel er jeg av den oppfatning av at Bush aldri har hevdet at Al Qaida og Saddam har samarbeidet, kun at det har eksistert kontakt mellom medlemmer av Al Qaida og representanter for Saddam. Men jeg vil ikke skrive at slik er det uten å ha noe å vise til når jeg er klar over at andre har en helt annen oppfatnig av hva fakta er. 8351399[/snapback] Bush sa det helt direkte flere ganger, blant annet her: And this Congress and the American people must recognize another threat. Evidence from intelligence sources, secret communications and statements by people now in custody reveal that Saddam Hussein aids and protects terrorists, including members of Al Qaida. Secretly, and without fingerprints, he could provide one of his hidden weapons to terrorists, or help them develop their own. State of the union transcript - 2003. Så ja, jeg er enig i at du ikke kan skrive det du påstår uten dokumentasjon, og siden dokumentasjonen beviser at Bush direkte linket Saddam Hussein til Al Qaida, så er det nok best at du ikke skriver noe som helst. I alle fall ikke før du har forandret mening til noe som stemmer med fakta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå